Rok 2006 byl pro Škoda Auto úspěšný 14.2.2007 10:11 - tisková zpráva
Společnost Škoda Auto dosáhla v minulém roce rekordního počtu nejen vyrobených, ale i prodaných vozů. Rok 2006 byl navíc ve znamení úspěšného uvedení vozu Škoda Roomster.
V roce 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na více než 90 světových trzích celkem 549 667 vozů modelových řad Fabia, Octavia, Roomster a Superb, a dosáhla tak rekordního výsledku. V porovnání s rokem 2005 činí nárůst prodeje 11,7%. „Nárůst prodejů Škoda Auto byl větší než nárůst celkového trhu. Automobilka tak potvrdila svou důležitou roli na evropských trzích a dokázala využít rostoucího potenciálu na trzích v Asii,“ komentoval výsledek Detlef Wittig, předseda představenstva Škoda Auto.
Nejprodávanější modelovou řadou je Octavia (včetně Octavia Tour), která předstihla dosud nejprodávanější modelovou řadu Fabia. Modelu Octavia se prodalo celkem 270 274 vozů (v roce 2005 pak 233 322), v těsném závěsu za ní se umístila modelová řada Fabia s 243 982 prodanými vozy (v roce 2005 se jich prodalo 236 698). Škodu Superb si zakoupilo 20 989 zákazníků (v předchozím roce 22 091). Nová modelová řada Roomster, která byla uvedena na trh v červnu, zaznamenala prodej 14 422 vozů.
V západní Evropě Škoda navýšila prodej o 9,1% - nejúspěšnějšími trhy se stalo Německo, Velká Británie, Španělsko a Rakousko. V České republice Škoda Auto opětovně obhájila vedoucí pozici na trhu. Registrováno bylo celkem 37 388 vozů Fabia, 21 233 vozů Octavia, 2 406 vozů Roomster a 1 835 vozů Superb.
Škoda Auto tak v posledním čtvrtletí obsadila svými třemi modely pozici nejprodávanějších vozů v ČR. Pro modelovou řadu Roomster to znamená úspěšné uvedení a etablování na českém trhu, které mimo jiné přimělo společnost Škoda Auto k zavedení třetí směny ve výrobě o dva měsíce dříve, než bylo původně plánováno.
Ve střední a východní Evropě (kromě České republiky) zaznamenala Škoda Auto taktéž nárůst prodeje o více jak 21%, na polském trhu uhájila vedoucí pozici s 12% podílem. Lídrem trhu je Škoda kromě České republiky a Polska také na Slovensku, v Bulharsku, v Litvě a v Bosně a Hercegovině. Mezi velmi úspěšné trhy patří pobaltské státy Estonsko, Litva a Lotyšsko, velký nárůst zaznamenalo Rusko, Ukrajina a díky lokální montáži zahájené na sklonku roku 2005 také Kazachstán.
V Asii a v zámoří prodala Škoda Auto 36 541 vozů (to představuje 21% nárůst). Největší podíl na tom má Indie, Turecko, Egypt a Izrael.
Rekordního výsledku bylo dosaženo i ve výrobě - ve všech výrobních závodech v České republice bylo v roce 2006 vyrobeno celkem 556 443 automobilů Škoda, což představuje o 12,5% více než v roce 2005. Závod v Mladé Boleslavi vyrobil 240 919 vozů řady Octavia a Fabia, Vrchlabí 96 853 vozů řady Octavia a Octavia Tour, Kvasiny 45 447 automobilů Roomster a Superb.
„Tohoto výsledku jsme dosáhli zvýšením produktivity práce ve všech oblastech firmy,“ zdůraznil Martin Jahn, člen představenstva odpovědný za personalistiku.
„Velká poptávka po vozech Škoda v roce 2006 nám dává impuls i do roku 2007, kdy předpokládáme výrobu 580 000 vozů a zároveň zahájení licenční výroby vozů Škoda v Číně, “dodal Detlef Wittig.
Škoda auto
|