Vítězná Dunovského premiéra na velikonoční Valašce 12.4.2007 10:54 - tisková zpráva
Úspěšný vstup do nové sezóny se na Valašské rally podařil posádce Václav Dunovský - Jiří Stross. Loňští sprinterští šampióni skupiny N zůstali pro letošní sezónu věrni týmu Rallyesport Poděbrady i Hondě Civic Vti týmu Sparrow. Ze sprintů však přestoupili o stupínek výše a budou se účastnit „prostředního“ šampionátu - MČR v rallye.
Pro Jirku se jednalo již o druhý letošní start. Na Rally Vysočina s centrem v Okříškách navigoval při soutěžácké premiéře chebského Antonína Podvalského. V početně obsazené třídě N2 se jim podařilo obsadit velmi pěkné šesté místo. O uplynulém víkendu se Jiří vrátil na své tradiční místo vedle Václava.
„Na Valašsko jsme se vydali ve čtvrtek ráno. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů, byť při snaze o dodržování dopravních předpisů jsme to vždy stíhali na limitu. Erzety byly hezké a oproti sprintům nabídly delší úseky spíše rychlejšího charakteru. Místy byly dost rozbité, většinou na užších asfaltech. Rychlé pasáže se střídaly s velmi pomalými a nechyběla prudká stoupání ani delší technická klesání. Celkově v nás soutěž budila velký respekt,“ zhodnotil okamžiky před startem Vašek.
Na start Valašské rally se ve třídě N2 postavilo šest posádek. Václav s Jirkou dostali vzhledem k zatoulané přihlášce vysoké startovní číslo 63. Pořadatelé však vyslyšeli jejich žádost a posunuli je ve startovním pořadí výše. Vzhledem k suché trati, ale obloze hrozící deštěm, byla honda obuta nejměkčí směsí na všechna čtyři kola, přičemž vzadu byl řezaný slick. V kufru byla pro jistotu připravena dvě intermedia a hned od začátku bylo rozhodnuto jet se světelnou rampou.
Úvodní vložku zvládli nejrychleji domácí Tomáš Marek s Pavlem Malaníkem, následováni Ondřejem Benešem s Jirkou Volfem. Václav s Jirkou se usadili na třetí pozici.
„Hned na úvod soutěže nás po pětiměsíční závodnické pauze čekala valašská legenda – Bystřička. Už na přejezdu se ukázalo, že pro úvodní dva úseky jsou přední pneumatiky moc měkké a ještě před startem se nám je podařilo přehřát. Rampu jsme zatím nechali zhasnutou. Odstartovali jsme s velkou rezervou. Potřebovali jsme se rozjet a to se nám postupně dařilo. Závěrečná třetina erzety na úzkém rozbitém asfaltu byla pocitově dobrá, přesto jsme na Marka s Malaníkem výrazně ztratili. Druhá erzeta úvodní sekce, byla krátká, ale časově lepší, byť stále opatrná. Jeli jsme už se zapnutou rampou,“ vysvětlil Václav opatrný vstup do soutěže.
Po třetí erzetě se Vašek s Jirkou posunuli na druhou pozici a po čtvrté, poslední páteční, už šli do vedení, protože Tomáš Marek dostal dvacet vteřin penalizaci. Náskok Dunovského na Marka činil 3,5s, Beneš ztrácel více než půl minuty.
„Od třetí zkoušky jsme se pokusili trochu zrychlit a na časech to bylo znát. Pro nás oba to byla opravdová noční erzeta po téměř dvou letech. Naposledy jsme za tmy závodili v roce 2005 v Prachaticích. Noční Bystřička byl náš největší soutěžní zážitek. Kdyby se jela v noci polovina soutěže, jen bychom to přivítali. Rozpis seděl a jelo se nám moc dobře. Krátká erzeta byla také svižnější a ztráta z úvodní vložky byla lehce vykompenzována,“ pochvaloval si Vašek závodění za tmy.
Souboj s Markem definitivně skončil na úvodní sobotní rychlostní zkoušce, kde Marek havaroval. Od sedmé vložky zůstaly ve hře pouze dvě posádky třídy N2. Václav s Jirkou bez problémů zvyšovali svůj náskok na Martina Hudce s Bohumilem Černochem. V servisu po osmé erzetě činil náskok již 1:52,7min.
„Do druhé etapy jsme na hondu nechali obout středně tvrdý slick vpředu a měkký vzadu. Úvodní sobotní erzetou byla velmi rychlá Lešná. Zažili jsme zde dva náznaky krizovky. V místě havárie Marka s Malaníkem jsme měli namále také i když jsme se snažili jet s rezervou. Oderská erzeta, neboli Valašské Monte Carlo, se nám vydařila nad očekávání, přestože sjezd na klouzavém asfaltu nám moc nešel. S erzetou Helfštýn jsme byli vcelku spokojeni. Poslední vložka této sekce, opět Lešná, se nám podařila. Jirka označil několik našich průjezdů jako „Šlehoferovských,“ popsal poděbradský pilot rychlostní zkoušky, v nichž si s Jirkou vytvořili zřejmě rozhodující náskok.
Přes bezpečné vedení se Václavovi a Jirkovi podařilo v závěrečných třech rychlostních zkouškách zvýšit náskok na Hudce až na konečných 2:37,0min. Vedle vítězství ve třídě N2 to stačilo na sedmnácté místo v absolutním pořadí.
„Poslední sekce začala oderskou zkouškou. Po pár kilometrech jsme přijeli k hořícímu vozu posádky Švidrnoch – Osička a poskytli jsme jim náš hasicí přístroj. Na místě byli také Krajčík s Lasevičem a Vlček s Jůrkou. Postižené posádce tímto vzkazujeme, že nám absolutně nemají za co děkovat a s vypotřebovaným hasicím přístrojem si vůbec nemusí lámat hlavu.
Na předposledním testu soutěže, Helfštýnu, jsem měl hned po prvním odbočení krátce po startu strach z defektu, protože jsme vnitřním kolem škrtnuli o ostrou hranu asfaltu. Stálo při nás však štěstí a zkoušku jsme bez problémů dokončili. Poslední vložkou byly opět Odry. Na závěr se mi podařilo ve sjezdu úspěšně prořadit. Honda nám to naštěstí odpustila, stejně jako zkrácení jedné zatáčky, kdy jsem Jirku o hranu asfaltu trochu přizvedl. Oproti úvodnímu průjezdu zde bylo vytaháno hodně šotoliny a kamení,“ komentuje Vašek závěrečnou sekci soutěže.
„Valašskou rally hodnotím jako nádhernou a těžkou soutěž s výbornou organizací. Vše na sebe navazovalo a nebyly zbytečné prodlevy. Narozdíl od sprintů bylo možné i trochu taktizovat. Vynikající je zařazení nočních erzet. Velký dík patří rovněž tamním divákům. Fandili všude, na erzetách, na přejezdech a dokonce i při seznamovacích jízdách. My musíme poděkovat také Sparrow racing teamu, vedení i mechanikům, za výborně připravenou, bezproblémovou techniku a zázemí, a samozřejmě našim partnerům,“ zakončil své povídání spokojený Václav Dunovský.
Dalším startem mladé posádky bude Agrotec Iveco Rally Hustopeče 20.-21. dubna.
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
Tisková informace Rallyesport Poděbrady
|