Extrem Truck Trial 2004 v Mohelnici již o víkendu 1.1.2000 00:01 - tisková zpráva
Informace pro diváky Extrem Truck Trial 2004
Program: Sobota 15.5.2004
7:00 - technická přejímka, prohlídka depa 9:05 - rozprava s jezdci 9:30 - slavnostní zahájení za přítomnosti hejtmana Pardubického kraje Ing. Romana Línka - křest prvního českého monstrtrucku GOLEMA 10:00 - úvodní speciální závod pro všechny třídy v jedné sekci O pohár hejtmana Pardubického kraje Romana Línka 11:00 - Rolex Replica Watches start všech tříd v sekcích Extrem Truck Trial Show - zároveň se závodem: 13:00 a 16:00 GOLEM SHOW 18:00 - uzavření sekcí - konec prvního dne závodu 20:00 - zábava s tancem a hudbou, hraje kapela KREDIT 22:00 - OHŇOSTROJ
Neděle 16.5.2004
8:00 - technická přejímka 9:00 - rozprava s jezdci 9:05 - zahájení druhého dne Extrem truck Trialu - Start speciálního vloženého závodu: O pohár hejtmana Olomouckého kraje Jana Březiny 10:00 - Start všech tříd v sekcích Extrem Truck Trial Show zároveň se závodem: 13:00 - Golem show 14:00 - autogramiáda Tomáše Tomečka a předváděčka Tatry Rallye Paříž-Dakar 15:00 - Golem show 15:30 - dojezd kategorie off road – vyhlášení vítězů off road - cca po 20 minutách postupné dojezdy do cíle ostatních kategorií a vyhlašování vítězů. - předání pohárů "Karambolista závodu" a "Nejkrásnější truck" 18:00 - ukončení Extrem Truck Trial Show 2004
V průběhu dne: autogramiáda Tomáše Tomečka, který představí i soutěžní Tatru se kterou se pravidleně účastní Rallye-Paříž-Dakar.
Po oba dny: GOLEM SHOW
Vstupné: Jednodenní vstupenka: =100,- Kč Dvoudenní vstupenka: =150,- Kč Děti do 12 let: vstup zdarma Parkovné na 1 den: =50,- Kč Kempování a stanování v prostoru závodiště – jedna noc: =50,- Kč
Co je to truck trial?
Truck trial je statisticky nejbezpečnější automobilový sport. Přesto patří mezi diváky na celém světě k nejatraktivnějším disciplínám. V truck trialu, který je svým charakterem obdobou motocyklových šlapačkových soutěží, nejde totiž o rychlost. Žádné závodění na plný plyn, ale důraz na zručnost, cit, přesnost a odhad. Přesto má truck trial podle jezdců i diváků něco společného s vozy F1. Tím je jízda na pokraji možností vozu, popírající fyzikální zákony. Vždy, když se podíváte na truck jedoucí "volným pádem" z kolmého kopce, nebo vjíždějící totálně rozbahněný 45ti-stupňový kopec, říkáte si, že tohle už je konec – ten kolos to přece nemůže vyjet? Opak se pak ukáže pravdou. Navíc se jezdci musí trefit do branek, které jsou jen o několik centimetrů širší než nápravy jejich vozu. Dokonalá adrenalinová záležitost.
Předtím, než posádka vyjede do bodované sekce, má možnost si trať pořádně prohlédnout, avšak ne přímo z trucku, ale pěšky. Důležitou roli také hraje ono pověstné sehrání řidiče vozu se spolujezdcem, který v sekci funguje jako navigátor druhého boku, v některých případech zajišťuje i ovládání vozu, jako např. uzávěrku diferenciálu. I za zbytečné couvání se přičítají trestné body. Musí se jet nejen s odvahou, ale také s rozmyslem. Stejně se ale karambolu nebo "zahrabání" nevyhnete. I to je jeden z důvodů, proč pořadatelé nikdy na začátku závodu nemohou vyjmenovat , které sekce a v jakém pořadí se budou zdolávat. Jede se vždy podle počasí a podle aktuálního dění v sekcích.
Vyprošťovací technika zasahuje každou chvíli. Vozy jsou rozděleny podle počtu náprav, rozvoru a rozchodu kol do sedmi závodních tříd. Poznáte je podle první číslice ve startovním čísle na boku vozu. (To znamená, že např. vůz z kategorie S1 má číslo 125, z S3 číslo 324 atd.). V prvních pěti třídách S1-S5 jsou zařazeny sériové vozy. V posledních dvou, P1 a P2, najdete prototypy. Průběžné výsledky napínavých bojů se vyvěšují na informační tabuli několikrát za den , také o nich každou chvíli hovoří z ampliónu moderátor. Čím méně trestných bodů – tím je vítězství jistější.
tisk info
oficiální stránky akce: Replica Watcheshttp://www.extremtrucktrial.cz/
|