www.car.cz
 

Jan Kopecký v cíli Portugalské rallye po páteční veleztrátě na 22 místě
     1.4.2007 21:23 - tisková zpráva


FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP

Portugalská rallye, Portugalsko

Neděle, 1.dubna 2007, Faro

 

Jan Kopecký v cíli Portugalské rallye

 

Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek zakončila svůj první start v Portugalské rallye na celkovém dvaadvacátém místě. Po smolném vstupu do soutěže, kdy musela posádka Czech Rally Teamu Kopecký pro technickou závadu odstoupit z páteční etapy, se Jan Kopecký soustředil na dosažení kvalitních časů v jednotlivých rychlostních zkouškách. Během jedenácti rychlostních testů sobotní a nedělní etapy dosáhl šesti časů v první desítce a v závěrečné osmnácté rychlostní zkoušce zakončil Portugalskou rallye sedmým časem.

 

„Ačkoliv jsme v Portugalské rallye nedosáhli očekávaného výsledku v konečném hodnocení soutěže vzhledem k pátečním technickým problémům, které způsobila výrobní vada levého zadního brzdiče, odjíždíme z Portugalska spokojeni. V sobotních a nedělních rychlostních zkouškách podala naše posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek velmi dobrý výkon, srovnatelný s posádkami, které by měly být v této fázi vývoje naší posádky pro Jana s Filipem měřítkem.

 

Při hodnocení je pochopitelně brát třeba v úvahu jakou permanentně vyvíjenou techniku mají k dispozici naši soupeři a jaký technický náskok vůči naší posádce mají. V hodnocení má své výrazné místo i profil trati a další parametry soutěže, které se snažím důkladně analyzovat a vyhodnocovat. Ačkoliv jsou tyto parametry pochopitelně pro všechny vozy stejné, jednotlivé automobily na ně reagují různě.

 

Celý Czech Rally Team Kopecký pracoval při přípravě i testu před Portugalskou rallye na výbornou, ale bohužel se potvrdil slogan, že technice nelze poručit. O tom nás přesvědčila technická závada v pátek, kdy vadný materiál brzdiče donutil Jana odstoupit z páteční etapy. Zadní brzdový okruh včetně ruční brzdy byl kvůli vyteklé brzdové kapalině absolutně nefunkční a přehřívající se přední brzdy rovněž velmi rychle ztratily účinek,“ řekl v cíli Portugalské rallye vedoucí týmu Josef Kopecký.

 

„Pochopitelně mě mrzelo, že pro nás Portugalská rallye v podstatě skončila dříve než opravdu začala. Neměli jsme šanci na dobré celkové umístění, ale soutěž jsme nevzdali. Snažili jsme se o kvalitní časy v jednotlivých rychlostních zkouškách a to se nám dařilo.

 

Velmi mě potěšil zájem příznivců našeho týmu a především značky Škoda, kterých bylo v Portugalsku opravdu hodně. Příjemné bylo i setkání se zástupci společnosti Škoda Auto a.s. a ostatních našich partnerů, kteří nás přijeli do servisní zóny a na rychlostní zkoušky podpořit.

 

Děkuji všem nejenom za přízeň v místě soutěže, ale především za obrovskou podporu v celé sezóně, bez které bychom se vybraných závodu zařazených do seriálu Mistrovství světa v rallye zúčastnit nemohli,“ dodal pilot Jan Kopecký.

 

„Portugalská rallye je typická obrovským zájmem nadšených fanoušků. My jsme se ve dvou zbývajících etapách pro nás smolně se vyvíjející soutěže soustředili na sbírání zkušeností s pro nás neznámou soutěží i krajinou. Poznatky získané v Portugalsku se budeme snažit využít na dalších šotolinových soutěžích,“ doplnil spoluejzdec Filip Schovánek.

 

www.CzechRallyTeam.com

 

Final positions

1.  S Loeb/D Elena   F  Citroen C4  3hr 53min 33.1sec
2.  M Grönholm/T Rautiainen FIN  Ford Focus RS 3hr 54min 10.2sec
3.  M Hirvonen/J Lehtinen  FIN  Ford Focus RS 3hr 55min 41.2sec
4.  P Solberg/P Mills   N  Subaru Impreza 3hr 56min 47.0sec
5.  D Sordo/M Marti   E  Citroen C4  3hr 58min 38.4sec
6.  J-M Latvala/M Anttila  FIN  Ford Focus RS 3hr 59min 18.0sec
7.  D Carlsson/D Giraudet  S  Citroen Xsara  4hr 01min 46.3sec 
8.  G Galli/G Bernacchini  I  Citroen Xsara  4hr 03min 12.7sec
9.  H Solberg/C Menkerud  N  Ford Focus RS 4hr 04min 45.5sec
10 M Stohl/I Minor   A  Citroen Xsara  4hr 06min 19.1sec

 

Drivers       Manufacturers
1.  M Grönholm     40pts  1. BP-Ford     72pts
2.  S Loeb      38pts   2. Citroen Total   57pts
3.  M Hirvonen     32pts  3. Subaru    24pts
4.  D Sordo      17pts   4. Stobart VK M-Sport Ford 23pts
5.  P Solberg      13pts   5. OMV Kronos Citroen        19pts
6.  H Solberg      11pts
  

Stage Times

Stage 14: 1. Hirvonen 11min 18.0sec; 2. Loeb + 5.3; 3. Grönholm + 9.3; 4. P Solberg + 13.5; 5. Latvala + 16.2; 6. Carlsson + 19.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 11min 48.8sec; 2. Grönholm + 44.5; 3. Hirvonen + 1:52.0; 4. P Solberg + 2:18.5; 5. Sordo + 4:15.0; 6. Latvala + 5:01.1.

Stage 15: 1. Loeb 14min 09.3sec; 2. Grönholm + 4.0; 3. Hirvonen + 6.1; 4. Latvala + 15.3; 5. P Solberg + 17.2; 6. Sordo + 19.6.
Overall: 1. Loeb 3hr 25min 58.1sec; 2. Grönholm + 48.5; 3. Hirvonen + 1:58.1; 4. P Solberg + 2:35.7; 5. Sordo + 4:34.6; 6. Latvala + 5:16.4.

Stage 16: 1. Grönholm 11min 11.1sec; 2. Loeb + 7.6; 3. Hirvonen + 7.9; 4. Latvala + 10.5; 5. P Solberg + 12.6; 6. H Solberg + 14.4.
Overall: 1. Loeb 3hr 37min 16.8sec; 2. Grönholm + 40.9; 3. Hirvonen + 1:58.4; 4. P Solberg + 2:40.7; 5. Sordo + 4:45.9; 6. Latvala + 5:19.3.

Stage 17: 1. Grönholm 14min 02.0sec; 2. Loeb + 7.5; 3. Hirvonen + 8.3; 4. Latvala + 15.7; 5. Sordo + 23.7; 6. P Solberg + 25.4.
Overall: 1. Loeb 3hr 51min 26.3sec; 2. Grönholm + 33.4; 3. Hirvonen + 1:59.2; 4. P Solberg + 2:58.6; 5. Sordo + 5:02.1; 6. Latvala + 5:27.5.

Stage 18: 1. Loeb 2min 06.8sec; 2. Sordo + 3.2; 3. MacHale + 3.6; 4. Grönholm + 3.7; 5. Carlsson + 4.5; 6. Galli + 5.2; 11. Hirvonen + 8.9.
Overall: 1. Loeb 3hr 53min 33.1sec; 2. Grönholm + 37.1; 3. Hirvonen + 2:08.1; 4. P Solberg + 3:13.9; 5. Sordo + 5:05.3; 6. Latvala + 5:44.9.


 
 
Fotogalerie:   Jan Kopecký v Portugalsku 2007

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose