Valaška nedopadla pro Milana Chvojku podle představ tisková zpráva
Pro Milana Chvojku byla letošní Rally Matador Tatry – Valašská rally ve znamení technických problémů, s již letitým Fordem Escort RS Cosworth. V úvodu soutěže také posádka, ve složení Milan Chvojka – Zuzka Chvojková, pomáhala hasit Peugeot 206 WRC Tomáše Vojtěcha a tak i tato skutečnost se na úvodních časech podepsala.
Při průjezdech nejdelší RZ sobotní etapy tzv. Valašskou bombou, nejprve praskla na voze pravá přední poloosa a tak se tento průjezd stal velkým bojem o udržení auta na trati při průjezdech každým technickým úsekem trati, po opravě v servisní zóně a při dalším průjezdu stejnou RZ začalo zlobit zapalování, motor fungoval chvílemi na 2 až 3 válce, a v dalším servise bylo nutné vyměnit svíčky.
Po problémech v sobotní etapě začal Milan Chvojka v úvodu nedělní etapy v okolí Púchova stahovat ztrátu na bodovaná místa v absolutní klasifikaci, ale bohužel na cestě za mistrovskými body ho zastavilo nefunkční turbo na úvodní RZ poslední sekce. Posádka se pokusila absolvovat ještě jednu RZ, ale zhoršení času bylo tak markantní, že se Milan se Zuzkou rozhodli ze závodu odstoupit.
Milan k průběhu závodu říká: “Mrzí mě naše problémy hlavně v sobotní etapě, rychlostní zkoušky této etapy byly velmi pěkné a docela mi vyhovovaly. V sobotu jsme začali na mokru stahovat ztrátu na bodovaná místa, ale zastavilo nás turbo, škoda, ale určitě již v Krumlově bude příležitost potrápit soupeře a získat nějaké body.“
Team ChvojkaMotorsport zastupoval ve startovním poli i Jirka Volf, který startoval s Vojtou Štajfem na Mitshubishi Lancer EVO VII se startovním číslem 11, ale i tato posádka měla velikou smůlu a již na RZ3 (Valašská bomba), hned na startu odstoupili kvůli roztrženému obalu převodovky.
Jirka ještě dodává: “Jsem smutný z toho, že jsme se nemohli poprat o další mistrovské body s našimi soupeři, ale více než smutný z toho co jsem na tratích sobotní etapy zažil. Při volném průjezdu zrušenou RZ1, kdy sice jedeme bez přileb, ale stále na uzavřené trati, nám asi 300 metrů od cíle vyjela vstříc bílá Škoda 105, což nás dost překvapilo, ale nebylo všem překvapení konec. Poté co jsme odstavili náš závodní vůz, kvůli technické poruše převodovky, na RZ 3 a sledovali další průběh již jen jako diváci, přišlo další překvapení. Zbývalo pouze asi 15 vozů do konce RZ, když se v protisměru po trati vyřítil Fiat Scudo a ve stejné chvíli kdy se objevil tento vůz odstartovala další posádka do RZ. To už bylo opravdu moc.“
Dalším zástupcem teamu ChvojkaMotorsport byl Láďa Dolínek v posádce s Dušanem Kouřilem na Seatu Ibiza Kit Car, ale bohužel i tato posádka byla po problémech s palivovým systémem nucena odstoupit již v průběhu první etapy na nejdelší RZ Valašské bombě.
Všem fanoušků, kterých bylo v okolí tratí mnoho, děkujeme za podporu a přejeme hodně pěkných zážitků při nadcházející SEAT Rally Český Krumlov. A v Brně.
ChM
|