Ženeva pomalu končí. A BRNO- nejprestižnější motoristická výstava v regionu opět přichází 16.3.2007 11:37 - tisková zpráva
AUTOSALON BRNO 2007 se uskuteční již v červnu
Pouze jednou za dva roky mají milovníci automobilů a všeho, co s nimi souvisí, možnost navštívit prestižní automobilovou výstavu. Červen příštího roku totiž opět přivítá na brněnském výstavišti mezinárodní veletrh osobních automobilů AUTOSALON BRNO 2007 - největší přehlídku osobních automobilů a doplňků ve střední Evropě a jediný autosalon v tomto regionu, který je v příštím roce zapsán do prestižního kalendáře mezinárodní organizace O.I.C.A. Důvodem dvouleté periodicity této prestižní motoristické výstavy je její pravidelné střídání v sudých letech s mezinárodní výstavou užitkových a nákladních vozidel AUTOTEC.
„AUTOSALON v Brně návštěvníkům již po sedmé nabídne širokou přehlídku automobilových značek působících nejen na českém trhu. Jedinečná nabídka novinek i vizí budoucnosti v automobilovém průmyslu – to je to, co návštěvníci od automobilové výstavy očekávají a AUTOSALON BRNO jim tuto představu skvěle naplní,“ řekl nám Jiří Čikl, manažer veletrhu AUTOSALON BRNO 2007.
Máme se opravdu na co těšit
Česká republika se pomalu, ale jistě stává největším výrobcem automobilů na světě v přepočtu na jednoho obyvatele. Po plném náběhu výroby v TPCA Kolín se v současné době pohybuje celková roční produkce někde na hranici 900 000 vyrobených automobilů. A pokud připočítáme budoucí produkci v nově připravované továrně společnosti Hyundai v Nošovicích, dostáváme se na číslo výrazně překračující jeden milion vozidel. České republice současně zásadním způsobem sekunduje také Slovensko.
Kromě produkce prozatím největšího výrobce na Slovensku – společnosti Volkswagen, se zde rozjíždí výroba hned ve dvou továrnách – Peugeot zde vyrábí svůj nový model 207 a provoz zahajuje také první evropská továrna korejské automobilky Kia. S novou produkcí a zvyšující se výrobou ve stávajících továrnách jde ruku v ruce také dynamický nárůst u subdodavatelů – tedy výroba dílů a komponent pro motorová vozidla. Tato oblast již dnes v regionu naší bývalé společné republiky výrazně přesahuje produkci finalistů.
Příští rok však nepřinese jen navýšení počtu vyrobených vozů, ale na trh budou uvedeny i nejnovější modely. A s čím se budou chtít automobilky působící v našem regionu zcela jistě pochlubit? Například již zmíněná nová automobilka Kia, sídlící nedaleko Žiliny, má kromě již veřejnosti představeného nového pětidveřového hatchbacku, nesoucího jméno cee'd, připraveno také provedení kombi, které by mělo být označeno jako sportywagon, a očekávána je rovněž třídveřová verze, pravděpodobně s označením sportyhatch (koncept třídveřového vozu nese současný název pro_cee´d).
Dále můžeme předpokládat, že AUTOSALON BRNO 2007 se rovněž stane místem, kde našim motoristům představí svůj nově přicházející model další z korejských výrobců, který začne v dohledné budoucnosti vyrábět automobily na našem území. Automobilka Hyundai má již připraven nový vůz, který je zatím studií, nesoucí opět zvláštní jméno - Arnejs. Vůz je předobrazem připravovaného pětidveřového hatchbacku v segmentu C, který má výrazně přispět k růstu tržního podílu Hyundai na evropských trzích. A místem sériové výroby tohoto vozidla by se měla pravděpodobně stát nově vzniklá továrna v Nošovicích. Cílem automobilky je roční prodej v Evropě zhruba 150 tisíc kusů, a to kromě provedení hatchback zřejmě i ve verzi kombi a případně i kupé-kabriolet.
Ani náš největší výrobce – společnost Škoda Auto - nezůstane v příštím roce pozadu za konkurencí a nabídne svým zákazníkům celou řadu novinek. V letošním roce představeného třídveřového kompaktního vozu pro volný čas se jménem Joyster se v příštím roce zcela jistě v sériové podobě nedočkáme, ale očekávána je například prezentace nové modelové řady Fabia. A samozřejmě vzhledem k velké konkurenci panující na trhu motorových vozidel můžeme očekávat, že nás značka Škoda zcela jistě ještě něčím novým překvapí, mohla by to být například studie nového modelu.
A na co dále se můžeme těšit? Do zahájení AUTOSALONU BRNO 2007 je sice ještě relativně daleko a jednotlivé značky ty největší „taháky“ stále ještě tají, ale již dnes víme, že zde určitě uvidíte takové novinky, jakou je například dvoudveřové kupé Audi R8, nebo od dalšího německého výrobce BMW nové modely M3, X5, nebo cabrio trojkové řady. Mercedes-Benz se bude prezentovat vozy C. Volkswagen pak připravuje svoje nejnovější SUV Tiguan. Francouzský Citroën do Brna přiveze nový model C - Crosser, Dacia představí dlouho očekávaný Logan Kombi , Renault nabídne novou řadu Twingo a Peugeot bude mít na stánku kromě jiného také vůz 4007. Automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku jistě své příznivce potěší modelem Ferrari 599 a další z Italů – Fiat, přiveze svou nejžhavější novinku Bravo. Ford se blýskne nástupcem své úspěšné řady Mondeo, Land Rover předvede nový Freelender. Z „Japonců“ se můžeme těšit například na vozy Honda CRV, nebo Civic Type R, ale také na Mitsubishi Lancer. Lahůdkou pro znalce budou rovněž vozy Maserati Coupe, ale také celá řada dalších značek, modelových řad a konceptů.
Alternativa pohonů
Růst cen pohonných hmot vyvolal v současné době novou vlnu zájmu o usilovné hledání alternativních pohonů pro automobily. Hlavním problémem automobilového průmyslu pak asi ani není stále dokola deklarovaný blížící se nedostatek ropy, který se podle poslední zpráv očekává někdy v období za 40 až 50 let. Závažnějším podnětem je především snaha vyhnout se závislosti na dodávkách ropy pocházející převážně z nestabilních oblastí světa. Krize v těchto regionech vyhánějí cenu pohonných hmot do značných výšin bez jakéhokoliv výhledu na její snižování. Výrobci vozidel se musejí také vyrovnávat s tlakem vyvolaným snahou snížit emise oxidu uhličitého (CO2). I když automobily jsou zodpovědné jen za 26 % emisí CO2, jsou nejviditelnější, snadno se kritizují a jsou veřejností všeobecně vnímány za hlavního původce skleníkového efektu. Ze všech těchto důvodů vyplývá v poslední době jediné – všichni výrobci automobilů dnes slyší na hledání alternativy pro pohon vozidel. AUTOSALON BRNO 2007 tak rovněž nabízí prostor nejen pro prezentaci takovýchto vozidel s rozšiřující se nabídkou především plynových pohonů, pro výrobce a distributory pohonných látek, ale je zde také připravován (jako jeden z bodů bohatého doprovodného programu) druhý ročník odborné konference na toto téma.
Zaměřeno na ženy
Koupě nového automobilu je velmi emotivní záležitostí. Podle výzkumu, který si pořadatel veletrhu AUTOSALON BRNO zadal, se v současnosti počet automobilů v rodinách stále zvyšuje. Není tak neobvyklé, že v rodině jezdí jedním vozem muž a druhým žena. Ženský svět je však mnohem širší a pestřejší a netočí se jen okolo produktů na čtyřech kolech. Také proto je pro AUTOSALON BRNO 2007 připravováno téma „Žena a auto“. V pěti tematických okruzích bude možné projít se celým ženským světem, do kterého patří nejen krásná auta, ale také móda, péče o sebe samu, odpočinek, volný čas i zábava.
PR BVV
|