ANKETA automobil 4X4 roku 2007 v rámci AUTOSALONU BRNO 2007 18.3.2007 10:27 - tisková zpráva
Již několik roků bývá na mezinárodním AUTOSALONU BRNO vystavována prakticky kompletní nabídka automobilů s pohonem všech kol na českém trhu. Vydavatelství časopisu 4X4 Automagazín ve spolupráci s Veletrhy Brno letos připravuje již šestý ročník ankety Automobil 4X4 roku 2007.
Vzhledem k tomu, že v hodnocení odborníků i laiků v obecných anketách nemají automobily 4X4 (off-road, SUV či pick up) kvůli obvyklému hlavnímu kritériu „Money for Value“ většinou žádnou šanci, protože jejich kvality jsou trochu někde jinde, rozhodli jsme se již v roce 2001 jako nejvýznamnější periodikum, věnující se této problematice pro pořádání specializované každoroční ankety. „Automobil 4x4 roku 2007"
Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Velký boom terénních automobilů v posledních letech zvýšil samozřejmě jejich podíl na všech světových trzích od USA až po Japonsko. Zájem kupujících samozřejmě láká výrobce, kteří nabízejí stále nové modely a také hledají další skuliny na trhu. Jestliže terénní automobily šlo před šesti lety přesně definovat od tzv. salónních off-roadů, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná. Souhrnně je možné tyto automobily označovat jako crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí mezi čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive se vracejí tam, kde bylo jejich místo dříve – mezi speciální vozidla pro speciální činnost.
Jejich čistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové do terénu moc často ani nezavítají, ovšem předpoklady k tomu mají. V minulých ročnících vedly právě tyto předpoklady k rozdělení jednotlivých kategorii se symbolickými názvy SUV, Off-road a Pick-up. Posledně jmenovaná kategorie se nemění, pro vozidla patřící do škatulek „Off-road“ a „SUV“ je však potřeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesně stanovitelná kriteria, která určí, kam který model patří.
A tak se naším základním kriteriem pro rozdělení stala pořizovací cena. Konkrétně jsme zjistili, že funkční hranicí se stal magický jeden milion korun, a tak jsme vyhlásili naši anketu ve třech kategoriích
Kategorie A (off-road a SUV) Automobil 4x4 roku 2007 s pohonem všech kol v základní pořizovací ceně do jednoho miliónu korun " Kandidáti: Citroën C-Crosser, Fiat Panda 4x4, Fiat Sedici, Ford Maverick, Honda CR-V III, Hyundai Santa Fe, Hyundai Terracan, Hyundai Tucson, Chevrolet Captiva, Jeep Wrangler, Kia Sportage, Kia Sorento, Lada Niva, Land Rover Freelander 2, Land Rover Defender, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Peugeot 4007, Opel Antara, Renault Kangoo4X4, Santana PS-20, Ssang Yong Kyron, Ssang Yong Rexton, SsangYong Actyon, Subaru Forester, Subaru Outback, Suzuki Grand Vitara, Suzuki Ignis, Suzuki SX4, Toyota RAV4
Kategorie B (off-road a SUV) Automobil 4x4 roku 2007 s pohonem všech kol v základní pořizovací ceně nad jeden milión korun Kandidáti: Audi Q7, Audi allroad quattro, BMW X3, BMW X5, Cadillac SRX, Cadillac Escalade, Jeep Cherokee, Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander, Land Rover Discovery 3, Lexus RX, Mazda CX-7, Mercedes-Benz třídy ML, Mercedes-Benz třídy GL, Mercedes-Benz třídy R, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Nissan Pathfinder, Nissan Murano, Porsche Cayenne, Subaru B-9 Tribeca, Range Rover, Range Rover Sport, Toyota Land Cruiser, Toyota Land Cruiser 100, Volkswagen Touareg, Volvo XC70, Volvo XC90
Kategorie C Pick-up roku 2007 - užitkové terénní automobily s pohonem všech kol Kandidáti: Ford Ranger, Land Rover Defender, Mazda BT-50, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux, SsangYong Actyon Sports
Viz více na : www.bvv.cz/autosalon
|