ČESKÝ TÝM MÁ SAMÉ DOBRÉ
ZPRÁVY
Ve velmi pozitivním duchu odhalil včera český tým Cardion
AB
Motoracing své plány do nadcházející sezóny Mistrovství světa
silničních motocyklů. Nový motocykl, zkušení mechanici, sehraný tým a nadějný
mladý jezdec – na to všechno se můžeme těšit v sezóně 2007.
Po dvou úspěšných sezónách ve třídě do 125ccm se
letos jezdec týmu Cardion AB
Motoracing, Karel Abraham ml., posadí za řidítka polotovární
Aprilie 250 LE RSW. Po testech v Jerezu a Valencii vládne v týmu dobrá
nálada: „Již během prvních testů jsem si na novou motorku docela zvykl. Máme
samozřejmě ještě hodně co zlepšovat, ale už teď máme pár drahocenných
zkušeností, které určitě využijeme. Navíc máme dva nové mechaniky
s bohatými zkušenostmi s Aprilií 250,“ pochvaloval si sedmnáctiletý
Abaja.
Nové složení týmu ocenil nejen
jezdec, ale i mechanici. Odchodem několika Italů a příchodem dvou Francouzů se
smazala silná italská převaha a národní síly se zcela vyrovnaly. O Abajův nový
motocykl teď budou pečovat dva Francouzové, dva Italové a dva Češi. Telemetrik
Marco Grana takové národnostní složení vítá: „Jezdíme mistrovství světa, kde se setkávají lidé
různých národností. V našem týmu jsme na tom teď všichni stejně – hlavním
komunikačním jazykem se místo italštiny stala angličtina.“
Angličtinu si bude muset osvěžit šéfmechanik týmu
Didier Languet, který ještě v loňské sezóně pracoval pro francouzský tým
s francouzským jezdcem ve třídě do 250ccm. „V seriálu MotoGP se
pohybuji již od roku 1984. Posledních šest let jsem pracoval v týmu
s mladým začínajícím jezdcem, kterého jsme během několika let dostali na
přední příčky šampionátu. Své zkušenosti s mladým jezdcem na Aprilii 250
bych chtěl využít i v týmu Cardion AB Motoracing.“
Ani jeho krajan Yannis Maigret není v seriálu
MotoGP nováčkem: „V roce 1998 jsem začal pracovat pro tým, který měl
Hondu 250, posledních sedm let jsem však pracoval jako mechanik na stroji
Aprilia.“
Sestava týmu dělá radost i jeho majiteli, Karlu
Abrahamovi st. „Všichni naši mechanici jsou velice zkušení a své
práci dávají skutečně všechno. Ve třídě do 250ccm jsme úplně noví, takže ze
všeho nejvíc zatím potřebujeme sbírat zkušenosti. Našim cílem pro letošní sezónu
je umístění kolem 20. místa. Pokud dosáhneme na první body, budeme to považovat
za veliký úspěch.“
K dobrým výsledkům má Abajovi pomoci i jeho
osobní trenér. O jezdcovu tělesnou kondici i techniku jízdy se stejně jako loni
bude starat Němec Stefan Prein. „Většina našeho tréninku se odehrává přímo
na trati, ale samozřejmě chodíme i do posilovny a podobně. Nedávno jsme byli
v Rakousku v tréninkovém centru Red Bull, kde trénují i piloti F1. Zde
jsme se zaměřili hlavně na koordinaci.“
Kájův tréninkový program mírně narušil výron
kotníku, který si přivodil při pádu ve Valencii. Jezdec musel snížit zátěž a
z tréninku vypustit běhání. Takto ušetřený čas pak mohl věnovat vylepšování
svého pololetního vysvědčení, především matematice. „Ve škole mám
individuální plán a uzavírání známek u mě probíhá trochu jinak. Teď se mi
podařilo dokončit i matematiku, takže snad brzy dostanu vysvědčení jako všichni
ostatní,“ doufá Abaja.