Engeho tvrdý boj bez bodové odměny      tisková zpráva
 
 
 Tömáš Enge nedokončil po kolizi druhý závod Mezinárodního šampionátu FIA F3000, ačkoliv v jeho průběhu podal velmi bojovný výkon. 
 
 Jezdec týmu ma-con Dark Dog Charouz odstartoval ze třetí řady a v prvním kole dokázal maximálně využít situace, předjel dva soupeře a dostal se těsně za třetího Yannicka Schroedera. Poté ale začaly problémy s pneumatikami, které vedly k velké přetáčivosti a Enge klesnul na šestou příčku. Český jezdec proto zvolil brzkou zastávku v boxech, po níž byl znovu velmi rychlý a   zajel druhé nejrychlejší kolo závodu.  Po zastávkách ostatních soupeřů jel na pátém místě, jenže znovu ho brzdil přetáčivý vůz. Enge přesto bojoval a držel svou pozici, jenže za ním jedoucí Schroeder nakonec neudržel nervy a pokusil se o riskantní předjetí, které vedlo ke kolizi, po které závod skončil pro oba jezdce. Vítězem se stal Vitantonio Liuzzi, který se hned na startu dostal před nejrychlejšího jezdce kvalifikace Enrica Toccacela a vedení už nepustil. V posledních kolech došlo ke kolizi Alana Van Der Merweho s Jeffem Van Hooydonkem a třetí místo doslova spadlo do klína Raffaele Giammariovi.   
  
Enge byl jediným jezdcem týmu ma-con Dark Dog Charouz v závodu, protože Tony Schmidt nemohl kvůli technickým problémům absolvovat kvalifikaci a komisaři závodu mu start neumožnili. 
  
Tomáš Enge: „Začátek závodu mi vyšel, přímo na startu se má pozice nezměnila, ale hned v první zatáčce jsem šel na vnitřek a získal jedno místo. Na konci prvního kola jsem potom dostal Van Der Merweho a byl těsně za Schroederem. Jenže zhruba po dvou kolech začal být vůz hodně přetáčivý, zadní pneumatiky se přehřívaly a zase jsem ztratil pár míst. V boxech jsem byl jako jeden z prvních, zastávka proběhla perfektně a byl jsem hodně rychlý. Jenže po pár kolech se znovu projevila přetáčivost, která vedla k nestabilní zádi vozu a musel jsem tvrdě bojovat o svou pozici. Schroeder byl sice rychlejší, ale také netrpělivý. Nicméně byla to normální závodní nehoda i takové souboje patří k motoristickému sportu. Ztracené body mě mrzí, zvláště když po kolizi dalších dvou jezdců dojel třetí Giammaria, který byl v té době za mnou. Přesný důvod přetáčivosti zatím neznáme, tým bude studovat data, ale zdá se, že jsme pro závod zvolili v zadních pneumatikách příliš velký tlak.“  
  
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Při závodech rozhoduje spousta maličkostí, které je třeba dát dohromady. Tomáš dnes bojoval, ale vůz nefungoval ideálně a měl to těžké.“ 
  
 Marian Hamprecht, šéf týmu:  „Upřímně řečeno, jsem zklamán. Očekával jsem tady v Barceloně podstatně více. Již to, že Tonymu komisaři nepovolili start bylo velmi deprimující. Tomáš tady mohl získat nějaké body, přestože chování vozu nebylo tak dobré jako v Imole. Je škoda, že po kolizi s Yannickem Schroederem musel odstoupit. Ale byla to typická závodní nehoda. Takové věci se stávají.“ 
  
1  Vitantonio Liuzzi (I)             Arden International Ltd            0:53:22.107  
2  Enrico Toccacelo (I)            BCN Competition                   0:53:33.771   
3 Raffaele Giammaria (I)          AEZ I.E. Engineering               0:54:11.121  
4 Patrick Friesacher (A)          Super Nova Racing Ltd           0:54:14.702  
5 Esteban Guerrieri (I)             BCN Competition                   0:54:15.084  
6 Jose Maria Lopez (I)            CMS Performance                  0:54:18.155  
7 Mathius Lauda (E)                CMS Performance                  0:54:27.402  
8 Rodrigo Ribeiro (BR)           Durango                                  0:54:39.624  
9 Nico Verdonck (B)              Team Astromega                     0:54:40.281  
10 Can Artam (TR)                 Coloni Motorsport                   0:54:48.919  
11 Jan Heylen (B)                    Team Astromega                     0:54:52.653  
12 Alan Van de Merwe (GB)  Super Nova Racing Ltd           0:53:30.018  
13 Ferdinando Monfardini (I)  AEZ I.E. Engineering                0:53:55.358  
14 Robert Doornbos (MC)      Arden International Ltd            0:50:05.067  
  
BPA 
foto archiv BPA ze sezony 2003    
				 |