Na velikosti nezáleží: Tři globální studie miniautomobilů Chevrolet 5.4.2007 19:34 - tisková zpráva
Na velikosti nezáleží: Tři globální studie miniautomobilů Chevrolet s velkou dávkou osobitosti a stylu
Co je malé, to je pěkné... Tuto starou moudrost překvapivě uznávají i v Americe, konkrétně návštěvníci právě zahajovaného autosalonu v New Yorku. Nejsilnější značka koncernu GM tam totiž představuje tři studie velikosti současného modelu Chevrolet Spark, které mají zacíleno především na mladé obyvatele městských aglomerací.
Tyto koncepty Americe dokazují to, co Evropa už dávno ví: I v malém voze může být na zadních sedadlech dost a dost místa. Mimořádně kreativní studie Chevrolet Beat, Chevrolet Groove a Chevrolet Trax doslova vyzařují energii, variabilitu a nadšení městským stylem života. Je jim ale vlastní i hospodárnost, vysoké užitné hodnoty – a samozřejmě i velmi dobře vypadají.
Všechny tři studie vznikly v designerském centru koncernu GM v jihokorejském Incheonu, které je jedním z jedenácti designerských studií koncernu GM rozmístěných po celém světě. Korejští designeři jsou specialisté na vývoj malých automobilů, čehož nejlepším důkazem jsou dvě generace modelů Matiz/Spark.
Nové studie, postavené podle principů globální architektury miniautomobilů GM, demonstrují flexibilitu, kreativitu a inovativnost designerů koncernu GM v pacifické oblasti Asie. Studie Chevrolet Beat, prototyp sportovního minivozu, vznikla v Indii. Koncepty Chevrolet Groove a Trax vznikly v technickém centru GM ve Warrenu, stát (USA). Nové koncepty jsou poháněny trojicí různých úsporných motorů, přičemž jeden z nich je vznětový.
„Studie Chevrolet Beat, Groove a Trax zdůrazňují sílu a všestrannost globálních designerských center GM i schopnosti týmu vývojářů z centra Global Product Development, kteří musejí umět předvídat a rychle uspokojovat měnící se požadavky různých trhů na celém světě,“ říká Ed Welburn, viceprezident GM pro globální design. „Tým designerů byl tak nadšený úkolem vytvořit perfektní malý městský automobil, že nenavrhl jeden, ale hned tři koncepty, jak by takovýto automobil měl vypadat.“
Chevrolet je jednou ze čtyř globálních značek koncernu GM, která uspokojuje nejrozmanitější požadavky zákazníků ze 120 zemí světa svými modely, jejichž velikost sahá od subkompaktů a rodinných sedanů až po velké pick-upy, SUV modely. Ikonou značky je sportovní model Corvette.
Přehled nových studií miniautomobilů Chevrolet:
· Chevrolet Beat: Byl navržen tak, aby vzbuzoval dojem rychlého miniautomobilu. Beat, koncipovaný jako třídveřový hatchback, je poháněný zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,2 l, jehož výkon se přenáší přes automatickou převodovku na pření kola.
· Chevrolet Groove: Je příliš drsný na to, aby bol roztomilý... Studie Groove je automobil inspirovaný retro-stylem. Má odvážně tvarované nárazníky a téměř svislé čelní okno. Díky krátké kapotě a dlouhé kabině vypadá mnohem delší, než ve skutečnosti je. Přední kola tohoto vozu pohání malá vznětový motor o objemu 1,0 l.
· Chevrolet Trax: Studie městského crossoveru, který je jako doma v městském provozu i v přírodě. Trax představuje cenově dostupnou „čtyřkolku“. Díky velkým nárazníkům vpředu i vzadu, vzadu umístěné rezervě a střešnímu nosiči vypadá jako drsný SUV model. Studie Trax je poháněna zážehovým motorem o objemu 1,0 l.
Celosvětový systém vývoje v GM
Studie Chevrolet Beat, Groove a Trax byly navrženy podle zásad globálního vývoje koncernu GM. Tento postup vznikl na základě nejlepších celosvětových zkušeností a integruje práci designerských, vývojových, konstrukčních, motorářských a výrobních specialistů, tak, aby pro každý vývojový program byla zaručena stoprocentní kvalita, časová koordinace a dosažení obchodních cílů. Nový postup zároveň zohledňuje specifické požadavky jednotlivých trhů.
Součástí celosvětového postupu vývoje produktů GM je zlepšování schopností a kapacit svých designerských a konstrukčních center na několika nových trzích. Při tom se využívají klíčové nástroje a technologie, jako globální virtuální design a síťové konstruování, což konstruktérům a designerům umožňuje vzájemnou těsnou spolupráci v rámci celého světa.
Chevrolet: Celosvětová značka
Chevrolet je jednou z nejrychleji se rozvíjejících automobilových značek světa. Nárůst prodejů v zemích mimo USA od roku 2001 dosáhl 158 procent. V roce 2006 Chevrolet prodal celosvětově 4,3 milionů automobilů, z toho 2,8 milionů (65 procent) v USA.
Od roku 2005 do roku 2006 vzrostl prodej Chevroletů v Latinské Americe, Africe a na Středním východě o 19 procent, v Asijsko-Pacifické oblasti o 19 procent, v Evropě o 15 procent.
V Evropě Chevrolet v roce 2006 prodal rekordních 340 000 automobilů. Během prvního čtvrtletí roku 2007 zaznamenal Chevrolet Europe meziroční nárůst prodajů o 25 procent, což představuje celkem asi 94 000 prodaných automobilů.
PR
|