Austrálie loni nepřinesla českému týmu příliš příjemná zážitky, ani jednou neviděl cíl, a všichni členové týmu byli dnes odhodláni si to vynahradit. Enge odstartoval do sprintu z 12. místa, díky dobře zvolené strategii si ale hned po startu dostal na desáté místo. Po zbytek závodu tvrdě tlačil na americký vůz, ale skulinu pro předjetí nenašel. I přesto si v posledním kole o jedno místo polepšil, když problémy postihly Velkou Británii.
Deváté místo bylo solidní výchozí pozicí pro hlavní závod, Enge se však s ním nespokojil a jeho start byl jednoduše úchvatný. Do druhé zatáčky získal po vynikajících manévrech pět pozic. Hlavní pozornost se však soustředila na nehodu, která si vyžádala vyjetí zpomalovacího vozu. Na svědomí ji měl kontakt mezi vozy Kanady a Singapuru, který vyslal kanadský vůz do vzduchu, po několika saltech pak dopadnul zpět na zem koly vzhůru.
Vůz A1GP naštěstí opět prokázal svoji bezpečnost a vše se obešlo bez následků na zdraví. Ve chvíli, kdy měl zpomalovací vůz zamířit zpět do boxů, najel vůz Jižní Afriky do Pákistánce a zpomalovací vůz musel nadále kroužit po trati. Když byl závod konečně restartován, byly již možné zastávky v boxech a většina týmů tak také během pár kol zamířila. Enge zajel k mechanikům ve stejném kole jako vedoucí Nový Zéland, po zastávce, které nebyla úplně bezproblémová, udržel čtvrté místo.
S blížící se polovinou závodu ztratil jednu pozici na vrub Číny, která byla v boxech jako poslední a výhoda nových pneumatik měl cenu přes dvě sekundy na kolo. Největší obavy však postihly český tým až vzápětí, Enge totiž najednou ztratil několik sekund na kolo. Na vině byl řadící systém, který nereagoval správně na zmáčknutí páček pod volantem.
Po pár kolech se však systém sám částečně zotavil a Enge navíc našel způsob jak upravit jízdní styl, aby se vyhnul těmto problémům. Páté místo je pro tým zaslouženou odměnou po náročném víkendu a Engeho cestování kolem světa, když v posledních dvou týdnech pendloval mezi Novým Zélandem, Daytonu na Floridě a Austrálií.
Tomáš Enge: „S dneškem jsem docela spokojený, myslím, že se nám vyvedly oba závody. Na startu sprintu jsem dokázal získat dvě pozice a pak jsem se snažil protlačit před USA, ale nešlo to. Start hlavního závodu byl úžasný, podařil se mi dokonale a poskočil jsem z devátého místa na čtvrté ve druhé zatáčce. Naše zastávka byla OK, nezískali jsme pozici, ale ani jsme neztratili.
S Číňanem nešlo nic dělat, byl v boxech o pět nebo šest kol po nás a na nových gumách byl o hodně rychlejší. Po včerejším tréninku jsme věděli, že pneumatiky budou v závodu na hraně, takže jsem se snažil jet opatrně a dával si pozor, abych příliš neprotáčel zadní kola. Jediný menší problém v závodu způsobilo řazení, zhruba v polovině jsem musel při řazení nahoru zmáčknout páčku dvakrát a někdy i třikrát.
Zjistil jsem, že musím řadit v nižších otáčkách bez rozsvícených kontrolek, ztrácel jsem sice pár desetin na kolo, ale pořád jsem byl dost rychlý, abych udržel páté místo.“
Antonín Charouz,šéf týmu: „Zejména s výsledkem hlavního závodu jsme velmi spokojeni a po loňském roce je to velká satisfakce. Tomáš odvedl skvělou práci, jeho starty byly perfektní. Samotná zastávka v boxech byla rychlá, ale bohužel jedno staré kolo skončilo před autem a trochu jsme ztratili, než jsme ho odstranili z cesty.
Bez této nepříjemnosti a problémů s řazením jsme možná mohli skončit ještě lépe, ale i přesto jsme spokojeni. Oba závody byly dobré a také jsme zlepšili kvalifikaci, která nás v poslední době trápila.“
BPA