Speedy Garage je švýcarský dealer vozů Spyker, který sídlí v Lausanne. Do této sezony vstoupí tým s jedním, továrnou podporovaným vozem C8 Spyder pod názvem „Speedy Racing Team“ do série Le Mans. Alex Pesci, týmový manažer Speedy Racing Team říká: „Dnes se konal náš první test spolu se Spykerem Squadron a vše šlo dobře. Společně jsme také před pár týdny testovali ve Valencii, ale zde v Paul Ricard máme více času na to, abychom mohli vůz lépe poznat.“
Ještě před začátkem seriálu závodů Le Mans, který začne v půli dubna v Monze v Itálii, organizuje ACO každoročně oficiální dvoudenní testování v Paul Ricard. Vysoce technicky náročná trať (High Tech Test Track – HTTT) v Paul Ricard je známa především pro střídání přijatelného uspořádání trati, absence kačírku a jeho modernímu zařízení.
Peter van Erp: „V jeho současné podobě s rovinkou dlouhou 1,85km, nám trť umožňuje napodobit cílové rovinky v Monze a v Le Mans.Vždy je zde velmi dobrá organizace, přísná pravidla a ty nejlepší služby a zařízení, jaké si vůbec dokážete představit. Kdyby to tak mohlo být standartně na všech okruzích…“ Dále pokračuje: „Dnes to bylo poprvé, co měl Arnaud Westenberg celkovou zodpovědnost za auto. Také pro něj to bylo velmi dobré cvičení a já jsem zároveň potěšen s tím, co předvedl.“
Dva ze tří týmových jezdců, Andrea Chiesa a Andrea Bellicchi testovali vůz v dopoledních hodinách. Třetí jezdec, který se bude s tímto týmem účastnit seriálu Le Mans - Johny Kane, závodil s vozem Aston Martin tento víkend v čínské Žuhaji. Dnes se tým soustředil na to, aby našel to správné nastavení pro nové pneumatiky Dunlop (tým zkoušel nové přední pneumatiky Dunlop, které se také používají na DTM) a dále optimální aerodynamiku.
Velmi podstatné je, že jezdci měli dostatek času na to, aby si zvykli na vůz Spyker C8 Spyder GT2R. Odpoledne si zajel 10 kol i Alex Caffi. Také pro Alexe, který bude závodit na 24h Spa s týmem Speedy Racing Team, to byla premiéra s vozem Spyker C8.
Alex Pesci: „Dnes jsme jediným vozem v třídě GT2, který nemá řízení s posilovačem. Nejedná se pouze o způsob, jak ulehčit jezdcům práci, ale také jak zlepšit cit pro řízení a zpětnou vazbu vozu. Posilovač budeme mít až na závodě v Monze. Jsme trošku za zenithem nejvyšší rychlosti, ale manipulace a celková vyváženost vozu je velmi dobrá. Mohu tedy říci, že po prvním dnu testování jsem velmi spokojen a jsem si jist, že můžeme být v Monze dobrou konkurencí.”
BPA