Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion představena v Los Angeles 31.1.2007 11:46 - tisková zpráva
Los Angeles – Při úvodní tiskové konferenci na autosalonu v Los Angeles představilo technické a designérské centrum společnosti Hyundai a společnost Hyundai Motor Amerika studii HCD10 Hyundai Hellion – třídveřovou kompaktní sportovní studii s nezaměnitelným charakterem
“Studie HCD10 Hyundai Hellion byla navržena se záměrem zapůsobit na různé zákazníky, jejichž hlavním znakem je individualita,“ řekl hlavní návrhář Hyundai Design Center Joel Piaskowski. “Specifický postoj a přístup jsou novým způsobem jak definovat nové tržní segmenty a my cítíme, že právě toto studie Hellion dokáže. Hellion přináší do rodiny vozů Hyundai nový přístup. Je to takový trochu nezbedný sourozenec, který je ale vždy upřímný a otevřený.”
VENKOVNÍ DESIGN “Krátké převisy umožňují skvělé manévrovací schopnosti mimo zpevněné cesty a ochrana spodní části automobilu, zvětšené blatníky a tažné zařízení podtrhují sílu Hellionu.” uvedl hlavní designér Hyundai Design Center Marc Mainville a dodává, že design přední části vozu Hyundai Hellion ukazuje jak by mohly v budoucnu vypadat nové konstrukční prvky na přední části nákladních vozů Hyundai. Prominentní vybrání kapoty umocňuje závodní dojem z Hellionu, zatímco lasturovitá kapota využívá nechráněných západek k jednoduchému přístupu k motoru. Sklon předního skla umocňuje sportovní dojem z vozu. Přední a zadní nárazníky se odlišují od tvaru karoserie díky spodní hliníkové ochraně před nárazy zespodu a tmavší barvě nárazníků.
Zadní část Hellionu je vytvořena ve stejně odvážném duchu. Zadní světla Hellionu zdůrazňují zašpičatění skel a široký rozchod zadních blatníků tím, že jsou odděleny od zadního skla. Aby se dosáhlo integrovaného vzhledu byly duální chromované výfuky umístěny mezi zadní nárazník a spodní ochrannou desku.
Stahovací střecha vyrobená z měkkého plátna dodává studii Hyundai Hellion nezávislého ducha. Látka použitá na střechu má jemný abstraktní vzor. Pro vnější úpravu vozu byl použit vzor Dakarská zlatá. Tato barva odkazuje na slavnou rallye a její vliv na design vozu. Dvacetipalcová hliníková kola se skládají ze dvou dílů a jsou kryta vrstvou Teflonu®.
VNITŘNÍ DESIGN Hellion poskytne svým pasažérům čistý a funkční prostor díky oddělení prostoru řidiče a spolujezdce a třídveřové úpravě.
“Studie HCD10 Hyundai Hellion spojuje vnitřní a vnější design do soudržné studie,” řekl Martin Frost, vrchní designér Hyundai Design Center.
Žebra vnějšího designu jsou viditelná i zevnitř. Vyrůstají z postranních panelů, obklopují pasažéry a podpírají stropní konzoli, která se táhne po celé délce interiéru. Konzole nabízí nejen integrované osvětlení interiéru, ale také odklápěcí LCD monitor, který mohou využívat cestující na zadních sedlech..
Interiér se skládá z lesklých bílých prvků a hliníkových detailů, které jsou v kontrastu s černou pouštní barvou použitou pro vnitřek vozu, což dodává Hellionu moderní vzhled.
Hellion je schopný pojmout velké množství nákladu resp. zavazadel. Vaky na různé vybavení, které jsou součástí sedadel, se dají jednoduše odpojit, přemění se na batohy a řidič i pasažéři mohou pokračovat ve svých dobrodružstvích i po opuštění vozu. Úložný prostor se také nalézá podél centrální konzole, která nabízí dvě přihrádky s průhlednými pruhy, které umožňují lepší přístup k uloženým věcem.
Hyundai Hellion nabízí nadstandardní vybavení, které pomáhá při řízení v nerovném terénu a poskytne řidiči i spolujezdci nezbytné pohodlí. Například sedadla jsou vybavena unikátním nápojovým systémem. Místo běžného držáku na nápoje nabízí každé sedadlo vyměnitelnou nádržku. Tekutina se ke konzumentovi dopravuje trubičkou s pomocí malého čerpadla. Díky tomuto systému se může řidič i spolujezdec plně koncentrovat na jízdu popřípadě na okolní krajinu.
Informační panel na přístrojové desce ukazuje stav všech systémů automobilu. Přímo pod monitorem se nachází kontrolní panel, který umožňuje přímou kontrolu klimatizace či audiosystému. Navigace a další funkce se ovládají pomocí myši zabudované do desky.
VÝKON Výkon se musí vyrovnat celkovému stylu, takže byl Hyundai Hellion vybaven ekologickým třílitrovým motorem V6 Common-rail Diesel (CRDi) s výkonem 236 koňských sil. Motor je ovládán šestistupňovou automatickou převodovkou, která vyhovuje nárokům na výkon Hellionu. Hellion má pohon všech čtyř kol.
TECHNOLOGIE
Model HCD10 Hyundai Hellion je vybaven technologií další generace včetně:
Systému elektronické stability Převodovky Shift-by-Wire Bezdrátového internetu Navigace Přizpůsobivého tempomatu SPECIFIKACE Konfigurace Pohon na všechna kola, třídveřový sportovně užitkový vůz Rozvor kol 2555 mm Celková délka 4171 mm Výška 1559,3 mm Šířka 1890,4 mm Rozchod, f/r 1542 mm/ 1542 mm Kola Dvacetipalcová, hliníková, pěti paprskový design s teflonovým krytím Pneumatiky P275/55 R20 Motor 3.0-l V6 Common-rail Diesel s výkonem 236 koňských sil Převodovka Automatická šestistupňová Zavěšení Přední i zadní plně nezávislé Výfuk Duální chromované výfuky Exteriér Dakarská zlatá Interiér Černá pouštní noc s lesklými bílými prvky a hliníkovými detaily Zvláštní rysy Odnímatelná skládací střecha a nakloněná kapota
Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupně rozrostla ve skupinu Hyundai Kia Automotive Group, která byla v roce 2005 šestým největším výrobcem automobilů na světě a skládá se z více než dvou desítek dceřiných a přidružených společností činných v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai Motor zaměstnává celosvětově přes 68 000 lidí a v roce 2005 vykázala konsolidované tržby ve výši 58,1 miliardy amerických dolarů. Vozidla Hyundai jsou v prodeji ve 193 zemích prostřednictvím 5 000 obchodních zastoupení a showroomů.
Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech lze získat na Internetu na adrese www.hyundai-motor.com.
Hyundai
|