Tým Brňana Roberta Šenkýře má další GTR a pojede hlavně, ale nejen okruhy 24.4.2007 19:47 - tisková zpráva
Jaký bude program týmu pro letošní sezónu?
Opět hodláme startovat v Mezinárodním mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích v Divizi 4, a to se dvěma vozy BMW M3 GTR. S jedním vozem BMW M3 GTR a BMW M3 pro skupinu A potom pojedeme i domácí šampionát v závodech automobilů do vrchu.
Loni jsi obsadil v MMČR na okruzích páté místo. Nemířil si výše?
Považuji to docela za úspěch, protože je třeba vzít v úvahu, že páté místo bylo v absolutním hodnocení, ve třídě do 3500ccm jsme pak byli suverénně nejrychlejší. V absolutním hodnocení byly před námi pouze dva vozy, Mercedes DTM a Porsche. Na obou startovali 2 jezdci, a proto jsem skončil pátý, v hodnocení aut by to bylo třetí místo. Myslím si, že dosaženým výsledkem a hlavně pak zajížděnými časy jsme soupeře mírně šokovali, protože žádný vůz BMW např.doposud nezajel Masarykův okruh pod 2:10 a my jsme jezdili na hranici 2:07, což bych viděl jako velký úspěch.
Letos se má objevit ještě větší konkurence v podobě dalších vozů specifikace DTM a řada Porsche...
To, co se u nás na okruzích děje, je naprosto neskutečné. Připomíná to dobu vozů WRC na našich rallye před několika lety. Celá Evropa nechápe, jak kvalitní vozy u nás jezdí a v jakém počtu. Najednou u nás jezdí vozy, které si venku může málokdo dovolit. Ať už vezmu vozy DTM, Porsche, Ferrari, BMW a další. Konkurence u nás je tedy obrovská a při porovnání s jinými evropskými mistrovstvími začíná být to naše na špici a společně s německým VLN na Nürburgringu a belgicko-holandským Belcarem se u nás jedná o jednu ze tří největších národních vytrvalostních sérií v Evropě.
Na co si tedy letos troufáš?
To je těžké říci, protože nevím, jaké bude složení startovního pole, jaké případné další špičkové týmy se objeví s novými vozy. Podle startovní listiny Jarní ceny Brna se to dá jen těžko odhadnout, rozhodující bude, co všichni předvedeme na závodních tratích. Chceme zlepšit výsledky co se týče kvality, tedy dosáhnout vícekrát na pódium. Měli jsme loni také několik odstoupení kvůli technickým potížím, takže jsme přes zimu zapracovali i na spolehlivosti. Doufám tedy, že budeme dojíždět pravidelně do cíle na předních místech, a tím by se mohlo naše celkové umístění zlepšit.
Řada jezdců, především těch mladých míří do zahraničí, například Lacko, Janák, Mičánek do Porsche Cupu. Co ty a starty v zahraničí?
Vyzkoušel jsem si několik sérií, v roce 2005 například se Saleenem S7 šampionát FIA GT, loni jsem zase startoval ve 24hodinovce na Nürburgringu. Je možné, že se nějaký takový start zase domluví, ale zatím nic dojednaného není. Problém je navíc v tom, že 24h-Nürburgring letos koliduje s domácím šampionátem v Mostě. A naše mistrovství je pro mne prioritou, nechci soupeřům přenechat body zadarmo. Ale ještě uvidíme, na slavný Nürburgring bych se určitě zase rád vrátil.
Nemáš pocit, že se stále více dostáváš do role manažera než závodníka?
Už jsme se o tom bavili před rokem. Stále platí, že není jednoduché skloubit roli manažera týmu a jezdce, takže někdy ten pocit mám, nicméně stále se chci více cítit jezdcem. Vybudoval jsem okolo sebe takový tým a zázemí, že se na závodech tým obejde i bez mé manažerské činnosti. Před čtyřmi lety, tedy v době, kdy jsem ještě jezdil vrchy, jsme jen tak postavili druhé auto a zkusili s ním odjet šestihodinový Epilog v Brně. Jezdci si toho všimli, začali mít zájem u nás v týmu jezdit a celá okruhová činnost se tak rozběhla. Vzniklo to jaksi spontánně, teď vše profesionalizujeme a snažíme se to rozvíjet. Za ty čtyři roky u nás v týmu zatím startovalo asi 10 jezdců a jména jako Kopecký, Rosina, Kostka myslím mluví za vše.
Jak je to s tvým programem pro mladé jezdce, který začal v roce 2004?
Letos v něm s námi pokračuje Marek Fried, kterému je 19 let a myslím si, že se z něj pomalu stává specialista na vozy s pohonem zadní nápravy a na BMW. Před dvěma lety jsme spolu začínali krok po kroku od prvních meziplynů a dalších záludností této koncepce. Za poslední rok se jezdecky výrazně posunul a i proto jsme jeho loňský vůz přestavěli do varianty GTR a vcelku rychle s Markem spějeme do vyšších sfér motorsportu. V rámci urychlení jeho cesty vzhůru letos Marka nasadíme i do českého vrchařského šampionátu a myslím si, že už při prvním startu na Brněnském drakovi ukázal, že si s autem bude hodně rozumět.
Kdo Marka ve vytrvalostních závodech doplní?
Novým jezdcem týmu bude brněnský Petr Vencálek, který už má zkušenosti s vozy BMW M3 i s českými vytrvalostními závody. V době začátků vytrvalostních závodů u nás před třemi, čtyřma lety, se pravidelně umisťoval na stupních vítězů, takže spoléháme na jeho kvality a vyrovnané výkony.
Začalo to v roce 1994 titulem Josefa Kopeckého, pak přidal 3 tituly Otakar Krámský, další 3 v jeho týmu Niko Pulić, pak jsi dva roky úřadoval v ME vrchařů ty. Letos se chorvatský jezdec vrací. Nebyla to pro tebe výzva? Nelákaly tě vzájemné souboje?
Chvíli jsem o tom v návalu sentimentu i přemýšlel s tím, že by bylo pěkné, obnovit ty krásné souboje s Puličem, ale dnes není možné. Vrchy zaberou ohromné množství času, a to především kvůli dlouhým přesunům a cestování. Za dobu, co jsem Evropu jezdil, jsem si to vše prožil a v nejbližší době bych nechtěl do tohoto vlaku znovu naskakovat. S Nikem jsem dlouhodobě v kontaktu, zůstali jsme přátelé a navštěvujeme se.
I letos v zimě u mne několikrát byl a zajímal se o možnost startu v ME s naším vozem. Ale nebylo možné mu vyhovět, protože s tímto vozem startuje v domácím šampionátu Petr Líbal a po loňském titulu vicemistra ČR má letos ty nejvyšší ambice. ME vrchařů bychom také nestíhali objíždět kvůli okruhovým závodům.
Závodní tým se nedá provozovat bez podpory partnerů a sponzorů. Přichystal si tady nějaké změny?
Tradičním hlavním partnerem zůstává společnost Matador. Velice úzce spolupracujeme na vývoji a testování pneumatik a naše práce začíná přinášet kýžené úspěch. Posuďte sami: historicky nejrychlejší čas vozu BMW na brněnské trati, traťový rekord cestovních vozů na pezinské Babě 2006, vítězství našeho BMW M3 na Brněnském drakovi 2007atd. A to vše na pneumatikách Matador.
Jsme moc rádi, že se k našim partnerům letos připojila i společnost LPS Automotive, která bude jako hlavní partner druhého vozu podporovat především růst Marka Frieda.
Máme radost z toho, že nám zachovali přízeň i tradiční partneři: Renocar – jeden z největší prodejců BMW v ČR, Shell ČR-distributor olejů a maziv, KW-evropská jedníčka ve výrobě sportovních a závodních tlumičů, Alfa Helicopter-provozovatel letecké záchranné služby,AMK Automotodrom Brno, TG Tisk Lanškroun, Nutrend-výrobce prostředků zdravé výživy a další. Našim cateringovým partnerem bude brněnská společnost Delikatering.
PR
|