www.car.cz
 

Zcela nové Volvo V70 uvidí letošní Ženeva
     13.2.2007 09:40 - tisková zpráva


Společnost Volvo Cars staví na 54 letech neustálého zdokonalování a zlepšování, a stále si drží vedoucí pozici v segmentu velkých vozů kombi. Nyní vstupuje na trh zcela nové Volvo V70 s inovativní kombinací luxusu a všestrannosti.

Segment vozů kombi roste a požadavky na vozy samotné se také zvyšují, neboť stále více vlastníků těchto vozů oceňuje zvýšenou všestrannost, kterou tento prostornější typ vozu může nabídnout.

Zcela nová architektura vozidla

Díky použití zcela nové architektury vozidla získali návrháři a inženýři Volva řadu výhod:
. Pod kapotou Volva V70 je vůbec poprvé šestiválcový motor, který nabízí zatím nejširší škálu motorizací, počínaje dvěma šestkami (nový T6 o výkonu 285 k a 3.2 o výkonu 238 k) až po palivově úsporné dieselové motory a model FlexiFuel na bio-ethanol poskytující 145 k.
. Bylo výrazně zlepšeno pohodlí přední části vozu s vynikajícími sedadly a ergonomicky navrženými přístroji. To také samozřejmě zahrnuje elegantní, extra úzkou středovou konzolu a audiosystém, který patří k celosvětové špičce.

. Prostor na zadním sedadle se oproti současnému modelu V70 zvětšil. Rodiny s malými dětmi dnes také mají k dispozici převratnou světovou novinku: dva vestavěné dvouúrovňové dětské sedáky. Nafukovací clony byly prodlouženy o 60 mm, a v kombinaci s novými dětskými sedáky a odolnou strukturou stran karosérie poskytují více dětem různého vzrůstu účinnou ochranu v případě bočního nárazu.

Stále opravdové kombi

Řada nových elegantních funkčních doplňků a drobných prvků umožňuje vlastníkům vozu V70 individuálně jej přizpůsobit tak, aby vyhovoval jejich specifickým potřebám. Díky rozdělení zadního sedadla v poměru 40/20/40 je V70 nejflexibilnějším vozem segmentu. Jako další příklad lze uvést elektricky ovládané páté dveře, posuvnou podlahu zavazadlového prostoru a úložnou přihrádku pod podlahou zavazadlového prostoru, která se po zavření pátých dveří uzamkne.

Oproti dnešnímu modelu má záď V70 dynamičtější, téměř umělecky čistý tvar. Okem je dokonce možné rozeznat dopředu vykloněnou horní část pátých dveří. Díky propracovaným pátým dveřím, které přečnívají a vyklápí se nahoru i s koncovými světly, je však i prostor uvnitř vozu větší než u předchozí verze V70.

Zcela nové Volvo V70 bude představeno spolu s novým modelem XC70 na ženevském autosalonu Geneva Motor Show začátkem března. Prodej bude zahájen v srpnu, nejprve ve Skandinávii. Další trhy budou postupně následovat do konce roku 2007.

Vylepšené motory s více válci a s novou technologií přeplňování
Zcela nové Volvo V70 přichází také s novými motory. Díky většímu počtu válců a nové technologii přeplňování může nyní zákazníkům nabídnout ještě vyšší výkon spojený s prvotřídním komfortem jízdy.

Šestiválcový motor s "twin-scroll" turbodmychadlem nabízí cela nový zážitek z jízdy
Poprvé je Volvo V70 k dispozici s výkonným šestiválcovým motorem. Ve Volvu V70 je k dispozici nejen v atmosférické verzi, ale také jako nově vyvinutá přeplňovaná verze se zdvihovým objemem 210 kW (285 k) a s točivým momentem plných 400 Nm. Technologie "twin-scroll" umožňuje využití kompaktnějšího a jednoduššího turbodmychadla a nabízí dynamičtější odezvu, která je plně srovnatelná se dvěma turbodmychadly.

Atmosférický šestiválcový motor se dvěma profily vaček
Šestiválcový atmosférický motor s výkonem 175 kW (238 k) a s točivým momentem 320 Nm nabízí prvotřídní zážitek z jízdy. Tento motor je vybaven pokročilým systémem ventilů se dvěma profily vaček sání. Při sportovnější jízdě, při plné akceleraci a při vysokých otáčkách motor okamžitě reaguje na pohyb plynového pedálu a poskytuje vysoký výkon.

Kompaktní napříč uložené motory
Napříč uložený kompaktní motor představuje nejlepší řešení pro snížení rizika průniku nebezpečných dílů do prostoru pro cestující v případě čelní kolize, neboť motor zabírá v podélném směru minimum místa.

Pětiválcový přeplňovaný motor s integrovaným turbodmychadlem
Alternativně bude pro Volvo V70 k dispozici také pětiválcový benzínový motor. Tento motor je vybaven nízkotlakým turbodmychadlem a disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 300 Nm.

Úsporný turbodieselový motor D5 druhé generace
Zcela nové Volvo V70 může být rovněž vybaveno druhou generací pětiválcového dieselového motoru D5 vyvinutého společností Volvo. Jedná se o velmi výkonný a snadno ovladatelný turbodiesel, který je nabízen ve dvou verzích. Výkonnější verze disponuje točivým momentem s hodnotou 400 Nm, který je k dispozici v mimořádně širokém rozmezí otáček.

V průběhu roku 2007 bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o další motory a vůz bude díky tomu k dispozici s motory o výkonech od 100 kW (136 k) do 210 kW (285 k). V průběhu prvního roku výroby bude nabídka motorů rozšířena také o motor FlexiFuel s výkonem 145 k.

Model s technologií FlexiFuel poháněný obnovitelným bioethanolem
Motory FlexiFuel využívají palivo E85, což je směs 85% obnovitelného ethanolu a 15% benzínu.

Šestistupňová převodovka Geartronic se sportovním režimem
Pěti- a šestiválcové motory mohou být spojeny se šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic, která umožňuje rovněž manuální řazení. Pro motor T6 je šestistupňová převodovka Geartronic vybavena sportovním režimem, který v porovnání s běžným režimem umožňuje o něco rychlejší řazení a podřazování na nižší rychlostní stupeň. Sportovní režim je možné vybrat posunutím řadicí páky směrem vpravo v režimu Drive (jízda).

Audiosystém světové třídy
Audiosystémy Volvo dnes patří mezi to nejlepší v automobilovém světě. Ve spolupráci s předními světovými výrobci audiosystémů byl vyvinut prvotřídní audiosystém s digitálním zesilovačem značky Alpine, technologií prostorového zvuku Dolby Pro Logic II Surround a s reproduktory od specializovaného dánského výrobce Dynaudio. Výsledkem je zvukový zážitek absolutní světové třídy.

Automatické nastavení hlasitosti a parametrů zvuku
Díky využití digitální technologie může být zvuk nastaven tak, aby vyhovoval situaci při jízdě. Nejen hlasitost, ale také další parametry zvuku mohou být automaticky nastaveny v závislosti na rychlosti jízdy. Celkem jsou k dispozici tři možnosti: nízká, střední a vysoká.
Tři výkonnostní úrovně

Pro zcela nové Volvo V70 jsou k dispozici tři verze audiosystému
. Performance – se zesilovačem o výkonu 4x20 W a se šesti reproduktory
. High Performance – se zesilovačem o výkonu 4x40 W a s osmi reproduktory
. Premium Sound – s digitálním zesilovačem o výkonu 5x130 W, technologií Dolby® Pro Logic II Surround a s dvanácti reproduktory Dynaudio. Systém může být rovněž doplněn o hloubkový reproduktor subwoofer umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru. Tento reproduktor je vybaven integrovaným zesilovačem o výkonu 2 x 130 W.

Systém Dolby Pro Logic II Surround s nastavitelným zvukovým vzorem
Volvo se stalo prvním výrobcem automobilů na světě, který do svých vozidel instaloval technologii prostorového zvuku Dolby® Pro Logic Surround.

Všechny audiosystémy jsou nyní navíc vybaveny přídavným vstupem (AUX), ke kterému je možné připojit přídavné zařízení, například přenosný MP3 přehrávač.

Vozidlo může být vybaveno nejmodernějším multimediálním systémem určeným pro cestující na zadních sedadlech. Součástí tohoto systému jsou integrovaný DVD přehrávač, ploché obrazovky s uhlopříčkou sedm palců zabudované do předních hlavových opěrek, bezdrátová sluchátka a dálkové ovládání. Přídavné AV vstupy umožňují připojení dalšího DVD přehrávače, elektronické hry nebo videokamery. Obrazovky mohou být použity nezávisle jedna na druhé.

Nejnovější generace navigačního systému RTI
Navigační systém RTI (Road and Traffic Information) od společnosti Volvo je mimořádně efektivní. Nabídka map byla nedávno rozšířena o několik nových zemí, zejména z oblasti východní Evropy. K dispozici jsou nyní tři DVD disky pro Evropu a tři pro USA.

Systém byl dále vybaven novým procesorem, který oproti minulosti mimo jiné výrazně zrychluje vyhledávání alternativní trasy. Kdykoliv překročíte státní hranici, systém zobrazí nové informace, jako je státní vlajka, informace o dané zemi, rychlostní limity a pravidla pro použití telefonu za jízdy.

Dynamický podvozek s pokročilými jízdními systémy
Technologie podvozku nabízí špičkové jízdní vlastnosti a prvotřídní kontrolu nad vozidlem ve všech situacích.

Karosérie je tvořena důmyslnou konstrukcí, která současně přispívá k dobrým deformačním vlastnostem v případě kolize a k vysoké torzní tuhosti. Díky technickému řešení konstrukce a optimalizovanému využití různých druhů vysokopevnostní oceli se podařilo zvýšit torzní tuhost karosérie v porovnání s předchozím modelem V70 o plných 15 procent.

Také technologie podvozku byla v porovnání s předchozím modelem V70 dále vylepšena, takže výsledkem jsou ještě stabilnější jízdní vlastnosti a více kontroly nad vozidlem.

Aktivní podvozek s technologií Four-C – a se třemi nastaveními
Zcela nové Volvo V70 může být volitelně vybaveno systémem aktivního podvozku založeným na technologii Four-C vyvinuté společností Volvo. Jedná se o pokročilý dynamický systém podvozku, který pomocí řady senzorů nepřetržitě sleduje chování vozidla. Tlumiče jsou schopny ve zlomku vteřiny změnit své nastavení podle aktuální jízdní situace.

Systém Four-C také upravuje charakteristiku podvozku v závislosti na rychlosti jízdy. Čím vyšší rychlost, tím je podvozek tvrdší. Pomáhá také snižovat tendenci vozu k poklesu zádi, přídě a ke smyku v případě prudkého zrychlení, brzdění, nebo v případě rychlého úhybného manévru.

Tři alternativní nastavení, která lze zvolit stiskem příslušného tlačítka, umožňují řidiči upravit nastavení jízdních vlastností vozidla podle jeho osobního vkusu.
. COMFORT je zárukou klidné jízdy s jemnými a harmonickými pohyby karosérie.
. SPORT poskytuje lepší kontrolu nad pohyby karosérie, rychlejší odezvu řízení a lepší kontakt s vozovkou.
. ADVANCED minimalizuje pohyby tlumičů a maximalizuje kontakt mezi pneumatikami a povrchem vozovky. Toto nastavení je vhodné zejména pro skutečně dynamickou jízdu po hladkém asfaltu.

V obtížných situacích však nezáleží na tom, který režim je právě zvolen. Systém Four-C vždy reaguje tak, aby řidiči pomohl situaci zvládnout, a automaticky vozidlo stabilizuje.


Systém pohonu všech kol s technologií Instant Traction

Verze T6 zcela nového Volva V70 je vybavena systémem pohonu všech kol vyvinutým společností Volvo. Za pomoci elektronicky řízené hydraulické spojky systém AWD rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byla zajištěna optimální stabilita za všech podmínek. Systém disponuje technologií Instant Traction, která při rozjezdu na kluzkém nebo nezpevněném povrchu zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních na zadní kola.

Posilovač řízení s proměnlivým účinkem
Posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy je nabízen jako volitelná výbava. Tento systém nabízí vyšší výkon při nižších rychlostech, například aby usnadnil parkování. S rostoucí rychlostí účinek posilovače klesá a při vysokých rychlostech se zcela vytrácí.

Aby si mohl řidič dopřát pocit optimálního kontaktu s vozovkou, je možné účinek posilovače nastavit prostřednictvím informačního systému pro nastavení vozidla. Účinek posilovače může být nastaven na jednu ze tří úrovní.

Elektrická parkovací brzda součástí standardní výbavy
Pro snazší rozjezd do kopce je nové Volvo V70 vybaveno inteligentní elektronicky ovládanou parkovací brzdou. Toto řešení řidiči významně usnadňuje život, zejména pokud je vozidlo vybaveno manuální převodovkou. Pokud je parkovací brzda aktivována, například na semaforech, dojde po sešlápnutí plynového pedálu při rozjezdu k jejímu automatickému uvolnění. Tato funkce je k dispozici pouze tehdy, pokud je bezpečnostní pás řidiče zapnut.

Parkovací brzda je aktivována stiskem ovládací páky vlevo od volantu a k její deaktivaci dojde zatažením za tuto páku. Aby byla zajištěna aktivace parkovací brzdy při zaparkování vozidla, je tento systém automaticky aktivován vyjmutím klíčku ze zapalování nebo, pokud je automobil vybaven bezklíčovým systémem, otevřením dveří. Tato funkce musí být nejprve aktivována v menu nastavení automobilu.

Stabilizační systém DSTC součástí standardní výbavy
Protismykový systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) je součástí standardní výbavy nového Volva V70. DSTC je stabilizační systém, který v případě potřeby sníží točivý moment motoru a pomocí pečlivě vypočtené brzdné síly pomáhá snižovat riziko smyku.

Pokročilé jízdní systémy přispívají k vyšší úrovni bezpečnosti

Systém upozornění na nebezpečí kolize s podporou brzdění a s nouzovými brzdovými světly
Nárazy zezadu představují běžný typ dopravních nehod. V mnoha případech je příčinou nehody nepozornost řidiče a jeho opožděná reakce. Proto společnost Volvo Cars vyvinula systém označovaný jako Upozornění na nebezpečí kolize s podporou brzdění. Jedná se o pokročilý systém s pomocnými funkcemi, jehož úkolem je předcházet nárazům do vozidel vpředu nebo minimalizovat důsledky takových srážek, pokud k nim přes všechna opatření dojde.

Prostor před vozidlem je nepřetržitě monitorován pomocí radarového čidla. Systém je aktivován celou řadou způsobů v různých fázích sekvence:
Pokud se automobil zezadu blíží k jinému vozidlu a řidič nereaguje, začne na čelním skle blikat červené výstražné světlo. Současně s ním zazní výstražný zvukový signál. V některých situacích tyto dva signály stačí, aby řidič začal reagovat a vyhnul se nebezpečí.

Pokud se riziko kolize i přes vydanou výstrahu stále zvyšuje, je aktivován systém na podporu brzdění. Aby se zkrátila doba reakce, jsou brzdy připraveny k činnosti automatickým přiblížením brzdových destiček co nejblíže kotoučům. Současně s tím dochází k hydraulickému zvýšení brzdného tlaku, čímž je zajištěna vysoká účinnost brzdění i tehdy, pokud řidič nesešlápne brzdový pedál dostatečnou silou.
Silné brzdění je řidičům za vozidlem signalizováno blikajícími brzdovými světly (v Evropě – na americkém trhu svítí brzdová světla nepřerušovaně). Jakmile rychlost poklesne pod 30 km/h, dojde rovněž k aktivaci nouzových světel.
Aby bylo možné výstražný systém přizpůsobit různým podmínkám a individuálním stylům jízdy, je možné citlivost systému nastavit v menu automobilu. K dispozici jsou celkem tři úrovně nastavení.

Adaptivní tempomat
Abychom pomohli řidičům udržet bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu, vyvinula společnost Volvo Cars adaptivní tempomat ACC. Tento systém přispívá také ke klidnější jízdě v případě nerovnoměrného tepu dopravy.
Za pomoci radaru adaptivní tempomat nepřetržitě sleduje odstup od automobilů vpředu a automaticky upraví rychlost jízdy tak, aby se tato mezera nadměrně nezmenšovala.

Řidič tempomat aktivuje nastavením požadované rychlosti v rozmezí 30 a 200 km/h a následně vybere minimální časový odstup od vozidel vpředu. Celkem má řidič na výběr pět časových odstupů.

Zcela nové Volvo V70 je rovněž vybaveno systémem BLIS pro eliminaci mrtvého úhlu a inteligentním informačním systémem řidiče (IDIS) – oba tyto systémy pomáhají řidiči při zachování lepší kontroly nad dopravní situací. Za pomoci kamer zabudovaných do vnějších zpětných zrcátek systém BLIS registruje, zda se v mrtvém úhlu po stranách automobilu nenachází jiné vozidlo. Pokud je v mrtvém úhlu rozpoznán další automobil, rozsvítí se kontrolka u příslušného zpětného zrcátka, která řidiče na tuto skutečnost upozorní a zvýši tak jeho možnost učinit správné rozhodnutí.

Systém IDIS je elektronický informační systém, který v náročných situacích pomáhá zabraňovat rušení řidiče nevýznamnými informacemi. Díky neustálému sledování určitých funkcí vozidla, jako jsou pohyby volantu a plynového pedálu, používání ukazatelů směru nebo brzd, dokáže systém IDIS zhodnotit složitost dané situace. Všechny tyto informace jsou zpracovávány a při dosažení určité úrovně složitosti dopravní situace jsou pozdrženy veškeré informace, které nejsou klíčové z hlediska bezpečnosti (například telefonáty nebo příchozí SMS zprávy).

Aktivní bi-xenonové světlomety s funkcí natáčení
Aby bylo dosaženo optimální viditelnosti při jízdě za tmy po klikatých cestách, může být nové Volvo V70 vybaveno aktivními bi-xenonovými světlomety, které se natáčejí do zatáček. Miniaturní procesor sleduje a analyzuje celou řadu parametrů a optimalizuje směr světla podle aktuální situace.

Světlomety se mohou natáčet v každém směru až o 15 stupňů (což představuje celkový úhel mezi koncovými polohami 30 stupňů), díky čemuž jsou světlomety schopny osvětlit vozovku na delší vzdálenost. Tato funkce je za denního světla automaticky deaktivována, čímž je systém chráněn před zbytečným opotřebením.

Aby se snížilo riziko oslnění protijedoucích řidičů, je úhel sklonu světlometů dynamicky upravován v závislosti na zatížení vozidla nebo podle toho, zda se vozidlo právě rozjíždí nebo brzdí.
O čistotu předních světlometů se stará elektromechanický vysokotlaký systém, který omývá světlomety jednotlivě, čímž je vždy zajištěna dostatečná intenzita osvětlení cesty před vozidlem.

Pokročilé, vzájemně spolupracující brzdné funkce
Volvo V70 je vybaveno pokročilým systémem s řadou funkcí, které se společně starají o to, aby brzdná dráha byla ve všech situacích co nejkratší.

HYDRAULICKÝ BRZDOVÝ ASISTENT (HBA) představuje novou generaci systému pro panické brzdění od společnosti Volvo. Pomáhá řidiči zabrzdit v nouzové situaci na nejkratší možné vzdálenosti. Na rozdíl od dřívějších systémů, které jsou založeny výhradně na využití vakua, je v tomto případě brzdný účinek posilován také pomocí hydrauliky. Pokud řidič v nouzové situaci nesešlápne brzdový pedál dostatečnou silou, pomůže HBA zajistit optimální využití protiblokovacího systému ABS k maximálnímu zkrácení brzdné dráhy.

OPTIMALIZOVANÝ HYDRAULICKÝ BRZDOVÝ SYSTÉM (OHB) posiluje výkon brzd při prudkém brzdění, když za pomoci hydrauliky kompenzuje nízký podtlak (vakuum) v posilovači brzd.

NOUZOVÉ POHOTOVOSTNÍ BRZDĚNÍ (READY ALERT BRAKES - RAB) dokáže předvídat prudké brzdění a v takovém případě přiblíží brzdové destičky ke kotoučům ještě dříve, než řidič sešlápne brzdový pedál. Tím se zkrátí reakční doba celého systému a tedy i brzdná dráha. Signálem pro brzdový systém může být například prudké uvolnění plynového pedálu nebo zaznamenání překážky před vozidlem radarem adaptivního tempomatu.

OCHRANA PROTI VADNUTÍ BRZD (FADING BRAKE SUPPORT - FBS) využívá hydrauliky pro postupné zvyšování brzdného tlaku při dlouhodobém intenzivním brzdění tak, aby se snížilo riziko opotřebení a byl zachován pocit při kontaktu s brzdovým pedálem.

Osobní komunikátor s detektorem srdečního tepu zvyšuje úroveň osobní bezpečnosti
S novým Volvem S80 společnost Volvo Cars představila osobní komunikátor (Personal Car Communicator - PCC), což je pokročilé kapesní ovládací zařízení, které je nyní k dispozici také pro nové Volvo V70. Toto zařízení poskytuje informace, které mohou být v určitých situacích pro bezpečnost majitele vozidla klíčové.

Tento komunikátor překvapivě vypadá jako běžné dálkové ovládání, ale dokáže mnohem více, než jen ovládat zámky a alarm. Jednoduchým stiskem tlačítka může vlastník vozidla během několika sekund získat informace o…
… tom, zda je vozidlo zamknuto nebo odemknuto
… zda byl aktivován alarm
… zda je alarm aktivní a zda se někdo nachází ve vozidle – posledně jmenovaná informace je registrována pomocí vysoce citlivého snímače srdečního tepu a pokročilého výpočtového procesu.
Informace jsou v aktuální podobě k dispozici tehdy, pokud je vzdálenost mezi komunikátorem a vozidlem přibližně 100 metrů. V zařízení jsou však uloženy naposledy platné informace, takže majitel se může kdykoliv a kdekoliv přesvědčit například o tom, zda vozidlo po zaparkování zamkl.

Laminovaná skla všech oken a odkládací schránka v zavazadlovém prostoru s automatickým zamykáním
Pro další ztížení vloupání může být nové Volvo V70 vybaveno laminovanými skly všech oken včetně zadních bočních oken a skla dveří zavazadlového prostoru. Díky tomu je zajištěna i účinná ochrana zavazadlového prostoru.

Odkládací systém pod podlahou zavazadlového prostoru má objem plných 46 litrů (pokud není vůz vybaven náhradním kolem) a je nyní uzamykatelný. Tato schránka je automaticky pohodlně uzamknuta po zavření a zamknutí dveří zavazadlového prostoru.

Prvotřídní komfort a variabilní funkce
Více prostoru v interiéru a variabilnější funkce dělají z nového Volva V70 skutečně multifunkční vůz.
Zcela nové Volvo V70 je prostornější a současně komfortnější než jeho předchůdce.

Sedadla s odvětráváním
Elektricky ovládaná sedadla jsou k dispozici jako volitelná výbava. Tato sedadla mohou být navíc objednána s perforovaným koženým čalouněním s odvětráváním. V takovém případě jsou sedadla vybavena ventilátory umístěnými v sedácích a v opěradlech. Teplotu sedadel je díky tomuto řešení možné rychle snížit na příjemnou úroveň, což přispívá k vysokému komfortu, a to zejména během teplých a vlhkých dnů.

Opačná funkce – vyhřívání předních sedadel – může být nastavena na jednu ze tří teplot. Vyhřívaná mohou být také krajní zadní sedadla, pro která jsou k dispozici samostatné spínače nabízející podobně jako vpředu výběr ze tří teplot.

Systém čištění interiéru "Clean Zone Interior Package" zvyšuje komfort
Aby bylo pro citlivé cestující zajištěno co nejlepší prostředí v interiéru, může být Volvo V70 vybaveno systémem Clean Zone Interior Package, který vychází z automatické klimatizace ECC a ze systému pro zkvalitnění vzduchu v interiéru IAQS.
Pokud je vozidlo pomocí dálkového ovládání odemknuto, je prostor pro cestující po dobu přibližně jedné minuty automaticky vyvětrán za předpokladu, že venkovní teplota je vyšší než 10°C.

Osobní komfortní nastavení
Řidič Volva V70 má celou řadu možností, jak si přizpůsobit prvky komfortní výbavy vozidla svým požadavkům a přáním. Tyto parametry se nastavují prostřednictvím informačního systému vozidla. V menu jsou k dispozici takové funkce, jako je nastavení sedadel, zpětných zrcátek, klimatizace, audiosystému, navigační jednotky a do určité míry také jízdních vlastností celého vozidla. Jednou z nových možností je automatická aktivace vyhřívání zadního skla a zpětných zrcátek. Pokud je tato funkce zvolena, je vyhřívání aktivováno vždy, když venkovní teplota poklesne pod +9°C.

Dalším příkladem je variabilní posilovač řízení. Jedná se o volitelnou výbavu a prostřednictvím informačního systému vozidla je možné u něj nastavit jednu ze tří různých úrovní účinku.
Široký rozsah nastavení přispívá k vysoké úrovni komfortu. Z hlediska bezpečnosti je však důležité, aby řidič nemusel pohybu v menu věnovat příliš mnoho času. Aby se při jízdě předešlo odvádění pozornosti řidiče od vozovky, jsou přibližně po 20 sekundách některé funkce menu zablokovány.

Důmyslné a variabilní funkce
Zadní sedadlo je dělené v poměru 40/20/40, čímž jsou vytvořena dvě velmi komfortní sedadla a pohodlná loketní opěrka mezi nimi. Středovou loketní opěrku je možné sklopit, čímž vznikne prostor pro přepravu dlouhých předmětů, nebo naopak zvednout a vytvořit tak další místo k sezení. Opěradla je možné sklopit samostatně a vytvořit tak objemný zavazadlový prostor se zcela plochou podlahou. Se sklopným opěradlem předního sedadla spolujezdce jsou možnosti kombinace ještě širší.

V podlaze zavazadlového prostoru jsou umístěny hliníkové kolejnice a pohyblivé kotevní body pro zajištění přepravovaných předmětů. Pokud se kotevní body nepoužívají, zůstávají zcela skryty v kolejnicích, kde nepřekážejí.

Variabilní podlaha zavazadlového prostoru usnadňuje nakládání
Jako příslušenství je nabízena zvláštní výsuvná podlaha zavazadlového prostoru. Tento prvek se jednoduše a rychle upevní do podlahových kolejnic a pro usnadnění nakládání je možné jej lehce vysunout přes zadní nárazník. Po uvolnění madla se automaticky vrátí zpět na své místo. Pokud není výsuvná podlaha zapotřebí, může být zvednuta směrem vzhůru k opěradlu zadních sedadel nebo z vozidla snadno vyjmuta.

Elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru
Nakládání může být ještě pohodlnější, pokud je vozidlo vybaveno volitelnými elektricky ovládanými dveřmi zavazadlového prostoru. Zavazadlový prostor je díky tomuto zařízení možné otevřít pouhým stiskem tlačítka na dálkovém ovladači – zbytek zajistí hydraulický systém automobilu. Toto řešení oceníte zejména tehdy, pokud máte zrovna plné ruce. Aby se snížilo riziko náhodného přivření prstů, zavírají se dveře tlačítkem na jejich panelu.

Dveře zavazadlového prostoru jsou navíc vybaveny integrovanou dvoufázovou bezpečnostní funkcí zahrnující ochranné lišty proti přivření na obou stranách a nouzový zastavovací mechanismus se silovým čidlem, díky kterému se hydraulický systém při zjištění jakékoliv překážky v cestě dveří ihned zastaví.
Pro vozy se střešními ližinami i bez nich je k dispozici široká nabídka příslušenství zahrnujícího držáky sportovní výbavy, jako jsou kola, kajaky, lyže či snowboardy. Jízdní kola je také možné přepravovat uvnitř vozidla, kde je lze pomocí speciálního držáku upevnit k podlahovým kolejnicím.

Vyšší bezpečnost dětí díky světové novince
Pro zvýšení bezpečnosti dětí na zadních sedadlech zcela nového modelu V70 společnost Volvo dále vylepšila systém SIPS na ochranu proti bočnímu nárazu, zesílila konstrukci karosérie, zvětšila nafukovací clony a zkonstruovala výškově nastavitelný dětský sedák, který je současně světovou novinkou.

Tento sedák je integrovaný do zadního sedadla a může být nastaven do dvou výšek, čímž je zajištěno, že děti různé velikosti sedí dostatečně vysoko, aby viděly z oken a současně pro ně byla zajištěna maximální možná ochrana. Spodní poloha je určena pro děti s výškou od 115 do 140 cm a s hmotností mezi 22 a 36 kg, zatímco horní poloha je určena pro děti měřící 95 – 120 cm a vážící mezi 15 a 25 kg. Nové Volvo V70 může být vybaveno integrovanými dětskými sedáky zabudovanými do obou vnějších zadních sedadel. Integrované sedáky jsou rovněž doplněny bezpečnostními pásy se speciálně upravenými omezovači tahu, které přispívají k zajištění nejlepší možné ochrany tím, že při nehodě zadrží dítě odpovídající tažnou silou.


Nafukovací clony v novém Volvu V70 byly prodlouženy o 60 mm, což v kombinaci s výškově nastavitelnými dětskými sedáky a pevnou konstrukcí boků vozu zajišťuje dětem různých velikostí účinnou ochranu při bočním nárazu.

Nová, zesílená konstrukce boků
Pro optimalizaci ochrany všech cestujících v případě bočního nárazu byly boky karosérie nové V70 nejen zesíleny, ale současně odlehčeny díky dobře vyvážené kombinaci různých druhů vysokopevnostní oceli. Různé komponenty a druhy oceli navzájem spolupracují s cílem minimalizovat průnik cizorodých předmětů do interiéru vozu. Záměrem bylo, aby se celý automobil pohyboval směrem do strany - pryč od narážejícího vozidla.

Nový typ bočního airbagu, který byl poprvé představen u zcela nového Volva S80, dělá ze systému SIPS vyvinutého společností Volvo ještě účinnější bezpečnostní systém. Nové boční airbagy jsou vybaveny dvěma nezávislými komorami – jednou pro oblast boků a jednou pro hrudník.

Vzhledem k tomu, že boky dokáží odolat výrazně větší síle než hrudník, je spodní komora v případě nárazu nafouknuta na pětkrát větší tlak než komora horní. Boční airbagy spolupracují také s nafukovacími clonami a s bezpečnostními výztuhami karosérie, přičemž cílem této spolupráce je zajištění co nejefektivnější ochrany.

Deformační zóny vyrobené z různých druhů oceli
Patentovaná konstrukce přídě zcela nového Volva V70 je rozdělena do zón, z nichž každá plní v průběhu procesu deformace odlišnou roli. Vnější zóny jsou odpovědné za většinu deformací. Čím více se síly vznikající při kolizi přibližují prostoru pro cestující, tím méně se materiál deformuje.


Aby bylo zajištěno, že každá zóna bude mít odpovídající vlastnosti, jsou v různých konstrukcích použity celkem čtyři různé druhy oceli. Kromě běžné karosářské oceli jsou použity tři různé druhy vysokopevnostní oceli: Vysokopevnostní ocel, extra-vysokopevnostní ocel a ultra-vysokopevnostní ocel.
Cílem je, aby byl prostor pro cestující při různých scénářích kolizí odpovídajícím způsobem ochráněn.

ZÓNA PRO DEFORMACE PŘI NÍZKÝCH RYCHLOSTECH
Přední nárazník je upevněn na příčníku vyrobeném z hliníku. Upevnění tohoto příčníku na podélných nosnících karosérie bylo zkonstruováno jako deformovatelné prvky. Tyto deformovatelné prvky pomáhají absorbovat síly vzniklé při nárazech v malé rychlosti, aniž by přitom došlo k poškození hlavní konstrukce karosérie.

ZÓNA PRO DEFORMACE PŘI VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Přímé části podélných prvků jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, což je vysoce odolný druh oceli optimalizovaný pro vysokou absorpci energie. Tato zóna zajišťuje maximum deformací.

ZÁLOŽNÍ ZÓNA
Nosníky stáčející se směrem k A-sloupkům slouží jako bariéra chránící prostor pro cestující a také jako záložní zóna pro případné další zmenšení deformací. Jejich tvar navíc pomáhá minimalizovat riziko průniku předních kol do prostoru pro cestující. Namísto toho kolo pomáhá při pohlcování sil vzniklých při kolizi. Tato sekce je velmi robustní a je vyrobena z extra-vysokopevnostní oceli.

TŘÍBODOVÉ UPEVNĚNÍ
Rigidní příčník spojuje oba A-sloupky a spodní boční prvky, čímž na každé straně vzniká mimořádně robustní tříbodové upevnění. Tato konstrukce je velmi účinná při ochraně prostoru pro cestující v případě silného nárazu.
Kompaktní napříč uložené motory přispívají k vysoké úrovni bezpečnosti v případě nárazu
Podobně jako ostatní modely vozů Volvo, také nové Volvo V70 je vybaveno napříč uloženým hnacím ústrojím a pohonem předních kol. Tato konfigurace poskytuje motoru pod kapotou více prostoru a pomáhá snižovat riziko jeho průniku do prostoru pro cestující v případě čelního nárazu.

Druhá generace systému WHIPS
Systém společnosti Volvo pro předcházení poranění krku WHIPS (Whiplash Protection System) je jedním z nejúčinnějších systémů svého druhu na trhu. V případě nárazu zezadu doprovází opěradlo sedadla tělo cestujícího při jeho počátečním pohybu a ztlumí sílu nárazu podobně, jako když ruka zachytí letící míč.

Ochrana ostatních účastníků silničního provozu
Také ochrana chodců a cyklistů byla u zcela nového Volva V70 dále vylepšena. Příď byla vylepšena zejména pokud jde o schopnost pohlcování energie, a to v neposlední řadě díky velkoryse dimenzované měkké konstrukci přední strany nárazníku, která pomáhá snižovat riziko poranění nohou. Spodní okraj spoileru byl zesílen a posunut vpřed, téměř do jedné úrovně s nárazníkem. Cílem této úpravy bylo zvětšit plochu pro kontakt s nohami chodce nebo cyklisty, což dále přispívá ke snížení rizika vzniku poranění.

Další aktivní bezpečnostní systémy
. Teleskopický sloupek řízení, který se při deformaci pohybuje horizontálním směrem a zajišťuje tak nejlepší možnou interakci s airbagem
. Pedály s funkcí omezující riziko jejich průniku do prostoru pro cestující
. Airbagy s dvoufázovou funkcí
. Předpínače bezpečnostních pásů na všech pěti sedadlech
. Upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás na všech pěti sedadlech
. Omezovače tahu bezpečnostních pásů na předních sedadlech
. Vyztužená, napříč umístěná trubková výztuž mezi A-sloupky
. Pevné trubky systému SIPS v sedadlech a robustní hořčíková konzola uprostřed vozu
. Diagonálně umístěné výztuže z ultra-vysokopevnostní oceli zabudované ve dveřích

Vybroušený design Volva V70
. Sportovnější interiér bez kompromisu v oblasti funkčnosti
. Nové, důmyslné dveře zavazadlového prostoru
. Řidič, cestující i zavazadla cestují první třídou

Toto kombi je šperkem na koruně modelové nabídky.
Sportovnější vzhled
Příď zcela nového Volva V70 zahrnuje unikátní měkký čelní panel s černou voštinovou mřížkou doplněnou chromovými vertikálními žebry. To poskytuje luxusnímu kombi odlišný, sportovní vzhled.
Stoupající linie oken na bocích působí dojmem náklonu směrem vpřed a dodává vozu dynamický vzhled, jenž je dále zesílen za pomoci černých sloupků mezi bočními okny. Černé sloupky dveří vizuálně spojují okna do jednoho hladkého celku.

Dynamičtější dveře zavazadlového prostoru
Z boku horní část dveří zavazadlového prostoru působí sportovnějším, dopředu skloněným dojmem. Horní část zadních světel je součástí nových přesahujících dveří zavazadlového prostoru, takže otvor vzniklý po otevření dveří je ještě větší dříve. Díky tomu je prostor za zadními dveřmi větší než v minulosti a současně se snáze nakládá. Objem zavazadlového prostoru narostl v porovnání se současnou V70 o 55 litrů.
Název Volvo na zádi je tvořen výraznějšími písmeny s mezerami, které jsou větší než kdykoliv dříve. Toto je nový prvek, který byl poprvé představen letos v Detroitu na konceptu XC60 Concept.
Při pohledu zezadu dveře zavazadlového prostoru připomínají Volvo C30. Všechna světla nad linií oken (na bocích vozu i horní středové brzdové světlo) jsou vybavena LED diodami. Fixní poziční světla na bocích karosérie fungují jako přídavná brzdová světla tehdy, pokud je náklad tak velký, že řidič musí dveře zavazadlového prostoru upevnit částečně otevřené.
Dalším důmyslným detailem je zadní okno, které na stranách sahá níže a umožňuje tak řidiči lepší výhled dozadu.

Nové barvy interiéru i karosérie
Zcela nové Volvo V70 je nabízeno se 16 různými barvami karosérie, z nichž dvě jsou zcela nové. Obě nové barvy – Seashell a Glacier Blue – byly vytvořeny tak, aby zdůrazňovaly sportovní a luxusní povahu tohoto kombi.
Pro interiér vozu je k dispozici šest druhů čalounění ve třech barvách. Kromě béžové Sandstone Beige a černé Anthracite Black je v nabídce také výrazná verze Cranberry Red, u které červené detaily na sedadlech a panelech dveří elegantně kontrastují se zbytkem černého čalounění.

Interiér zcela nového Volva V70
K vysoké úrovni komfortu připívají také vynikající sedadla a ergonomicky navržené přístroje – včetně elegantní super-tenké středové konzoly a audiosystému absolutní světové třídy.
Dva integrované dětské sedáky mohou být nastaveny do dvou úrovní a zadní sedadlo dělené v poměru 40/20/40 je vybaveno bezpečnostními pásy integrovanými do opěradel. Lehká konstrukce zadního opěradla a jednoduchý mechanismus sklápění jsou dalšími příklady zlepšených funkcí pro další cestující.

PR

Volvo


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2007, foto Martin Viďourek, frozentime.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose