www.car.cz
 

Phaeton V6 TDI splňuje standard EU 5. Nyní s řadou zdokonalení v Ženevě
     7.3.2007 09:08 - tisková zpráva


Systémy Front Scan a Side Scan pro ještě vyšší bezpečnost

 

Ženeva / Praha, 6. března 2007 – Na Mezinárodním ženevském autosalonu Volkswagen představuje novou generaci modelu Phaeton s řadou technických zdokonalení. Modifikace a nové prvky výbavy budou od počátku května zaváděny do běžné produkce. Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

 

Nový motor V6 TDI

Nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 %. Nový Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k). Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

 

V porovnání s nyní již „odstupujícím“ motorem V6 TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 litrů na 100 km rozhodně ne na úkor zvýšení spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na vůz luxusní třídy také neobyčejně nízká. Rovněž jízdní výkony sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahující nyní rychlosti 236 km/h se zdokonalily. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).

 

Technické novinky

Technická zdokonalení a nové systémy poprvé implementované v novém modelu Phaeton sestávají kromě motoru V6 TDI ze systému pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu „Front Scan“, který je  integrovaný do  aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu „Side Scan“. Navigační systém nyní využívá technologie DVD a má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládací knoflíky optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů (ke každému záznamu mohou být přiřazena čtyři telefonní čísla). Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.

 

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED. Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová litá kola.

 

Podrobnější popis systémů Front Scan a Side Scan

Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan je určen k předcházení čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Scan se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.

 

Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.

 

 

Import VOLKSWAGEN Group

AC&C Public Relations

Kontakt:          Jan Klíma

www.volkswagen.cz


 
 
Fotogalerie:   Tišnov 2006, havárie Shlehofera, foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose