www.car.cz
 

JM engineering nevyšel v Norsku naprázdno. Pět bodů pro Möldera za 4. místo !!
     22.2.2007 10:38 - tisková zpráva


Čtvrté místo Estonce Jaana Möldera a pět juniorských bodů. Taková je vizitka zlínského týmu JM engineering po úvodním závodě juniorského šampionátu v Norsku. Druhý vůz řízený Litevcem Viliusem Rožukasem byl v cíli klasifikován na jedenáctém místě.

 

Norská rally definitivně odstartovala letošní sezonu i pro zlínský tým JM engineering. Ten se v rámci přípravy rozdělil na dvě skupiny, které zajišťovaly co nejlepší předstartovní přípravu Möldera i nováčka v týmu Rožukase.

 

Estonec absolvoval test ve spolupráci se Suzuki Sport Europe nedaleko švédského Torsby, kde najezdil cca 60 ostrých kilometrů a díky jeho výsledkům a loni získaným zkušenostem šel do soutěže s ambicemi proniknout co nejvýše výsledkovou listinou juniorů.

 

Litevec se zúčastnil domácí soutěže Sampo Winter Rally. V celkové klasifikaci sice skončil až patnáctý, ale opanoval kategorii dvoukolek. Navíc celou soutěž zasvětil seznamování se s vozem a jeho optimálního nastavení pro Norskou rally. „Litevská soutěž byla velmi rychlá. Při průměrech 120 km/h nebyla žádná šance se swiftem konkurovat produkčním vozům,“ objasnil manažer týmu Miroslav Houšť jun.

 

Pohromadě se tým setkal v úterý v centru soutěže v Hamaru (kde byl u haly Viking Ship po celou soutěž i servisní areál), kdy už byly v plném proudu seznamovací jízdy Norské rally. Ve středu večer tým prošel s oběma vozy technickou přejímkou a prvotně se Mölder s Rožukasem prezentovali před norskými fanoušky na čtvrtečním večerním slavnostním startu v centru Hamaru.

 

Vlastní soutěž probíhala od začátku lépe pro Möldera. Sice nedokázal konkurovat pozdějšímu vítězi Andessonovi či jeho krajanovi Sandellovi, debutujícím za volantem Renaultu Clio R3, ale přesto se neustále držel na bodovaných příčkách. Nakonec vydoloval z norského sněhu pět mistrovských bodů za čtvrté místo, což je pro mladého Estonce solidní vstup do sezony. „Mölder jel skvěle a bez chyb, a tak nás musí mrzet, že se na novém autě z dílen Suzuki Sport Europe vyskytlo několik drobných závad, které ho připravily o drahocenné sekundy. Nejcitelnější závadou byly problémy se svorností diferenciálu ve druhé sekci prvního dne, ve druhé etapě se přidaly komplikace s vyhříváním předního skla. V neděli už swift fungoval na sto procent a výsledkem byla trojice pátých časů,“ komentoval bodový zisk Houšť jun.

 

Naopak juniorský novic Rožukas nezvládl vstup do „velkého světa“. Swifta poslal na střechu hned po kilometru úvodní zkoušky Norské rally, soutěž nakonec dokončit pouze díky formátu SupeRally. „Auto bylo dost poškozené, ale naštěstí jsme vše zvládli opravit a litevský mladík mohl v závodě pokračovat. Jeho psychika tím však dostala pořádnou ránu, a tak až v poslední etapě se dokázal přiblížit Burkartovi či Cortinovisovi, s nimiž jsem očekával, že se bude moci měřit,“ objasnil Houšt jun.

 

Juniorská sezona JM engineeringu bude pokračovat na konci března v Portugalsku, kde zlínský tým nasadí opět dvojici vozů s Mölderem a Rožukasem za volanty . „Body z Norské rally jsou povzbuzením pro celý tým, jehož další aktivity jednoznačně směřují k Portugalsku. Chceme udělat vše pro co nejlepší výsledek. Součástí přípravy pak bude i test v místě soutěže, která je pro všechny účastníky i týmy nová. Ale původní předpoklad startu se třemi vozy v Portugalsku vzal za své.

 

Bohužel nakonec nedošlo k dohodě s Polákem Kosciuszkem, který se rozhodl startovat s vozem jiné značky než je Suzuki. Jednání pana Kosciuska vůči všem obchodní partnerům nepovažuji za příliš transparentní, nicméně mu přeji v jeho další kariéře hodně úspěchů.“

 

JM engineering

www.jmengineering.cz


 
 
Fotogalerie:   Norsko 2007 a náš Jan Kopecký

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose