Engeho tvrdý boj bez bodové odměny tisková zpráva
Tömáš Enge nedokončil po kolizi druhý závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000, ačkoliv v jeho průběhu podal velmi bojovný výkon.
Jezdec týmu ma-con Dark Dog Charouz odstartoval ze třetí řady a v prvním kole dokázal maximálně využít situace, předjel dva soupeře a dostal se těsně za třetího Yannicka Schroedera. Poté ale začaly problémy s pneumatikami, které vedly k velké přetáčivosti a Enge klesnul na šestou příčku. Český jezdec proto zvolil brzkou zastávku v boxech, po níž byl znovu velmi rychlý a zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Po zastávkách ostatních soupeřů jel na pátém místě, jenže znovu ho brzdil přetáčivý vůz. Enge přesto bojoval a držel svou pozici, jenže za ním jedoucí Schroeder nakonec neudržel nervy a pokusil se o riskantní předjetí, které vedlo ke kolizi, po které závod skončil pro oba jezdce. Vítězem se stal Vitantonio Liuzzi, který se hned na startu dostal před nejrychlejšího jezdce kvalifikace Enrica Toccacela a vedení už nepustil. V posledních kolech došlo ke kolizi Alana Van Der Merweho s Jeffem Van Hooydonkem a třetí místo doslova spadlo do klína Raffaele Giammariovi.
Enge byl jediným jezdcem týmu ma-con Dark Dog Charouz v závodu, protože Tony Schmidt nemohl kvůli technickým problémům absolvovat kvalifikaci a komisaři závodu mu start neumožnili.
Tomáš Enge: „Začátek závodu mi vyšel, přímo na startu se má pozice nezměnila, ale hned v první zatáčce jsem šel na vnitřek a získal jedno místo. Na konci prvního kola jsem potom dostal Van Der Merweho a byl těsně za Schroederem. Jenže zhruba po dvou kolech začal být vůz hodně přetáčivý, zadní pneumatiky se přehřívaly a zase jsem ztratil pár míst. V boxech jsem byl jako jeden z prvních, zastávka proběhla perfektně a byl jsem hodně rychlý. Jenže po pár kolech se znovu projevila přetáčivost, která vedla k nestabilní zádi vozu a musel jsem tvrdě bojovat o svou pozici. Schroeder byl sice rychlejší, ale také netrpělivý. Nicméně byla to normální závodní nehoda i takové souboje patří k motoristickému sportu. Ztracené body mě mrzí, zvláště když po kolizi dalších dvou jezdců dojel třetí Giammaria, který byl v té době za mnou. Přesný důvod přetáčivosti zatím neznáme, tým bude studovat data, ale zdá se, že jsme pro závod zvolili v zadních pneumatikách příliš velký tlak.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Při závodech rozhoduje spousta maličkostí, které je třeba dát dohromady. Tomáš dnes bojoval, ale vůz nefungoval ideálně a měl to těžké.“
Marian Hamprecht, šéf týmu: „Upřímně řečeno, jsem zklamán. Očekával jsem tady v Barceloně podstatně více. Již to, že Tonymu komisaři nepovolili start bylo velmi deprimující. Tomáš tady mohl získat nějaké body, přestože chování vozu nebylo tak dobré jako v Imole. Je škoda, že po kolizi s Yannickem Schroederem musel odstoupit. Ale byla to typická závodní nehoda. Takové věci se stávají.“
1 Vitantonio Liuzzi (I) Arden International Ltd 0:53:22.107
2 Enrico Toccacelo (I) BCN Competition 0:53:33.771
3 Raffaele Giammaria (I) AEZ I.E. Engineering 0:54:11.121
4 Patrick Friesacher (A) Super Nova Racing Ltd 0:54:14.702
5 Esteban Guerrieri (I) BCN Competition 0:54:15.084
6 Jose Maria Lopez (I) CMS Performance 0:54:18.155
7 Mathius Lauda (E) CMS Performance 0:54:27.402
8 Rodrigo Ribeiro (BR) Durango 0:54:39.624
9 Nico Verdonck (B) Team Astromega 0:54:40.281
10 Can Artam (TR) Coloni Motorsport 0:54:48.919
11 Jan Heylen (B) Team Astromega 0:54:52.653
12 Alan Van de Merwe (GB) Super Nova Racing Ltd 0:53:30.018
13 Ferdinando Monfardini (I) AEZ I.E. Engineering 0:53:55.358
14 Robert Doornbos (MC) Arden International Ltd 0:50:05.067
BPA
foto archiv BPA ze sezony 2003
|