Pro českého jezdce to byl letošní první start, ale v průběhu závodu jasně ukázal, že naváže na loňské výborné výkony ze šampionátu FIA GT. Spyker do závodu nakonec odstartoval i přes 11. kvalifikační čas z boxů, na vině byl poněkud kuriózní problém. Paddock v Sebring je z betonu a jedna z pneumatických noh zvedající vůz se zaklínila do spáry. Týmu trvalo několik minut, než nohu uvolnil a mezitím už byl výjezd z boxů uzavřen.
Závod rozjel zkušený Kox, který se postupně propracovával vpřed. Tým po celý závod uplatňoval strategii dvou stintů – stint = jízda od tankování do tankování - v řadě, při výměně jezdců se navíc měnily pneumatiky Michelin. Janiš tak do vozu poprvé usednul zhruba po dvou hodinách a pokračoval v posunu vpřed. Oranžový vůz se pak dlouhou dobu držel na čtvrtém místě, když profitoval zejména z dobré strategie a výborných výkonů obou jezdců.
Vůz Spyker C8 jel po 11 hodin bez sebemenších problémů, česko-holandské posádce přesto nebylo souzeno projet cílem. Po defektu a menším problému s brzdami, který znamenal pokles na páté místo, došlo k prasklině v chladícím okruhu. Tým tak byl nakonec klasifikován na 10. místě.
Jarek Janiš: „Byl to zajímavý závod a je velká škoda, že jsme nevydrželi až do konce. Rychlostně jsme se sice nemohli rovnat nejrychlejším vozům, ale Spyker v minulosti ukázal, že dokáže vůz zlepšovat a víme, jaké novinky jsou připraveny v továrně. Naši zbraní v závodu byla vyrovnanost, s Peterem jsme jezdili stabilně rychlé časy a to nám pomohlo vpřed. Sebring jsem jel poprvé, ale závod mě hodně bavil a určitě bych se tam rád někdy vrátil.“
Peter Van Erp, týmový manažer: „Někdy zkrátka potřebujete o trochu více štěstí. Tým tvrdě pracoval a pak se těžkou překousne, když selže něco jednoduchého. Zvláště když jsme po jedenácti hodinách byli v extrémně vyrovnané GT2 třídě na čtvrtém místě – byly překonány rekordy a letošní cíl s rozdílem 0,2s mezi prvním a druhým vozem musí být nejmenší v historii Sebringu. Tento týden jsme se naučili mnoho věcí, moráka v týmu je velmi vysoká.
Naše zastávky byly perfektní a přinejmenším stejně dobré nebo lepší než u nejlepších tří týmů a oba jezdci podali mimořádné výkony. Tým byl opatrný, pracoval pozorně a nedostal tak žádnou penalizaci se porušení striktních předpisů. Nicméně stále máme co dělat, v závodu musíme vylepšit naši rychlost o sekundu až sekundu a půl na kolo, abychom snížili ztrátu na top týmy a bojovali o stupně vítězů. Pokud by nedošlo k událostem z konce závodu, maximem by pro nás bylo čtvrté místo.“
BPA