Audi pokračuje v cestě za úspěchem 1.3.2007 22:47 - tisková zpráva
Ingolstadt/Praha, 1. března 2007
· Další rekordní rok v oblasti prodeje, obratu i zisku
· Audi je nejrychleji rostoucí prémiovou značkou
· Rostoucí výsledky zabezpečují udržení pracovních míst
· Audi si zajišťuje nepřetržitý rozvoj
Výroční tisková konference
Společnost Audi dosáhla ve finančním roce 2006 nového rekordního výsledku ve výrobě, prodeji vozidel i obratu a zisku v objemech před zdaněním. „Naše vynikající výsledky za rok 2006 znovu demonstrují, jak lze dosáhnout ziskového rozvoje. Jsme nejrychleji rostoucí prémiovou automobilovou značkou na světě. To nám vytváří předpoklad k tomu, abychom se do roku 2015 stali i nejúspěšnějším výrobcem prémiových vozů na světě“, konstatoval Rupert Stadler, předseda představenstva AUDI AG na výroční tiskové konferenci v Ingolstadtu.
Progresivní růst obratu a zisku
Obrat Audi Group vzrostl ve finančním roce 2006 o 17,1 procenta na dosud absolutní rekordní hodnotu 31,1 miliardy EUR. Toto tempo růstu je podstatně vyšší než tempo růstu prodeje vozů (+ 9,2 procenta). Značka čtyř spojených kruhů zaznamenala ještě prudší rozvoj ve zvýšení provozních výnosů, které vzrostly o 43,2 procenta na 2,015 miliardy EUR. Tento vynikající úspěch lze přičíst zejména stálému zdokonalování portfolia nabízených modelů, které zajistilo vyšší tržní a prodejní hodnotu vozů. Zároveň s tím se projevil i příznivý vliv omezování nákladů, zvyšování produktivity práce a optimalizace podnikových procesů na velikost dosaženého zisku.
Zisk před zdaněním dosáhl hranice 1,946 miliardy EUR, což odpovídá růstu o 48,5 procenta. To je dosud nejvyšší hodnota dosažená v celé historii společnosti. „Tento rozdílně vysoký růst v oblasti obratu a zisku ve srovnání s výsledkem prodeje nám poskytuje vynikající základ a je tím nejlepším důkazem našeho dlouhodobého směrování ke kvalitativnímu růstu,“ zdůraznil Stadler.
Zisk po zdanění narostl na 1,343 miliardy EUR, to znamená zvýšení o 63 procent. Audi Group dosáhla i výrazného růstu v návratnosti investic, která se zvýšila o 4,5 bodu na 14,2 (r. 2005: 9,7*) procenta, čímž se Audi staví do čela vedoucích značek automobilového průmyslu. Toto velmi rozdílné tempo ve zvyšování zisku v porovnání s obratem se odráží i ve zvýšení vnitřní míry výnosnosti, která vzrostla z 4,9 na 6,2 procenta.
Rekordní prodej vozů již po jedenáct let za sebou
Již jedenáctý rok za sebou dosáhla značka Audi v roce 2006 nové rekordní hodnoty v prodeji vozů: celosvětově bylo zákazníkům dodáno 905 188 vozů, což ve srovnání s rokem 2005 odpovídá zvýšení o 76 079 vozů, to znamená o 9,2 procenta (r. 2005: 829 109).
Nejlepších prodejních výsledků dosáhla společnost Audi v Německu: V roce 2006 bylo majitelům předáno 257 792 (247 125) nových vozů, což odpovídá zvýšení o 4,3 procenta. Díky tomu dosáhla značka Audi na svém domácím německém trhu nejvyššího tržního podílu za posledních 26 let, dosahujícího 7,6 procent.
„Audi je úspěšná společnost, která se stále více prosazuje na globálních trzích. Celých osmdesát procent ze svého celkového prodeje realizuje na deseti nejdůležitějších trzích“, objasnil na tiskové konferenci v Ingolstadtu Ralph Weyler, člen představenstva AUDI AG pro marketing a prodej.
Největším exportním trhem zůstávají Spojené státy s rekordním prodejem 90 116 vozů (88 066, zvýšení o 8,5 procenta) následované Velkou Británií s objemem 86 003, (81 374, nárůst o 5,7 procenta) a Čínou (s výjimkou Hong Kongu), kde se prodalo 80 808 vozů (58 128, vzrůst o 39 procent). V Číně včetně Hong Kongu se prodej vozů Audi zvýšil o 38,8 procenta na 81 708 kusů. „Čína úspěšně nastoupila cestu k tomu, aby se stala druhým ,domácím‘ trhem Audi. Věříme, že právě zde máme největší potenciál k dalšímu růstu, a proto se snažíme vybudovat si zde dlouhodobý a perspektivní tržní náskok v prodeji prémiových vozů.“
V Evropě s výjimkou Německa docílila společnost Audi 7,7procentního nárůstu prodeje na 400 671 (371 995) vozů. K nejvyššímu zvýšení v absolutních hodnotách počtu prodaných vozů došlo ve Španělsku, Francii, Belgii, Itálii a Velké Británii.
Pozitivní trend pokračuje i ve východní Evropě; zde se počet prodaných vozů zvýšil o 31,7 procenta na 27 083 (20 559) kusů. Nejvýznamnějším z těchto trhů je Rusko, kde je Audi lídrem trhu prémiových vozů s meziročním nárůstem o 64,3 procenta.
Také prodeje automobilů Audi na českém trhu trvale rostou (už 12 let po sobě). Vloni se jich v ČR prodalo 2804 , což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje desetiprocentní nárůst. Audi je opět nejúspěšnější prestižní značkou na českém trhu.
Značka Lamborghini zvýšila svůj loňský rekordní prodej (1600 kusů), když prodala 2087 vozů (zvýšení o 30,4 procenta).
Výroba motorů a vozů dosáhla rekordních hodnot
Výroba vozů (včetně Lamborghini) se v roce 2006 zvýšila o 14,1 procenta na rekordní počet 926 180 vozů. S výrobním podílem verzí quattro, který dosáhnul 33,1 procenta, zaujímá nyní ingolstadtský výrobce vedoucí pozici na trhu prémiových vozů s pohonem všech čtyř kol. Výroba motorů v Audi Group narostla o 11,8 procenta na 1 895 695 kusů.
Kvantitativní a kvalitativní růst zabezpečuje udržení pracovních míst
Výběr výrobních lokací, který společnost Audi nedávno provedla, posílil víru v Německo jako výrobní základnu. „Kdykoliv potřebujeme zvolit výrobní lokaci pro nový model, musejí všechny uvažované výrobní kapacity prokázat, že jsou schopny zajistit výrobu na mezinárodně konkurenceschopné úrovni“, objasnil Stadler.
Počet zaměstnanců dosáhl k 31. prosinci 2006 hodnoty 52 463, což zhruba odpovídá stavu z minulého roku (52 430). Z toho bylo 44 719 (44 970) pracovníků zaměstnáno u AUDI AG, z nich 31 304 (31 337) v Ingolstadtu a 13 415 (13 633) v Neckarsulmu. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. zaměstnával 5 373 (5 022) pracovníků, zatímco u Lamborghini Group bylo 672 (681) a u Volkswagen Group Italia S.p.A. (dříve AUTOGERMA S.p.A.) 875 (845) zaměstnanců. S 2231 (2236) učni ve dvaceti různých učebních oborech udržuje Audi počty učňů zaškolovaných v závodech v Ingolstadtu a Neckarsulmu na vysoké úrovni odpovídající předchozím letům.
Dodatečný podíl ze zisku, který společnost svým zaměstnancům vyplácela v loňském roce poprvé, bude tento rok díky rekordním hospodářským výsledkům ještě vyšší: celkově bude pracovníkům vyplaceno 81,5 milionu EUR, to znamená v průměru 1959 EUR na jednoho zaměstnance, což je čtyřnásobná částka proti loňskému roku.. Vyplácí se ještě navíc k běžně vypláceným podílům na zisku.
Výhled na rok 2007: zabezpečení trvalého trendu
„Naše strategie je zaměřena na trvalý růst – v jednotkách prodeje, obratu i zisku. Z našich rekordních výsledků je zřejmé, že naše podniková strategie je účinná. Nicméně nesmíme usínat na vavřínech. Naším úkolem pro příští rok i pro následující období je zabezpečit úroveň dosažených hodnot prodeje, obratu i zisku a zajistit jejich dlouhodobě udržitelný růst,“ dodal Stadler. „Společnost Audi vykročila do roku 2007 úspěšně. S měsíčním prodejem asi 75 150 vozů jsme zaznamenali nejúspěšnější leden v historii společnosti.“ Tato hodnota znamená osmiprocentní zvýšení prodeje vozů Audi ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku.
Vzhledem k nadprůměrnému kvantitativnímu i kvalitativnímu nárůstu, který zaznamenala v minulých letech, společnost Audi očekává, že se i její hlavní výsledky za rok 2007 vyrovnají hodnotám dosaženým v předchozím roce. „V souladu s principem progresivního růstu, který jsme také zvolili za podtitul letošní výroční zprávy, budeme přijímat řadu opatření pro zajištění výrazných úspor ve spotřebě paliva a dále prosazovat vývoj alternativních paliv a principů pohonu,“ prohlásil Stadler.
Společnost bude využívat potenciál růstu současných i nových trhů, dále optimalizovat podnikové procesy a systematicky zvyšovat svou výrobní iniciativu: nová modelová řada Audi A5 bude na trh uvedena v první polovině roku zahájením prodeje Audi A5 Coupé. Společnost Audi se dále definitivně rozhodla uvést kompaktní, malý sportovní vůz. „Vytyčujeme si velmi ambiciózní cíle dokonce už jen i tím, že se budeme snažit zopakovat vynikající výsledky uplynulého roku. Chceme do konce roku 2008 zvýšit náš objem prodeje nad hranici milionu kusů. A pro rok 2015 jsme si stanovili za cíl dosáhnout počtu 1,5 milionu prodaných vozů,“ uzavřel Stadler své vystoupení na letošní výroční tiskové konferenci.
*) Výsledky předchozího roku jsou uváděny v závorkách.
Import Volkswagen Group, s. r. o., Divize Audi/Public Relations, Radlická 740/113d, CZ – 158 00 Praha 5
Jan Klíma, AC&C Public Relations, s. r. o., tel. 220 513 680, fax 220 518 209, e‑mail: jan.klima@accpr.cz. Tiskové informace, ceníky a technická data v elektronické podobě najdete na www.audi.cz
Audi je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už jedenáct let nepřetržitě rostou, v roce 2006 automobilka Audi prodala 905 188 vozů, což představuje meziroční nárůst o 9,2 %. Značce Audi se dařilo především na západoevropském trhu, kde její odbyt stoupl o 7,7 % na 658 463 vozů.
Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 12 let po sobě – vloni se v ČR prodalo 2804 automobilů Audi, což oproti 2548 vozům prodaným v roce 2005 představuje nárůst o deset procent.
PR
|