www.car.cz
 

MOTOGP na startu SEZONY 2007
     7.3.2007 12:17 - Pavel Jelínek


Seriál MotoGP, nejsledovanější šampionát motocyklového sportu vstupuje už tento víkend do svého nového pokračování. Další prestižní díl začíná a tisíce lidí na tribunách a miliony u televizních obrazovek už nedočkavě vypozorovávají, kdy motocyklové skvosty vyjedou z boxů a vydají se na záludně členitý okruh v katarské  poušti.

 

 Českým motocyklovým divákem bude tato sezona sledována nejen s velkým očekáváním, ale hlavně velmi bedlivě. Česká televize totiž ve spolupráci s automotodromem Brno chystá vysílat všech osmnáct podniků. Jaké může být lepší lákadlo než nekompromisní souboje mladých pušek s vynikajícími výkony Lukáše Peška, třídy čtvrtlitrů s nováčkem Karlem Abrahamem a tím nej, třídou MotoGP?

 

 Královská kubatura MotoGP vstupuje do sezony 2007 se zásadní změnou. Dřívější litrové motocykly jsou nahrazeny motory o maximálním objemu 800 ccm. Nové motocykly by tak měly být lehěí a lépe ovladatelnější.  Motocyklové značky tak přes zimu vyvíjely,testovaly, ladily...

 

 Startovní číslo jedna má vždy na své přídi jezdec s právem titula mistra světa. A tím je Američan Nicky Hayden. Loňský přemožitel Valentina Rossiho, kdy přerušil jeho nadvládu královské třídy po dlouhých šesti letech, si ještě zvyká na nový motocykl. V předsezonních testech předváděl nepřesvědčivé výkony, ale jak všichni víme, testy závody nevyhrávají. To jeho kolega v továrním týmu Repsol Honda, Daniel Pedrosa, si novou Hondu RC212V pochvaluje a nebudeme si nalhávat, že právě japonský gigant vyvíjí motocykl právě jemu namíru. Oproti američanovi je drobný jezdec z pyrenejského poloostrova budoucnosti hondy. Ta svůj počet motocyklů v této třídě nezměnila. Dodávat bude i týmu Kennyho Robertse, přesněji jenom motory.

 

Ve stáji, o němž se loni hovořilo, že rozšíří svůj počet strojů na dva, pojede pouze syn šéfa týmu, Kenny Roberts jn. Avšak větší problém, než počet motocyklů, je ve financích. Roberts nedokázal zatím dojednat hlavního sponzora, čerpat musí i ze své kapsy (nemalé sumy) a budoucnost tohoto sympatického týmu je zatím nejistá.

 

 To tým Fausta Greshiniho má pro letošek jak nového sponzora, tak i dodavatele pneumatik. Tabákový koncern Altadis vystřídal taiwanský výrobce LCD televizorů a monitorů. Hanspree. Po loňských nespokojenostech s Michelin přezouvá na japonslé Bridgestone. Složení týmu zůstalo při starém – Ital Marco Melandri se špaňelem Toni Eliasem.

 

 Do své už patnácté sezony v mistrovství světa vstupuje Carlos Checa. V padocku respektovaný a oblíbený španěl pojede v týmu Lucia Cecchinella. Posledním týmem využívací stroje Honda je Konica Minolta.Tam došlo k výměně jezdců ze země vycházejícího slunce. Makoto Tamadu vystřídal Shynja Nakano. Ten po dlouholeté spolupráci s Kawasaki pocítil potřebu větší péče týmu a nové motivace změnou značky.

 

 Tovární tým Yamaha zůstává u osvědčené dvojice Rossi – Edwards. Pyšnit se ale může smlouvou s Valentinem Rossim do roku 2008 a tak všichni jen doufáme,  že tento rok nebude posledním, kdy spatříme Itala na závodním okruhu ve společnosti MotoGP. Tento seriál by tím přišel stejnou mirou o přízeň, jakou měl třeba ve formuli 1 Michael Schumecher. Novým, zajímavým sponzorem Yamahy bude společnost Fiat, která zajistí přísun v řádech 

desítek milionů dolarů. Satelitním týmem zůstáva Tech3 Hervé Poncharala, letos s novým složením – japoncem Makoto Tamadou a testovacím jezdcem Yamahy či pneumatik dunlop, francouzem Sylvianem Guintolim. Ten je jediným nováčkem v této třídě, když vloni jezdil dvěstěpadesátky.

 

 Černý kůň letošní sezony, to je každoroční přirovnání k tovární stáji z Bologni. Nový motocykl Ducati GP07 budou sedlat Loris Capirossi s vycházející hvězdou tohoto seriálu, australanem Casey Stonerem. Tento jednadvacetiletý mladík má před sebou teprve druhou sezonu v motogp a když přišla nabídka z Itálie, neváhal prý ani minutu. Druhý tým s motocykly ducati se může těšit na plnohodnnotnou podporu továrny a tak po rocích  stagnace se tu naskytla šance, kterou Luis d´Antin využije s brazilcem Alexem Barrose, navrátivší se po roční účasti v mistrovství světa superbiků (letos už 21. sezona v MS) a Alexem Hoffmannem.

 

 Francouzské duo nasadí Kawasaki, která letos absolvuje sezonu už bez němce Haralda Eckla. Randy de Puniet zůstal, doplní ho však Olivier Jacque, další z navrátilců. Pro letošek si velké cíle klade Suzuki. Po několika loňských světlých okamžicích se chce udržet mezi elitou a tím by měla pomoci osvědčená dvojice Johny Hopkins a Chris Vermeulen.

 

 Novým týmem je pro letošek Ilmor. Už ke konci absolvoval dva závody v Estorilu a Valencii, jenže technici si zatím nevědí rady. Napomoci by měl výborný ladič Jeremy McWilliams a Andrew Pitt.

 

 Letos velmi zajímavý ročník lze očekávat od třídy čtvrtlitrů. Obhájce titulu mistra světa Jorge Lorenzo s věčným rivalem Doviziosem, Alex de Angelis či tovární KTM s invazí jezdců ze stopětadvacítek s šampionem Alvaro Bautistou, Luthim, Kalliem nebo Simonem opravdu slibuje kvalitní podívanou. Nováčkem v této třídě bude i Karel Abraham. Ten po dvou sezonách ve tříde do 125ccm vystřídal v týmu Cardion AB Jakuba Smrže, který odešel do světového šampionátu superbiků. Abraham se posadí za řidítka polotovaárni Aprilie LE RSW a ta by měla jeho jezdeckému stylu více sedět než stopětadvacítka.

 

 Pozornost českých příznivců bude opět upřena na nejslabší třídu, třídu do 125 ccm. V ní nám dělá radost jednadvacetiletý Lukáš Pešek. Vždyť se po dlouhých letech zasloužil o přítomnost českých barev mezi světovou elitou, když se v loňské sezoně objevil třikrát na stupni vítězů, celkově skončil šestý. V sezoně, v niž by rád získal první vítězství v grand prix a bojovat o titul mistra světa, se znovu představí v továrním týmu Derbi.

 

V názvu stáje je jméno záložníka AC Milán Clarence Seedorfa, neboť v zimní pauze došlo ke sloučení Valsir Seedorf s továrním týmem Derbi. Týmovým kolegou zůstává nadějný španěl Nicolas Terol.

 

Největším soupeřem Peška nadále zůstává tým Aspar. Letos armáda Bancaja Aspar týmu snížila svůj počet továrních aprilií na tři a útočit bude velmi vyrovnanou sestavou s Talmácsim a dravými španěli Gadea s Faubelem. Nesmíme zapomenout ani na Italského tvrďáka Pasiniho (Polari World),  francouze Di Meglia a Alexe Masbou či na tovární KTM s Koyamou. Překvapit také můžou mladé naděje – Sandro Cortes (17), Bradley Smith (16), Esteve Rabat (17) nebo Pol Espargaro (16), loňský mistr španělska. 

 

Kalendář Grand Prix čítá osmnáct závodů. Nově přibyl okruh v Italském Misanu, kde se pojede jako GP San Marina. Brněnský závod se v seriálu mistrovství světa objeví minimálně do roku 2011, když vedení Masarykova okruhu v čele s Karlem Abrahamem prodloužilo smlouvu s Dornou o další dva roky. Hlavním sponzorem GP ČR, po neudělení vyjimky EU na reklamu tabákových společností v motoristickém sportu, se stává Cardion AB.

 

Novinkou v závodech mistrovství světa je letos RedBull Rookies Cup, kde se představí dvacet tři jezdců, včetně Čecha Lukáše Šembery. První závod se pojede ve španělském Jerezu.

 

                                                                                                                                                             Jakub Strnádek


 
 
Fotogalerie:   MEATFLY GOGEN FREESTYLE GAMES od M. Folty

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose