Václav Dunovský v Hustopečích opět vítězně 26.4.2007 13:19 - tisková zpráva
Druhým letošním startem posádky Václav Dunovský – Jiří Stross byla Agrotec Iveco Rally Hustopeče. Již tradičně vyrazili do boje s časem a tratí s Hondou Civic 1,6 Vti týmu Sparrow pod hlavičkou Rallyesport Poděbrady.
Hned při seznamovacích jízdách bylo Václavovi i Jiřímu jasné, že tato soutěž nebude procházkou růžovým sadem. „Střídaly se pomalé a velmi rychlé pasáže. Celá soutěž byla náročná na nalezení správného rytmu. Úzký a rozbitý asfalt přecházel v úplně nový a široký, do toho šotolinové úseky. Často se vyskytovaly hluboké díry. V poznámkách jsme měli hodně horizontů a odboček. Uvnitř zatáček bránily zkracování tenké kovové tyčky. Na jedné vložce byly dokonce betonové jehlany.
Několik umělých retardérů tvořily plechové sudy, naštěstí prázdné, což byl od pořadatelů jistě dobrý tah. Nám se při seznamovacích jízdách podařilo hned na úvodní erzetě ve sjezdu po rozdrcených cihlách, taškách a dalším stavebním materiálu udělat defekt a v pneuservisu nám z pneumatiky vytáhli pěticentimetrový hřebík,“ zhodnotil trať svým pohledem Václav.
Stejně jako v úvodním podniku, Valašské Rally, nenašli ani na jihu Moravy ve třídě N2 konkurenci. Páteční etapa, složená ze dvou erzet, se odehrávala za naprosté tmy. Vašek s Jirkou ovládli třídu N2 s náskokem 20,7s před druhými Janem Jakubcem a Radimem Oravou. Po druhé zkoušce už narostl jejich náskok na Jana Jakubce na 35,5s. Třetí Petr Hubáček s velezkušeným navigátorem Petrem Uhlem ztráceli 57,5s.
„Úvodní zkouška se nám vydařila, přestože nám to vůbec rychlé nepřipadalo. Přehřály se nám pneumatiky a ve druhé polovině erzety jsme zvolnili. Asi kilometr před cílem jsme se nevyhnuli docela velké krizovce. Po průjezdu fotobuňkou jsme probrzdili a zastavili až pomocí ruční brzdy těsně vedle vysokého obrubníku.
Druhá zkouška pro nás byla trápením od začátku do konce. Auto nedrželo na cestě a probrzdili jsme dvě odbočky. Ve druhém případě jsme museli dokonce couvat. Nevíme jak by se nám jelo s tvrdšími pneumatikami vpředu, ale já myslím, že lépe, Jirka tvrdí opak,“ nebyl Vašek úplně spokojen s úvodní etapou.
Sobotní část nabídla osm rychlostních zkoušek, rozdělených do tří sekcí. Václav a Jiří opět jen těžko hledali ve třídě N2 rovnocenné soupeře. Zvítězili ve všech sobotních zkouškách a náskok na Jana Jakubce a Radima Oravu vzrostl na konečných 2:39,4min.„Vstup do sobotní etapy se nám až na čtvrtou erzetu vcelku vydařil. V pátek se jela jako druhá a přesvědčili jsme se, že nám vůbec nesedí. Poslední zkoušku sekce se už projevovaly přehřáté zadní pneumatiky. Na jízdu to však velký vliv nemělo. Těsně před cílem jsme při průjezdu kolem ostrůvku v obci Diváky trefili levým zadním kolem obrubník.
Auto zůstalo nastartované, jen chvilku nešlo zařadit. Do cíle jsme se doploužili na trojku s ohnutým ramenem, které mechanici dokázali v servisu ve vymezeném čase vyměnit. Druhá sobotní sekce nám konečně přinesla spokojenost s obutím. Oproti prvním průjezdům jsme lehce zrychlili a hlavně jsme se snažili vyvarovat chyb.
Vůbec se nám však nedařil průjezd prvním retardérem na Divácké erzetě. Pokaždé jsme pravým bokem o kousek posunuli sud. Závěrečné dvě vložky jsme pak jeli na jistotu, přesto se solidními časy,“ okomentoval sobotní závodění na jihomoravských tratích pilot z Poděbrad.
„Soutěž byla hezká, přestože nám svým charakterem úplně neseděla. Z pořadatelské stránky jsme nezaznamenali žádný problém. Vše se odehrávalo na malém prostoru. Všechny informace byly blízko. Myslím, že tentokrát se na nás dalo i koukat, protože tak hodně jsme se za sucha nikdy neklouzali. Byla to velká zábava. Na širokých asfaltech jsme si připadali jako na okruhu. Šotolin je u nás málo a tady byly opravdu dobrým zpestřením. Obrovské poděkování patří mechanikům Sparrow Racing Teamu. Odvedli výbornou práci a výměnu poškozeného ramena stihli naprosto bez problémů.
Speciální poděkování patří Janu Jakubcovi a Radimu Oravovi za poskytnutí koupelny po dojezdu do cíle soutěže. Zároveň jim ještě jednou gratulujeme ke spolehlivému výkonu. Je o to cennější, že pro Honzu to byla teprve druhá soutěž. Dále děkujeme našim partnerům a samozřejmě fanouškům za podporu. Jen nás moc mrzí, že se sešlo několik chytrých hlav, které nám zrušily malá enka a tak můžeme závodit jen ve třídě.
Přitom loni byly mnohdy pěkné souboje i s vozy třídy N3. U nás ale musíme být za každou cenu světoví. Bohužel,“ zakončil své povídání spokojený Václav Dunovský.
Vlastimil Resl
Motorsport-review
Tisková informace Rallyesport Poděbrady
|