www.car.cz
 

Peugeot 908 pojede nejen 24 hodin v Le Mans. Rozhovory s šéfy týmu
     18.2.2007 04:23 - tisková zpráva


Na konci roku 2005 se sice Peugeot rozloučil se soutěžemi WRC, ale  pro změnu se rozběhl jiný program. Nyní byl oficiálně odhalen model 908, který je připraven pro první tréninkové jízdy a svůj další vývoj.

 

Hlavním setkáním sezony bude samozřejmě 24 hodin v Le Mans, závod, ve kterém Peugeot zvítězil již dvakrát - v letech 1992 a 1993. Rok 2007 bude pro tým i vozy rokem zkušebním, než budou společně v roce 2008 usilovat o vítězství v této prestižní soutěži. Peugeot se také bude účastnit šampionátu Le Mans Series, kde bude, stejně jako při závodě v Le Mans, zastoupen v každém ze šesti závodů dvěma vozy.

 

Viz více zde. Peugeot znovu v roce 2007 do vrcholových světových závodů - LMS


 

5 otázek pro pana Serge SAULNIER, manažera týmu

 

Jaký typ pilotů jste hledali?

Nehledali jsme žádný určitý typ, ale spíše piloty, kteří mají určité kvality.  Samozřejmě je důležitá rychlost, ale musí být spojena s vytrvalostí. Hledali jsme pilota, který by uměl využít vůz  za všech podmínek a přizpůsobit jízdu dráze, pilota, který dokonale ovládá provoz a  samozřejmě je ve výborné fyzické kondici.

 

 Motivace pilotovat pro Peugeot a naplnit tuto výzvu byla také jedním z prvořadých faktorů. Zprvu jsem spoléhal na aktivní nebo mladé bývalé piloty Formule 1. V rozporu s tím, co bychom si mohli myslet, těch, kteří odpovídají zadaným kritériím, není mnoho.

 

Byly určité tlaky ohledně národnosti pilotů?

Je samozřejmé, že takový konstruktér jako Peugeot nemůže mít v programu těchto rozměrů tým složený ze samých Francouzů. Nicméně jsem nedostal žádné konkrétní pokyny. Zpočátku jsem se zaměřil na piloty z Německa a Anglie. Hodně z nich však usilovalo o pilotování Formule 1.

 

Jak jste postupoval při výběru pilotů?

Do týmu Peugeot Sport jsem se začlenil 4. září minulého roku, kdy jsem měl již několik představ, které jsme spojili s představami pánů Jean-Pierre Nicolas a Michel Barge. Telefon nepřestal vyzvánět. Dokonce jsem byl kontaktován jezdci GP Masters, kteří mě udivili svou motivací a  mladostí ducha. Také jsem byl překvapený mladými piloty. Všichni tito hoši netouží po ničem jiném, než zkusit své štěstí ve Formuli 1. Chápu je, ale vždyť být ve 20-25 letech členem továrního týmu je přece krásná příležitost.  Touto cestou se vydali například Michael Schumacher, Karl Wendlinger nebo Heinz Harald Frentzen.

 

Domnívám se, že vytrvalostní závody u tak významného konstruktéra, jakým je Peugeot, jsou výbornou přípravou na Formuli 1. Nakonec jsem tedy přijal klasičtější plán se zkušenými piloty, kterým je v průměru kolem 30ti let. Všechny mé výběry byly potvrzeny panem Michel Barge, ale samozřejmě i pány Bruno Famin a Paolo Catone. Oni mají také svůj názor na věc.

 

Jacques Villeneuve nebo  Marc Géné nemají zkušenosti s vytrvalostními závody, proč jste si je vybral?

Jacques je člověk, který vystřídal a vyhrál všechny závody, do kterých se pustil. Mám na mysli zejména Champcar, 500 mil v Indianapolis nebo závody Mistrovství světa Formule 1. Mám rád jeho sportovního ducha a věděl jsem, že touží po možnosti utkat se v závodě 24h v Le Mans. Když jsem ho kontaktoval, přesvědčil mě. Mohl by se stát prvním pilotem na světě, který by byl ověnčený ve Formuli 1, Champcar, Indianapolis i v závodě  24h v Le Mans.

 

Co se týče Marca Géné, zaujímá klíčovou pozici u týmu Ferrari. Je to výborný pilot, který navíc uměl úspěšně nahradit piloty Formule 1.

  

Jak budou sestaveny posádky?

Posádky nejsou zatím pevně stanoveny, je třeba nejprve odjet několik testů. Jedním z důležitých faktorů je samozřejmě výška, ale také podobnost v reflexích na vůz. Nicolas, Stéphane, Pedro a Marc si rozdělí kompletní program roku 2007. Sébastien a Jacques je doplní v závodě 24h v Le Mans. 

 

Prozatím všichni musí najezdit potřebné kilometry. Všech šest jezdců se bude účastnit simulací závodu 24h v Le Mans.  Souběžně s tím bude Eric Hélary naší posilou při vývoji vozu a zároveň i kvalitním rezervním pilotem.

 

 

3 otázky pro pana Paolo CATONE, vedoucího projektu 908

 

Byl první vůz modelu 908 sestaven tak, jak bylo naplánováno?

I přes nedostatek času, s kterým jsme se potýkali při výrobě všech součástí modelu 908, vše dopadlo dobře, dokonce lépe, než jsem doufal. Jakmile byla potvrzena koncepce a technické definice vozu, tak jsme se pustili do výkresů a výroby jednotlivých částí. Nesetkali jsme se s žádným naléhavým problémem.  Studie z dřívějšího období byla vedena dobře, což později umožnilo klidnou montáž. Nejlepším příkladem zůstává integrace  skříně motoru, při které jsme se nesetkali se žádnými nepříjemnostmi.

 

Proč tedy zpoždění vzhledem k původnímu plánu?

Hlavním cílem, který byl stanoven na konci roku 2005, bylo uskutečnit první jízdu s novým vozem do konce roku 2006, to bylo splněno… Takže nemůžeme mluvit o zpoždění.

 

Naopak, na začátku roku 2006 jsme se pokusili získat měsíc oproti původnímu plánu, ale během léta jsme se rozhodli využít tuto časovou rezervu k ověření našich technických definic, zejména u podvozku a karoserie, abychom co možná nejlépe zvládli fázi montáže.

 

Kolik vozů modelu 908 bude vyrobeno?

V současné chvíli tři. Dva  vozy jsou určeny pro závody LMS a pro 24h v Le Mans, třetí vůz bude pokračovat ve vývoji. Přesné číslo bude záležet na technickém programu, který určuje pan Bruno Famin. Od začátku projektu jsou však rozhodnutí přijímána týmově a v naprosté harmonii mezi všemi zúčastněnými.

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Monte Carlo 2007, foto Martin Viďourek, frozentime.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose