Šumavskou premiéru Radka Mifky zastavila technika 6.2.2007 21:54 - tisková zpráva
Radek Mifka se pohybuje v prostředí českých soutěží třetí sezonu, ale až letos má v plánu absolvovat kompletní šampionát MMČR. Na Jänneru skončil sedmnáctý, na podobné umístění pomýšlel i před startem Mogul Šumava Rallye. Tři vložky před cílem figuroval na desátém místě průběžné klasifikace, když jeho Mitsubishi Lancer Evo IX „odmítlo“ poslušnost...
Radek Mifka se do rallysportu přesunul z okruhů, kde dosáhl ve formulových závodech řady kvalitních výsledků. Popularita soutěží však nenechala šestadvacetiletého jezdce klidně spát a po loňských startech, které často kolidovaly se studijními povinnostmi, se letos pomalu posouvá výše výsledkovými listinami.
Na Šumavě startoval poprvé. Přesto se během první etapy, za neoblíbené tmy a při závodním „křtu“ v mlze, pohyboval ve druhé desítce, když etapu zakončil na třináctém místě. „Už při tréninku mi bylo jasné, že mě čeká další velmi náročná soutěž. Přesto jsem očekával, že bude sníh, což se bohužel nevyplnilo. Musel jsem počítat pouze s vytahaným blátem a vlhkou tratí, v noci se přidala i mlha. Mohl jsem tak využít části zkušeností získaných na Jänneru,“ řekl rodák z Brandýsa nad Labem.
„Sjezd z Korábu byl za mlhy skutečně nesmírně těžký a raději jsem vsadil více na jistotu. V mlze jsem jel vůbec poprvé, složitě jsem se orientoval a těžko odhadoval vzdálenosti,“ dodal.
Do druhé etapy šla posádka týmu Křenek Motosport Klub Radek Mifka – Tomáš Plachý s cílem udržet bodovanou příčku v rámci MMČR. Na úvodním testu začala dvanáctým časem, který ji posunul na jedenáctou příčku, ale v dalších fázích závodu se od nich začalo odvracet štěstí. Defekt na novém testu Spůle – Račov (RZ10) a půlminutová ztráta vše odstartovaly, upadlá hadice turba na RZ12 již přinesla výraznější ztrátu (+ 1:20 min). I přesto se posádka bílé „devítky“ nadále držela na dvanáctém místě.
„Bohužel mnohem závažnější se postupně ukázaly začínající problémy s převodovkou. Na RZ11 jsem se marně pokusil při výjezdu z jednoho vracáku zařadit jedničku, která posléze vypadla úplně. Rozjezdy chvíli suplovala dvojka, následně trojka, což však mělo vliv na funkčnost spojky.
Ta začala klouzat, každý start do vložky či průjezd vracečky byl velkým problémem. Bohužel v servisu po RZ16 se auto zastavilo definitivně,“ smutnil Radek Mifka, který byl velmi blízko životního výsledku v podobě desátého místa.
Dalším startem posádky bude Rally Vysočina v Okříškách, v rámci velkého „mistráku“ určitě nebude chybět ani v Českém Krumlově.
Křenek Motorsport Klub
|