Životní výsledek Hladíka s Dolečkovou na Vysočině 2.4.2007 22:26 - tisková zpráva
Na Rally Vysočina se posádce Jiří Hladík - Marcela Dolečková podařil vynikající vstup do sezóny 2007. Východočeská dvojice poprvé startovala s vozem Honda Civic 1,6 Vti připravovaným týmem Motocar Sport Zádveřice. Jiří s Marcelou vybojovali senzační jedenácté místo absolutně, deváté v MČR sprintrally, osmé ve skupině N a vyhráli třídu N2. Skalp mnoha posádek s mnohem silnějšími vozy ještě vylepšil životní výsledek loňských sprinterských vicemistrů třídy N1.
Předsezonní úvahy se ubíraly směrem k setrvání ve třídě N1, kde slavili v minulých letech mnohé úspěchy. Byla však nutná změna sportovního náčiní, protože jejich Suzuki Swift vypršela homologace. Do Okříšek se proto přihlásili s Dacií Logan. Nakonec bylo vše jinak. „Pár dní před soutěží vyjádřil sponzor přání, abychom přestoupili do vyšší třídy. Rozhodli jsme se startovat s hondou ve třídě N2. Týden před závodem jsem si auto krátce otestoval v Bělé pod Bezdězem a domluvil s mechaniky určité změny na voze,“ vysvětlil nečekanou změnu vozu Jirka.
Marcele pracovní povinnosti nedovolily se testu zúčastnit a poprvé se do hondy posadila až při slavnostním startu v Třebíči. „Honda je oproti suzuki rychlejší, ale vyšší tempo čtení Marcele nedělalo problém. Macina je moc dobrá navigátorka a roste každým závodem. Jsem rád, že mám takového spolujezdce a doufám, že ještě nějaký pohárek z rallye přivezeme,“ složil poklonu své spolujezdkyni Jirka.
Samotná soutěž v Okříškách nabídla velmi rychlé tratě a také deštivé počasí. Už úvodní rychlostní zkouška se Jirkovi s Marcelou vydařila a ujali se vedení ve třídě s náskokem pěti a půl vteřiny před Ladislavem Henzlem a osmi a půl před Josefem Čermákem. Nejrychlejší byli i na třetí a čtvrté erzetě. Po úvodní sekci tak bylo pořadí následující: 1. Hladík, 2. Čermák +12,5s, 3. Henzl 24,4s, 4. Černohorský +34,8s, 5. Brázda +51,1s.
Volný průjezd páté erzety samozřejmě změnu nepřinesl. Na šesté snížil Čermák svou ztrátu pod devět vteřin. Jeho výlet mimo trať na předposlední zkoušce však dal Jirkovi a Marcele klid před závěrečným testem. „Po celou dobu soutěže jsme nepřišli o vedoucí pozici. Musím ale uznat, že Pepé Čermák jel také výborně. Nás potěšily dosahované časy, především devátý čas absolutně na čtvrté erzetě. Celkový výsledek je pro nás z říše snů. Nečekali jsme, že bychom hned při prvním startu za sebou mohli nechat tolik kvalitních vozů a posádek.
Největší překvapení nám přichystali pořadatelé, když nás na cílové rampě a poté i na vyhlášení prohlásili neoficiální hvězdou rallye. Auto fungovalo dobře. Jen po první rundě jsme trošku měnili nastavení podvozku. Celý tým Motocar Sport Zádveřice si zaslouží pochvalu a poděkování za profesionální přístup. Především musíme poděkovat „malému“ Lukášovi.
Tento mechanik se staral o nás i auto naprosto precizním způsobem, zkrátka profík. Všechno bylo fajn,“ zhodnotil úvodní podnik sezóny Jirka, pilot vítězné posádky třídy N2, která má letos v plánu kompletní seriál MČR sprintrally a výsledkem v Okříškách se zařadila mezi hlavní adepty na titul v této početně obsazené a prestižní třídě.
„Závěrem chci poděkovat našim partnerům, bez nichž by náš start na Vysočině nebyl možný. Jsou to Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a .s. , Paramo a. s., AMKA Trading s. r.o. , Event Music s. r. o. , www.centrumbydleni.cz, Red Bull, Auto Centrum Trio s. r. o. a Renovak s. r. o. Přísun morální podpory dodali Jiří Hladík starší, Jan Šlehofer, Zbyněk Soběhart, Jan Příhara a Vlastimil Resl,“ zakončil své povídání spokojený Jirka Hladík.
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková informace týmu Jiří Hladík – Rally Racing Promotion
|