Nová revoluční pneumatika od Continentalu 30.3.2007 06:34 - tisková zpráva
Continental představil novou off-road pneumatiku, která se přizpůsobí jakýmkoliv podmínkám.
Německý výrobce pneumatik Continental uvedl na trh pneumatiku 4×4, která se velmi dobře přizpůsobí podmínkám na silnici a v terénu – a je zcela nezávislá na počasí. Jedná se o novou revoluční pneumatiku ContiACDContact 4×4, využívající adaptabilní dezén. Znamená to, že již není nutné hledat správný typ dezénu na vozy SUV - tak popisují zasvěcení pracovníci vývoje tuto revoluci v pneumatikářském světě.
Pneumatika využívá vlastnosti inovační „chytré“ běhounové směsi, která reaguje na vývin tepla v různých jízdních situacích a adekvátně mění tvar a vlastnosti dezénu. Jedná se o unikátní řešení Bionické směsi, kterou Continental vyvíjel téměř 10 let. Zkratka názvu pneu znamená 'All Terrain Convertible Durable Tyre'.
Doporučení pro použití této nové univerzální pneu pro vozy 4×4 jsou již dnes k dispozici. Prodejní oddělení Continentalu kontaktovalo několik obchodníků a výrobců automobilů, kteří novinku otestovali. „První ContiACDContact 4×4 jsou již dnes v nabídce naší firmy“, s potěšením konstatuje Eric Softlug, vývojář těchto pneumatik. „Naši zákazníci jsou velmi potěšeni vlastnostmi nové pneumatiky. Snížení počtu vyráběných dezénů zároveň znamená, že tyto pneumatiky budou výrazně levnější a očekává se tedy enormní zájem.“
Vývoj pneumatiky byl nakonec velmi jednoduchý: „Inteligentní běhounová směs reaguje na rozmanité jízdní podmínky" vysvětluje Eric Softlug. „Dezén pneumatiky byl sofisticky optimalizován pro působení bočních sil a pro zajištění krátké brzdné dráhy, a je do něj přenášena veškerá energie, kterou vygenerují bočnice při zatáčení. Vývin tepla pak reaktivuje speciální složky v běhounové směsi, které formují konkrétní dezén.“ Trakční pneumatiky se více zahřívají ve středu běžné plochy, na což opět reaguje profil pneumatiky. I u pneumatik na smíšený provoz samozřejmě dochází k zahřívání běžné plochy, ale teplo je více rozložené v kontaktní ploše a tomu opět odpovídá příslušný tvar dezénu.
„Chytrá běhounová směs rozpozná aktuální třecí síly na vozovce" komentuje Softlug. „Revoluční je však to, že nová chytrá pneumatika je schopná komunikovat s konvenčními, méně talentovanými pneumatikami – naše chytrá pneumatika je schopná je učit!“ To znamená, že kombinace našich nových pneumatik s konvenčními produkty jiných výrobců není vůbec žádný problém - „koučování“ probíhá velmi dobře. Jedinou podmínkou pro přizpůsobení daným podmínkám je, že pneumatika musí ujet alespoň 500 m po příslušném povrchu, aby se „seznámila“ s aktuálními adhezními podmínkami.
Výroba nových pneumatik ContiACDContact startuje v profilových číslech 85 až 70, další rozměry budou brzy následovat, protože požadavky od výrobců automobilů jsou obrovské.
Sortiment:
85 Serie:
LT 235/85 R 16 120 / 116 Q
75 Serie:
P 225/75 R 15 102 S
70 Serie:
P235/70 R 16 104 T
245/70 R 16 111 S XL255/70 R 16 111 H / T
Klaus Engelhart
Car Tyre PR Continental AG Büttnerstr. 25 D-30165 Hanover
PR
|