Valaška 2007 - Báječná rally pro osmého Milana Lišku 10.4.2007 08:00 - tisková zpráva
Valaška - Báječná rally pro Milana Lišku a petrklíče pro Jirku Sedláře
Radost ze solidního bodového přídělu, spokojenost z úspěšného testu nové převodovky, nadšení z pěkných tratí a pořadatelského zázemí - takové jsou dojmy posádky Milan Liška - Jaroslav Jugas z Valašská rally 2007, úvodního podniku premiérového Mistrovství České republiky rally.
Posádka týmu NTS Plzeň - Gassner Rallisport ve složení Milan Liška - Jaroslav Jugas si po dvou letech zopakovala společný start na Valašské rally, jen tehdejší Mitsubishi Lancer Evo VIII nahradila novější 'devítka'. Liška s Jugasem do soutěže solidně vstoupili již v pátek a po první etapě figurovali na 12. příčce absolutního pořadí.
V sobotu čekala na všechny posádky, které překonaly úskalí prvního dne, porce sedmi náročných rychlostních zkoušek, na jejichž tratích se plzeňsko-zlínské duo dokázalo ještě zlepšit a vystoupalo až na 8. pozici absolutně a 7. v hodnocení MČR rally (posádka Mikuláštík - Baran nemůže bodovat do národního mistrovství, neboť spolujezdec startuje se slovenskou licencí).
„Byla to super soutěž! Pořadatelé vybrali velice pěkné erzety a RZ Odry by nedělala ostudu ani Barumce. Mrzelo mě, že se loni Valaška jela jen v rámci poháru a letos jsem se sem rád vrátil. Tahle rally by si určitě zasloužila patřit do 'velkého' mistrovství. Organizátoři opět dokázali, že na Valašsku na to jsou jak tratě, tak pořadatelská praxe.
Úžasní byli také diváci, kterých bylo tak pětkrát víc než na Šumavě, takže jsem si připadal jako před pěti lety! Navíc fanoušci byli ukáznění a vytvořili fantastickou atmosféru,“ chválil po soutěži Milan Liška.
„My jsme v průběhu rally hlavně testovali novou převodovku od Kaps Transmissions a musím říct, že byla skvělá! Dá se s ní bez spojky řadit prakticky jedním prstem a my jsme se s ní pořádně vyskotačili. Spolupráce s Jardou byla tradičně naprosto perfektní, zajeli jsme dobrý výsledek, takže domů odjíždíme naprosto spokojení,“ shrnul plzeňský soutěžák.
I když Milan Liška odjížděl z východního konce republiky na její západ spokojen, zatímco tváře mnohých soupeřů halily po Valašce chmury, cesta za úspěchem nebyla jednoduchá ani v podání dvojice Liška - Jugas. „Jak jsem řekl, spolupráce v autě fungovala skvěle, technika také držela, ale trochu jsme se potrápili s pneumatikami. Na druhý průjezd Bystřičkou jsme obuli příliš měkké gumy, na přejezdu navíc byla zácpa, takže jsme je ani nestihli před startem odfouknout. Auto se pak na trati chovalo jako pinpongáč.
V sobotu nás navíc potkali tři defekty. Při dvou v pneumatice vydržel vzduch a stačilo ji vyměnit až za cílem vložky. Na druhé Lešné nám ale ušla guma úplně a posledních 5 kilometrů jsme dojížděli po ráfku,“ popsal Milan Liška.
„Jednu krizovku jsme vlastně měli ještě na přejezdu do posledního servisu, když to Míra Cais, za kterým jsme jeli, zašlápl prakticky na místě a vyběhl ven z vozu utrhnout trs petrklíčů. Ale měl velkou polehčující okolnost: zhruba po dalších dvou kilometrech zastavil u pomníčku Jirky Sedláře, kterému tyhle kytky patřily,“ vzpomenul Milan Liška památku velkého místního talentu, který tragicky zahynul v roce 1989.
Příští týden se Liškův tým vydá na soutěž do Rakouska, kam bude pronajímat svůj vůz. Dalším plánovaným startem Milana Lišky je Rally Český Krumlov, ale pokud to po startu v Rakousku umožní technika, zvažuje plzeňský matador i start v Hustopečích, kde bude za dva týdny pokračovat druhým závodem MČR rally 2007.
V termínu, kdy se jela Valašská rally, se na zámku v Dětenicích oženil navigátor Petr Novák, jenž společně s Jiřím Volfem loni ve sprintech reprezentoval tým NTS Plzeň - Gassner Rallisport. „Za celý tým přejeme novomanželům Novákovým hodně štěstí na cestě, na kterou v sobotu společně vykročili,“ blahopřál alespoň na dálku Milan Liška.
NTS PLZEŇ - GASSNER RALLISPORT MEDIA SERVICE
ZdeněkZ,
tisková zpráva týmu NTS Plzeň – Gassner Rallisport
|