Petr Bílek v Sedlčanech okusil vítězství i kotrmelec tisková zpráva
Tým Bílek Motosport k závodě v Sedlčanech
Od 1. listopadu 2003, kdy dojel bratr Petra Bílka Tomáš poslední závod sezóny autorallycrossu s bratrovou felicií (jednalo se o ojedinělý start), chystal Petr se svým mechanikem Gazem vůz pro novou sezónu. Znamenalo to celé auto kompletně rozebrat a složit. Navíc byl vyměněn motor, převodovka a nejeden další díl za nové a hlavně lepší. Jezdec již vycházel ze zkušeností, které nasbíral během loňských závodů.
Vůz nachystal perfektně a po testování při 2. letošním závodě autorallycrossu v Sedlčanech se těšil na konkurenci. Věděl, že pravidelně porážet Kalného letos ještě nelze. Plán pro první závod byl tedy jasný: přiblížit se. V sobotu odpoledne se Petr dostavil na okruh v Sedlčanech. Prošel si trať, pohovořil s přáteli (mj. s Pavlem Hlaváčem, kterého čekal 1. start v MMČR) a odjel domů. Ráno přijel zpátky – vždyť bydliště Vojkov je vzdálené necelých 10 km od Sedlčan. Na technické kontrole byl menší problém s uchycením bezpečnostních pásů, který se však během minuty napravil.
Petr vyjel na trať a hned při volných trénincích jel velmi vyrovnaně s Kalným, což zaskočilo i samotného jezdce. Pak se ale začalo ukazovat, že čimický jezdec má zázemí i zkušenosti jako málokdo jiný a Bílek začal mírně ztrácet. Zajížděl druhá místa a to i ve druhé rozjížďce, kdy jej potkala neobvyklá smůla. Petr vyjel na trať, byl odmávnut šachovnicovou vlajkou a zajel do parkoviště závodních strojů. Za chvíli se dozvěděl, že jel omylem o kolo méně. Přiběhl nazpátek, navlékl si „kuklu“, helmu, usedl do auta a pospíchal zpět na trať. Při této jízdě se mu navíc rozbilo servořízení a výsledkem byla ztráta dvou vteřin na Kalného. Při zmíněných potížích je to velmi dobrý výkon. „Pořadatelé by měli určit osobu, která umí počítat alespoň do čtyř. To by se nemělo stávat,“ vrací se závodník k hrubé chybě pořadatelů.
Třetí rozjížďky Kalný vynechal a tak vojkovský jezdec vyhrál. Nadešlo finále, Kalný na pole position (nejlepší čas 2:47,80), Bílek druhý (2:48,86), Hlaváč třetí (2:51,20). Start! Kalný jel první zatáčku velkým obloukem a vyvezl i Bílka. Toho využil Hlaváč k posunu na druhé místo. Petr vzpomíná na rozhodující okamžik takto: „Kdybych se ´hodil´ za Kalného na vnitřek, tak bych musel zpomalit víc, abych tam zatočil a ostatní by mě zezadu zlikvidovali.“ Pořadí po prvním kole tedy bylo Kalný, Hlaváč, Bílek. Zatímco si vedoucí závodník budoval náskok, Bílek začínal být stále více naštvaný na brzdícího jezdce před ním. Ve druhém kole již Hlaváčovi všemožně naznačoval, že pouze překáží. V dalším se rozhodl oplatit mu stejnou mincí.
Pověsil se do těsného závěsu a začal riskovat v těsném souboji. Zkoušel to vždy a všude. Ale na kotlině platí, že když si soupeř drží stopu, tak jej nepředjede téměř nikdo. Stalo se to, co se stane vždycky, když pomalý jezdec nemá soudnost a rychlý jezdec chce dopředu. Bílek se ve čtvrtémkole dostal vedle Hlaváče a v následující zatáčce, ač jel vnějškem, se rozhodl neslevi, neboť by jel další zatáčku po výhodně vnitřní straně. Byl již dokonce o několik desítek centimetrů před ním, ale najednou dostal ránu a „šel na střechu“. Musíme ale dodat, že se Hlaváč přišel po závodě omluvit. „Podle mého názoru je technikou o rok zpátky,“ zamýšlí se Petr nad možnostmi tohoto soupeře.
Každopádně získal body za šesté místo a, jak řekl místní komentátor, předvedl jeden z nejhezčích soubojů, jaké kdy Sedlčanská kotlina zažila. Po sedmi letech si opět vyzkoušel kolostřešní kombinaci a už se těší do Rakouska, kde se pojede 16. května. Ještě dříve, již tuto sobotu (8. 5.) se ukáže domácímu publiku v Sedlčanech při trénincích na hobbyautocross, kdy by měl otestovat a posoudit vůz jiného ambiciózního jezdce, který se má ukázat na tratích rallycrossu ještě letos.
Výsledky: 1. Kalný (Peugeot 206) 2. Hlaváč (Škoda Felicia) 3. Kotek (Škoda Felicia) 4. Mika (Citroen Saxo) 5. Brejcha (Suzuki Swift) 6. Bílek (Škoda Felicia)
Martin Singr
|