www.car.cz
 

Profil talentovaného formulového jezdce Josefa Krále
     6.4.2007 09:27 - tisková zpráva


PROFIL JEZDCE
Jméno a příjmení: Josef Král

Národnost: česká
Datum narození: 15.6.1990
Místo narození: Dvůr Králové
Výška: 181 cm
Váha: 68 kg
Bydliště: Hradec Králové, Česká republika
Koníčky: snowboarding, squash, hudba, tenis


ZÁVODNÍ PROFIL
1998 první start v motokáře, ve svém třetím závodě získal stříbrný věnec
1999 mistr ČR třídy motokár COMER 80
2000 nejmladší účastník v kategorii motokár COMER 80 RS, 4. místo
2001 mistr ČR kategorie motokár Junior 100 ccm
v anketě Zlatý volant získal cenu „Kadet roku“
2002 mistr Středoevropské zóny kategorie motokár, ICA Junior 100 ccm
2003 mistr ČR motokár ICA Junior
7.místo kvalifikace ME – Ampfing
2004 několikanásobný vítěz kategorie motokár ICA 100
účast na Open Masters Itálie
2005 závodní škola Formule BMW, spolupráce a testování s týmem Mičánek Motorsport
2006 německá série formule BMW – 12. místo celkově (tým Mičánek Motorsport)


TÝM
Jméno týmu: Double R Racing

Manažer týmu: Anthony Hieatt
Piloti: Josef Král (Česká republika)
Carlos Huertas (Kolumbie)
Základna: Woking, Surrey

Historie: Tým Räikkönen Robertson Racing (Double R Racing) založili v roce 2005
Kimi Räikkönen, Steve Robertson a David Robertson. Pod vedením
Anthony Hieatta, který dohlíží na každodenní činnost týmu, se stal
šampiónem britské F3 v roce 2006 a vítězové Grand Prix F3 v Macau. Tým
vyhrál britský titul v F3 dominantním způsobem již ve své druhé sezoně a
chystá se účastnit britského mezinárodního šampionátu F3 i letos. V roce
2007 tým Double R Racing vstoupí poprvé do britského šampionátu
Formule BMW s cílem napodobit svůj úspěch z F3.


WEB – VÝSLEDKY, FOTOGRAFIE, ZPRAVODAJSTVÍ
Aktuální informace během celé sezóny 2007 naleznete na následujících webových stránkách:
 Zpravodajství, fotografie, komentáře:
http://www.f1sports.cz
 Oficiální stránky pořadatele, včetně fotografií určených k volnému použití
v médiích:
http://www.formulabmwuk.com
 On-line výsledky, včetně průjezdů a dalších statistik:
http://www.msttiming.com
 Oficiální stránky Josefa Krále:
http://www.josefkral.cz


BRITSKÉ MISTROVSTVÍ FORMULE BMW
KALENDÁŘ ZÁVODŮ 2007

Závody Okruh - UK Datum
Závod 1 a 2 Brands Hatch 31.03 - 01.04.2007
Závod 3 a 4 Rockingham 21.04 - 22.04.2007
Závod 5 a 6 Thruxton 05.05 - 06.05.2007
Závod 7 a 8 Croft 02.06 - 03.07.2007
Závod 9 a 10 Oulton Park 23.06 - 24.06.2007
Závod 11 a 12 Donington Park 14.07 - 15.07.2007
Závod 13 a 14 Snetterton 28.07 - 29.07.2007
Závod 15 a 16 Brands Hatch 18.08 - 19.08.2007
Závod 17 a 18 Knockhill 01.09 - 02.09.2007


BRITSKÝ ŠAMPIONÁT FORMULE BMW
BRITSKÝ ŠAMPIONÁT FORMULE BMW PŘEŘAZUJE NA VYŠŠÍ RYCHLOST V DALŠÍ
SEZÓNĚ VYSOKOOKTANOVÉ AKCE

Od svého založení v roce 2002, se Formule BMW etablovala jako celosvětově nejvýznamnější formulová série pro mladé talenty. Jezdci již od svých 15 let dostávají šanci závodit v monopostech FB02, které jsou poháněny motocyklovým motorem BMW s výkonem 140 bhp a dosahují maximální rychlost až 230 km/h.

Z 29 jezdců, kteří se v roce 2006 postavili na start, to byl dvacetiletý Ir Niall Breen z týmu Fortec Motorsport, který celé sezóně dominoval, když vyhrál celkem devět závodů a stal se tak nejúspěšnějším Britem v historii Formule BMW. Nováček v sérii, Oliver Turvey (Team Loctite), byl jeho jediným konkurentem a v prosinci za to převzal na slavnostním večeru Autosport Awards cenu McLaren Autosport BRDC Award.


Kalendář britského mistrovství Formule BMW tvoří devět závodů na osmi různých okruzích po celé Velké Británii a vzhledem k zavedení nového systému bodování slibuje větší vyrovnanost než v minulosti. Formula BMW UK Championship bude opět součástí závodních víkendů BTCC (British Touring Car Championship), po dvouleté odmlce znovu zavítá do Rockinghamu a závěr sezóny bude hostit kopcovitý Knockhill ve Skotsku. Sezóna začíná v Brands Hatch 31. března.


AUTOMOBIL - NAVRŽEN PRO ÚSPĚCH
"Od samého počátku bylo cílem postavit auto, které stanoví nové standardy v pojetí juniorského formulového závodění. Vedle vysokých bezpečnostních standardů patří k důležitým charakteristikám monopostu FB2 také nízká cena, snadná údržba a flexibilita - převodové poměry, kinematika zavěšení, tlumiče a přítlačná křídla - to vše je nastavitelné. Mladí piloti se tak rychle zapojí do procesu nastavování vozu," říká Dr. Mario Theissen, ředitel BMW Motorsportu. Prvky na předním a zadním křídle vozu jsou nastavitelné a stejně jako v F1 má FB2 z důvodu bezpečnosti vrstvenou spodní část trupu.

Na základě pečlivého uvážení bylo rozhodnuto nepoužívat difuzér, což zvyšuje dynamickou stabilitu při jízdě za jiným vozem nebo na nerovném povrchu. Monokok a přední část BMW FB2 jsou vyrobeny ze speciální směsi uhlíkových vláken a kevlaru. Díky tomu je auto extrémně lehké a pevné.

Modulární konstrukce vozu umožňuje jednoduchou výměnu poškozených částí s relativně malými náklady. Je to poprvé, kdy byla značka BMW použita pro označení závodního formulového vozu. Auto bylo navrženo americkou pobočkou BMW Designworks v těsné spolupráci s oddělením BMW Motorsport v Mnichově a francouzským partnerem Mygale. Díky vynikající aerodynamice a bezpečnostním standardům je BMW FB2 cenným příspěvkem do rodiny vozů BMW a charakteristická mřížka je vizuálním vyjádřením cenného dědictví.


TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Formule BMW (název modelu FB02)
Technická data:
Délka: 3975 mm
Šířka: 1740 mm
Výška: 980 mm
Rozvor: 2610 mm
Rozchod kol vpředu/vzadu: 1537 mm/1466 mm
Pohotovostní hmotnost: 465 kg
Objem nádrže/palivo: 42 litrů/Super plus bezolovnatý benzin (98 ROZ)
Podvozek/karosérie: uhlíková vlákna/monokok z aramidových vláken
Převodovka: podélně uložená se sekvenčním řazením, 6 stupňů + zpátečka
Zavěšení: nezávislé zavěšení všech kol se dvěma příčnými rameny, pružící a
tlumící jednotky umístěné v trubu, dvě zádržná lanka pro každé přední kolo, jedno pro každé zadní kolo
Tlumiče: Sachs s nezávislým nastavením charakteristik obou směrů
pracovního pohybu
Brzdy: vpředu i vzadu ocelové kotouče o průměru 253 mm, 2 pístkové
třmeny
Přední křídlo: jednodílné s nastavitelnými klapkami
Zadní křídlo: jeden hlavní profil na spodní straně, dva nastavitelné prvky na
horní straně
Sedlo: vyjímatelné skořepinové sedadlo pro bezpečné vytažení jezdce
z vozu po nehodě
Bezpečnostní prvky: přední a zadní deformační zóny, ocelový ochranný oblouk, systém
FORS (Formula Rescue Seat) z uhlíkových vláken a kevlaru
Motor:
Typ: čtyřdobý řadový čtyřválec
Zdvihový objem: 1171 cm3
Vrtání x zdvih: 70,5 x 75 mm
Kompresní poměr: 11,5:1
Max. výkon: 140 bhp při 9000 ot./min
Max. točivý moment: 128 N.m při 6750 ot./min
Max. otáčky motoru: 9250 ot./min
Materiál hlavy válců: hliník
Elektronika:
Řídicí jednotka motoru: Bosch Motronic
kontrolní systém s integrální pamětí minimálních a maximálních hodnot


 
 
Fotogalerie:   Testy vozů WTCC v Brně 4.4.2007 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose