Buggyra vévodí po úvodním klání sezóny značkám 5.4.2007 19:42 - tisková zpráva
Díky vynikající formě svých jezdců Markuse Bösigera a Davida Vršeckého vévodí tým Buggyra International Racing System po Barceloně rovněž v letošní sezóně nově vytvořené soutěži dvojic.
„Když nás oslovili s tím, zda-li máme zájem se nové soutěže zúčastnit, vůbec jsme neváhali,“ prohlásil technický ředitel týmu Mario Kress. „V první řadě jsem stoupencem každé popularizace šampionátu. Soutěž navíc nabízí přímou konfrontaci značek Buggyra, MAN, Mercedes a Renault. Kromě toho jediným jezdcem z okruhu velkých favoritů, který se mistrovství dvojic neúčastní, je pouze Antonio Albacete. Z toho lze usuzovat, že ho značky berou vážně.“
Stejně jako Kress se k nové soutěži postavil i David Vršecký. „Motoristický sport je sice v první řadě o individualitách, na druhé straně si nejsem jist, jak bych závodil v případě, kdyby v týmu panovala obrazně řečeno dusná atmosféra. Nebo kdybych šel do závodu s tím, že mě můj pomalejší týmový partner bude blokovat! A poté, co ho s takřka nadlidským úsilím předjedu, na mě bude chtít podat protest.“
Jeho stájový druh Markus Bösiger považuje za největšího konkurenta v boji o prvenství dvojici jezdců na MANu ve složení Egon Allgäuer – Gerd Körber. „Oba jsou mistry Evropy, MAN válcuje konkurenci sedm let v řadě. To, že po Barceloně vedeme o 25 bodů mě těší, bude to ale hodně těžké. Baví mě soutěžit, FIA se podařilo přijít s něčím novým, což je vždy ku prospěchu věci.“
Stav EP dvojic po závodě v Barceloně:
Dvojice Značka Body
Bösiger – Vršecký Buggyra 100 Allgäuer – Körber MAN 75 Vojtíšek - Martin Renault 42 Hahn - Sanjuan Mercedes 40
Buggyra - skutečný závodní speciál
Start v novém týmu z kategorie snů má za sebou Markus Bösiger. Ačkoli v Barceloně startoval v týmu Buggyra International Racing System vůbec poprvé, našel v průběhu celého závodního víkendu jediného přemožitele až v nedělním pohárovém závodě. V něm se musel sklonit před uměním svého stájového druha Davida Vršeckého a dojel druhý.
Se ziskem 55 bodů se usadil v čele šampionátu právě před Vršeckým. „Před začátkem závodu jsem říkal, že pokud mě má někdo porazit, měl by to být David,“ řekl Bösiger bezprostředně po dojezdu, na jeho tváři pak bylo možno dokonce objevit i náznak úsměvu. „Jezdíme spolu přece v jednom týmu, jeho manévr po startu, který se posléze ukázal jako vítězný, byl přímo ukázkový. Navíc se podílel jako testovací jezdec na vývoji nového auta.“
Právě na svůj závodní speciál pěl Markus jen slova chvály. „V předchozích dvou sezónách jsem jezdil na MANu. Velmi dobré auto, z každého manévru jsem ale cítil, že se jedná o sériový vůz. Teď mám v rukou konečně skutečný závodní speciál. Nebudu moc přehánět, když řeknu, že lepší, než supertruck, se kterým jsem v roce 2001 bojoval o titul mistra Evropy.“
Přestože se díky svým bezchybným výkonům, díky kterým si vysloužil přezdívku Robocop, dostal Markus Bösiger poprvé v průběhu své truckové kariéry do čela šampionátu, odmítá roli největšího favorita. „To jako, že by to po Barceloně všichni zabalili a nechali mě vyhrát? Zní to hezky, ale realita bude zcela určitě jiná,“ reagoval na možné předpovědi ohledně dalšího vývoje šampionátu.
„Jsem soudný člověk. Navíc mám něco za sebou. Antonio s Gerdem startovali vůbec poprvé s novými motory a Jochen Hahn měl prostě smůlu. Konkurence má teď sedm týdnů na to, aby dumala nad tím, jak zlikvidovat, nebo alespoň stáhnout, náš náskok. Zolder hodně napoví.“
Buggyra
|