www.car.cz
 

Jan Kopecký po úvodní etapě Norské rallye až na začátku třetí desítky
     16.2.2007 22:16 - tisková zpráva


FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
Norská rallye, Norsko

Pátek, 16.února 2007, Hamar

Úvodní etapou vstoupila do historie Mistrovství světa v rallye soutěž v okolí norského města Hamar. Norská rallye pořádaná poprvé jako součást světového šampionátu měla v páteční etapě na programu osm rychlostních zkoušek.
Technické rychlostní zkoušky byly náročné pro všechny v důsledku tajícího hlubokého sněhu, který připravil pro posádky nevyzpytatelný povrch rychlostních testů.

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek s vozem Škoda Fabia WRC zakončila páteční etapu na průběžné dvacáté druhé pozici. Nelichotivou pozici způsobila především výrazná časová ztráta ze třetí rychlostní zkoušky, kdy museli Jan Kopecký se spolujezdcem Filipem Schovánkem zastavit během tohoto rychlostního testu a odstranit sníh, který ucpal přívod vzduchu do motoru, z filtru sání a chladiče kapaliny.

Páteční etapa se bohužel nevyvíjela podle našich představ. V úvodní rychlostní zkoušce ztrácel motor výkon kvůli nevyhovujícímu změněnému sání motoru. Jan před druhou rychlostní zkouškou dokázal upravit sání tak, aby se minimalizovaly ztráty výkonu motoru.

Ve třetí rychlostní zkoušce Jan narazil do sněhové bariéry, ale bez výraznější ztráty mohl pokračovat dále, neboť nedošlo k poškození vozu. Bohužel nalepený sníh na přídi vozu nedovoloval přísun vzduchu do motoru a velmi rychle začala stoupat teplota motoru k limitním hodnotám.

 Jan musel na trati rychlostního testu zastavit a spolu s Filipem očistili sníh z chladiče, neboť by nemohl dokončit rychlostní zkoušku bez poškození motoru. Časová ztráta z této rychlostní zkoušky však činí více jak tři minuty,“ řekl v cíli páteční etapy vedoucí týmu Josef Kopecký.

„Podmínky na rychlostních zkouškách Norské rallye jsou pro nás velmi náročné. Hluboký tající sníh charakteristice našeho vozu výrazně nevyhovuje. Vzhledem ke konstrukci vozu je složitější udržet vůz Škoda Fabia WRC ve vyjetých kolejích v přímém směru. Potýkám se i s problémem neustále se protáčejících kol, kdy nedokážeme přenést sílu motoru přes kola na nezpevněný podklad tak, abychom mohli rychleji odjet ze zatáčky.

Ve Švédsku nebyl tento nedostatek tak znatelný, neboť tamní rychlostní testy jsou podstatně rychlejší a plynulejší.

V sobotní etapě chceme otestovat změny v nastavení vozu. Přál bych si, aby zítra byl podklad rychlostních zkoušek oproti dnešní etapě výrazně tvrdší a neměli jsme problémy s trakcí vozu,“ dodal v cíli páteční etapy Jan Kopecký.


Posádky během sobotní etapy Norské rally absolvují šest rychlostních zkoušek. Start úvodní rychlostní zkoušky je naplánovaná na osmou hodinu a devátou minutu.

Průběžné pořadí Norské rally po 8.rychlostní zkoušce:

1.  HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 1:24:38.5
2.  GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +0:16.0
3. LOEB S. / ELENA D. Citroën C4 WRC +0:17.8
4. SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +1:02.0
5. GARDEMEISTER T. / HONKANEN J. Mitsubishi Lancer WRC 05 +1:20.7
6. GALLI G. / BERNACCHINI G. Citroën Xsara WRC +1:26.8
7. SOLBERG H. / MENKERUD C. Ford Focus RS WRC 06 +1:27.7
8.  STOHL M. / MINOR I.  Citroën Xsara WRC +0:58.1

22. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +6:28.9

www.CzechRallyTeam.com


 
 
Fotogalerie:   Nahlédnutí do historie - rallye Jičín 1981 - foto L.Novosád

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose