www.car.cz
 

Historie týmu BUGGYRA
     17.3.2007 12:12 - tisková zpráva


2001 Těžké začátky

Píše se 19. duben 2001. V prostorách nově vybudovaného Buggyra Technology Centra v areálu Roudnických strojíren byl právě předveden nový závodní speciál třídy Super Race Truck Buggyra. Vedle neobvyklého názvu a originálního designu poutá pozornost i osoba jezdce. Tím se totiž stává mistr Evropy a jeden z nejúspěšnějších pilotů truckové historie Gerd Koerber. Přestože jsou do vývoje investovány i na evropské poměry astronomické částky, je německý šampión ve svých prognózách zdrženlivý. První rok je podle jeho názoru o zkušenostech.

Koerber je dobrým prognostikem. Končí totiž na osmém místě. Přesto je spolu s technickým ředitelem týmu Mario Kressem spokojen. Důvod? Pokud Buggyra jede, patří k nejrychlejším závodním speciálům vůbec. A to je potvrzením toho, že vývoj jde správnou cestou! Na řadě je spolehlivost!

2002 Mistrovský titul
Do nové sezóny vstupuje Buggyra s novými speciály, designem i motory. A také s druhým jezdcem, kterým se stává David Vršecký. Ještě před začátkem sezóny deklaruje Kress jediný cíl Buggyry. Tím je zisk mistrovského titulu. Tým jde krůček po krůčku za svým cílem.
V Misanu je Koerber poprvé v historii týmu na stupních vítězů, v Zolderu se pak raduje z prvního triumfu v pohárovém závodě. Sezóna vrcholí nesmírně dramatickým závodem na Lausitzringu. Několik vteřin po jeho konci letí ruce všech týmů nahoru. Gerd Koerber se stává mistrem Evropy. David Vršecký je Nováčkem roku.

2003 Sázka na jistotu
V průběhu zimní přestávky se usilovně pracuje na motoru. Navíc inženýři spolu s mechaniky staví nový závodní speciál. Jeden z ekonomicky nejsilnějších týmů Equipo Cepsa totiž vybírá pro svého pilota nový závodní speciál a sází na Buggyru.
V Nogaru vyhrává Koerber před Vršeckým a tým slaví první double. V závodě roku vítězí před 200 000 diváky jako vůbec první Čech v závodě třídy SRT. Na stupně vítězů jej doprovází Koerber s Albacetem. Buggyra se raduje ze 100% triumfu!

Na konci roku se v Le Mans opět slaví. Gerd Koerber jako první jezdec historie obhajuje supertruckový titul, David Vršecký je celkově třetí! Buggyra bere šest z celkového počtu deseti vítězství v pohárových jízdách.

2004 Nové priority
Úvod roku 2004 je bombastický! David Vršecký totiž překonává v únoru na "superspeciálu" Buggyra v Dubaji světový rychlostní rekord 281,723 km/h v jízdě závodním tahačem. Před sezónou dochází v týmu k jezdecké rošádě, Gerda Koerbera nahrazuje francouzský mistr Evropy z roku 1998 Ludovic Faure.
Jak se ukazuje již na Nürburgringu, je odchod Koerbera pouze dočasný. Týmové vedení totiž rozhoduje o přestupu do třídy Race Truck a kdo jiný, než právě Gerd je schopen připravit nový speciál Freightliner. A tak zatímco Faure s Vršeckým bojují o třetí supetruckový titul v řadě, nakonec končí na druhém a třetím místě, připravuje Koerber na Nürburgringu, Mostě a v Le Mans nové auto.

2005 Nečekaný úspěch
Do nové sezóny tedy vstupuje tým Buggyra International Racing System ve třídě Race Truck s osvědčenou dvojicí pilotů Gerd Koerber - David Vršecký. Pro konkurenci představují velkou neznámou. David ovšem "dešifruje" nový vůz hned v prvním závodě nové sezóny a v Barceloně vítězí. Totéž se našemu jezdci daří v Albacete.
Gerd Koerber má pomalejší rozjezd, v první polovině sezóny vyhrává v Albacete. Závěr je však drtivý - Koerber vítězí ve čtyřech z šesti pohárových jízd a končí na celkovém třetím místě. Vršecký je čtvrtý. Umístění obou jezdců se vzhledem k tomu, že se mělo jednat o "seznamovací" sezónu rovná vítězství. A to si ještě Buggyra mohla dovolit nasadit v průběhu sezóny třetí speciál, a to za účelem testování nových technologií. Za volantem tohoto vozu se objevili Adam Lacko a belgický trucker Jean Pierre Blaise.

Buggyra 2001-2005
Dva tituly mistra Evropy třídy SRT (2002-2003, Gerd Koerber)
Dva triumfy v Poháru konstruktérů (2003-2004)
Překonání světového rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem (2004, David Vršecký)
Titul vicemistra Evropy třídy SRT (2004, Ludovic Faure)
Dvě třetí místa v celkové klasifikaci třídy SRT (2003-2004, David Vršecký)
Třetí místo v celkové klasifikaci třídy RT (2005, Gerd Koerber)

Celkem 21 vítězství v pohárových jízdách (13 Koerber, 4 Vršecký, 3 Albacete, 1 Faure)

 

Buggyra

oficiální týmové stránky : www.buggyra.com


 
 
Fotogalerie:   Kamiony z Mostu od Vládi Rožánka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose