Profil talentovaného formulového jezdce Josefa Krále 6.4.2007 09:27 - tisková zpráva
PROFIL JEZDCE Jméno a příjmení: Josef Král Národnost: česká Datum narození: 15.6.1990 Místo narození: Dvůr Králové Výška: 181 cm Váha: 68 kg Bydliště: Hradec Králové, Česká republika Koníčky: snowboarding, squash, hudba, tenis
ZÁVODNÍ PROFIL 1998 první start v motokáře, ve svém třetím závodě získal stříbrný věnec 1999 mistr ČR třídy motokár COMER 80 2000 nejmladší účastník v kategorii motokár COMER 80 RS, 4. místo 2001 mistr ČR kategorie motokár Junior 100 ccm v anketě Zlatý volant získal cenu „Kadet roku“ 2002 mistr Středoevropské zóny kategorie motokár, ICA Junior 100 ccm 2003 mistr ČR motokár ICA Junior 7.místo kvalifikace ME – Ampfing 2004 několikanásobný vítěz kategorie motokár ICA 100 účast na Open Masters Itálie 2005 závodní škola Formule BMW, spolupráce a testování s týmem Mičánek Motorsport 2006 německá série formule BMW – 12. místo celkově (tým Mičánek Motorsport)
TÝM Jméno týmu: Double R Racing Manažer týmu: Anthony Hieatt Piloti: Josef Král (Česká republika) Carlos Huertas (Kolumbie) Základna: Woking, Surrey
Historie: Tým Räikkönen Robertson Racing (Double R Racing) založili v roce 2005 Kimi Räikkönen, Steve Robertson a David Robertson. Pod vedením Anthony Hieatta, který dohlíží na každodenní činnost týmu, se stal šampiónem britské F3 v roce 2006 a vítězové Grand Prix F3 v Macau. Tým vyhrál britský titul v F3 dominantním způsobem již ve své druhé sezoně a chystá se účastnit britského mezinárodního šampionátu F3 i letos. V roce 2007 tým Double R Racing vstoupí poprvé do britského šampionátu Formule BMW s cílem napodobit svůj úspěch z F3.
WEB – VÝSLEDKY, FOTOGRAFIE, ZPRAVODAJSTVÍ Aktuální informace během celé sezóny 2007 naleznete na následujících webových stránkách: Zpravodajství, fotografie, komentáře: http://www.f1sports.cz Oficiální stránky pořadatele, včetně fotografií určených k volnému použití v médiích: http://www.formulabmwuk.com On-line výsledky, včetně průjezdů a dalších statistik: http://www.msttiming.com Oficiální stránky Josefa Krále: http://www.josefkral.cz
BRITSKÉ MISTROVSTVÍ FORMULE BMW KALENDÁŘ ZÁVODŮ 2007 Závody Okruh - UK Datum Závod 1 a 2 Brands Hatch 31.03 - 01.04.2007 Závod 3 a 4 Rockingham 21.04 - 22.04.2007 Závod 5 a 6 Thruxton 05.05 - 06.05.2007 Závod 7 a 8 Croft 02.06 - 03.07.2007 Závod 9 a 10 Oulton Park 23.06 - 24.06.2007 Závod 11 a 12 Donington Park 14.07 - 15.07.2007 Závod 13 a 14 Snetterton 28.07 - 29.07.2007 Závod 15 a 16 Brands Hatch 18.08 - 19.08.2007 Závod 17 a 18 Knockhill 01.09 - 02.09.2007
BRITSKÝ ŠAMPIONÁT FORMULE BMW BRITSKÝ ŠAMPIONÁT FORMULE BMW PŘEŘAZUJE NA VYŠŠÍ RYCHLOST V DALŠÍ SEZÓNĚ VYSOKOOKTANOVÉ AKCE Od svého založení v roce 2002, se Formule BMW etablovala jako celosvětově nejvýznamnější formulová série pro mladé talenty. Jezdci již od svých 15 let dostávají šanci závodit v monopostech FB02, které jsou poháněny motocyklovým motorem BMW s výkonem 140 bhp a dosahují maximální rychlost až 230 km/h.
Z 29 jezdců, kteří se v roce 2006 postavili na start, to byl dvacetiletý Ir Niall Breen z týmu Fortec Motorsport, který celé sezóně dominoval, když vyhrál celkem devět závodů a stal se tak nejúspěšnějším Britem v historii Formule BMW. Nováček v sérii, Oliver Turvey (Team Loctite), byl jeho jediným konkurentem a v prosinci za to převzal na slavnostním večeru Autosport Awards cenu McLaren Autosport BRDC Award.
Kalendář britského mistrovství Formule BMW tvoří devět závodů na osmi různých okruzích po celé Velké Británii a vzhledem k zavedení nového systému bodování slibuje větší vyrovnanost než v minulosti. Formula BMW UK Championship bude opět součástí závodních víkendů BTCC (British Touring Car Championship), po dvouleté odmlce znovu zavítá do Rockinghamu a závěr sezóny bude hostit kopcovitý Knockhill ve Skotsku. Sezóna začíná v Brands Hatch 31. března.
AUTOMOBIL - NAVRŽEN PRO ÚSPĚCH "Od samého počátku bylo cílem postavit auto, které stanoví nové standardy v pojetí juniorského formulového závodění. Vedle vysokých bezpečnostních standardů patří k důležitým charakteristikám monopostu FB2 také nízká cena, snadná údržba a flexibilita - převodové poměry, kinematika zavěšení, tlumiče a přítlačná křídla - to vše je nastavitelné. Mladí piloti se tak rychle zapojí do procesu nastavování vozu," říká Dr. Mario Theissen, ředitel BMW Motorsportu. Prvky na předním a zadním křídle vozu jsou nastavitelné a stejně jako v F1 má FB2 z důvodu bezpečnosti vrstvenou spodní část trupu.
Na základě pečlivého uvážení bylo rozhodnuto nepoužívat difuzér, což zvyšuje dynamickou stabilitu při jízdě za jiným vozem nebo na nerovném povrchu. Monokok a přední část BMW FB2 jsou vyrobeny ze speciální směsi uhlíkových vláken a kevlaru. Díky tomu je auto extrémně lehké a pevné.
Modulární konstrukce vozu umožňuje jednoduchou výměnu poškozených částí s relativně malými náklady. Je to poprvé, kdy byla značka BMW použita pro označení závodního formulového vozu. Auto bylo navrženo americkou pobočkou BMW Designworks v těsné spolupráci s oddělením BMW Motorsport v Mnichově a francouzským partnerem Mygale. Díky vynikající aerodynamice a bezpečnostním standardům je BMW FB2 cenným příspěvkem do rodiny vozů BMW a charakteristická mřížka je vizuálním vyjádřením cenného dědictví.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE Formule BMW (název modelu FB02) Technická data: Délka: 3975 mm Šířka: 1740 mm Výška: 980 mm Rozvor: 2610 mm Rozchod kol vpředu/vzadu: 1537 mm/1466 mm Pohotovostní hmotnost: 465 kg Objem nádrže/palivo: 42 litrů/Super plus bezolovnatý benzin (98 ROZ) Podvozek/karosérie: uhlíková vlákna/monokok z aramidových vláken Převodovka: podélně uložená se sekvenčním řazením, 6 stupňů + zpátečka Zavěšení: nezávislé zavěšení všech kol se dvěma příčnými rameny, pružící a tlumící jednotky umístěné v trubu, dvě zádržná lanka pro každé přední kolo, jedno pro každé zadní kolo Tlumiče: Sachs s nezávislým nastavením charakteristik obou směrů pracovního pohybu Brzdy: vpředu i vzadu ocelové kotouče o průměru 253 mm, 2 pístkové třmeny Přední křídlo: jednodílné s nastavitelnými klapkami Zadní křídlo: jeden hlavní profil na spodní straně, dva nastavitelné prvky na horní straně Sedlo: vyjímatelné skořepinové sedadlo pro bezpečné vytažení jezdce z vozu po nehodě Bezpečnostní prvky: přední a zadní deformační zóny, ocelový ochranný oblouk, systém FORS (Formula Rescue Seat) z uhlíkových vláken a kevlaru Motor: Typ: čtyřdobý řadový čtyřválec Zdvihový objem: 1171 cm3 Vrtání x zdvih: 70,5 x 75 mm Kompresní poměr: 11,5:1 Max. výkon: 140 bhp při 9000 ot./min Max. točivý moment: 128 N.m při 6750 ot./min Max. otáčky motoru: 9250 ot./min Materiál hlavy válců: hliník Elektronika: Řídicí jednotka motoru: Bosch Motronic kontrolní systém s integrální pamětí minimálních a maximálních hodnot
|