www.car.cz
 

Další rozhovory o vývoji závodního speciálu P 908 HDI FAP
     26.2.2007 11:25 - tisková zpráva


908 HDI FAP : AKCE !


3 otázky pro pana Jean-Marc SCHMIT, vedoucího oddělení podvozku a systémů

Existují podobnosti mezi elektronikou modelu 905 a modelu 908?
Z pohledu práce celé skupiny platí stále stejná přísnost, nasazení i disponibilita. Oproti tomu,  na úrovni elektroniky a systémů byl učiněn velký pokrok. Je to jako kdybyste srovnávali počítač PC 386 s moderními procesory Dual Core! Na druhou stranu se v principu příliš nelišíme od WRC, i když je na modelu 908 elektroniky mnohem méně.

Od září 2006 nedělám nic jiného, nemyslím na nic jiného, a to i v době svého volného času. Nic nesmí být ponecháno náhodě, tím spíše, že jsem neovládal některé aspekty, jako je diesel a mám hrůzu z nepochopení a neznalosti podstaty problémů.

Co se týče velmi těsného načasování, bylo potřeba se učit rychle a zároveň se sžít s naším novým partnerem na elektronické komponenty, společností Bosch. Není jednoduché naparametrovat nástroje a umět je využívat, ale skupina PSA je jedním ze světových lídrů v oboru dieselových pohonů. Pro nalezení řešení tak stačí pouze zvednout telefon!

V podstatě vyvíjíte mozek modelu 908?
Ve voze je celá řada skupin, kterým říkáme systémy a které je třeba zprovoznit: rádio, systémy získávání údajů, podporu řízení, počítač motoru atd.
Ale je to také třeba udělat způsobem, aby se všechny součásti vozu byly schopné dorozumět a pracovat společně. A tak má svazek více jak 5000 spojů.
Například zobrazit převodový stupeň nebo teplotu na volantu se zdá jako triviální, ale ve skutečnosti je to velmi komplexní záležitost. Je tedy třeba myslet na všechno.

Kolik lidí s Vámi spolupracuje?
Mezi projektovou kanceláří, výpočetní, elektronickou a systémovou kanceláří, nás pracuje o něco víc jak třicet lidí. Většina lidských zdrojů byla již součástí Peugeot Sport, bylo však potřeba oslovit i vnější zdroje, zejména pro práci v projektové kanceláři, aby se projekt podařilo dokončit včas. Pro všechny tyto lidi je počítač jejich bednou na nářadí! Já ale dávám přednost použití vlastních rukou!


3 otázky pro pana Patrice LACOUR, vedoucího výroby

Kolik lidí je zapojeno do práce ve výrobě modelu 908?
V současné době řídíme současně dva stěžejní programy: modely 908 a 207 Super 2000. Velká část lidí pracuje na obou programech zároveň. Nicméně z 50 osob, které dnes tvoří výrobu, i s dílnami, plasturgií, soustružnickou dílnou, skladem, mechaniky, klempířskou dílnou atd. ,  90 % lidí pracuje na programu 908.

Obnovili jste osazenstvo pro tento nový program?
Na základě nařízení klesl počet zaměstnanců o 30%. Nicméně lidé, kteří pracovali na programu WRC, mají kompetence i pro program 908.  Ostatně přáli jsme si, aby všichni byli víceúčeloví a ne úzce specializovaní, jak tomu bylo u WRC, kdy setrvávali na jedné pozici po celou sezónu. Je to důležité s ohledem na nižší počty zaměstnanců. Načasování je velmi těsné, ale nadšení a motivace jsou takové, že se nikdo na hodinky nedívá.

Jaké složení bude mít Váš tým pro sezónu vytrvalostních závodů?
Pro každý vůz modelu 908 bude vytvořena skupina tří osob: jeden vedoucí vozu a dva mechanici. Samozřejmě se potom přidají dvě osoby z výroby (převodovka a tlumení, řízení, brzdy), jeden systémový specialista, jeden inženýr pro motor doprovázený mechanikem, inženýr pro podvozek, signalizační mechanik a 6 až 7 lidí pro správu materiálu.

 

Lucie Kučerová
Public Relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.


PR


 
 
Fotogalerie:   Nový okruhový Peugeot 908 ( únor 2007)

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose