V kokpitu formule v české trikolóře se od podzimu 2006 do jara 2007 vystřídali Tomáš Enge, Jarek Janiš, Tomáš Kostka a Filip Salaguarda. Devatenáctiletý student londýnské obchodní školy Regents Business School Jan Charouz se na start A1 GP vrací po roce a půl.
Jediný závodní víkend mistrovství národů zatím prožil v září 2005, shodou okolností právě v místě letošního finále, v Brands Hatch. V letošní sezoně se v šampionátu objevil jen jednou, v jízdách „rookie“ v nizozemském Zandvoortu.
Brands Hatch, opak moderních autodromů
Okruh Brands Hatch s původem v roce 1926 je opakem supermoderních tratí, jakou je třeba čínský autodrom v Šanghaji, kde se jel předposlední dvojzávod A1 GP 2006/07. Horizonty, opačně klopené zatáčky, prudké klesání přecházející do strmého výjezdu, úzká dráha, minimální únikové zóny… To jsou některé z nástrah trati s historií Grand Prix formule 1. Také v současnosti se na okruhu nedaleko Londýna jezdí velké závody. Vedle A1 Grand Prix jde například o MS cestovních vozů, DTM či MS superbiků.
Internet: www.motorsportvision.co.uk
Trať má dvě varianty. Kratší verze „Indy“ měří pouhých 1 929 metrů, hlavní dráha „Grand Prix“, na níž se pojede finále A1 GP, má délku 3 703 metrů. Při premiéře „ájedničky“ přišlo do ochozů kolem 80 000 fanoušků. Podobná návštěva se očekává i nyní.
Také proto, že stáj Velké Británie bojuje o druhé celkové místo. Česká reprezentace je v tabulce 22 zemí na 12. příčce. Záznam Sprintu i Hlavního závodu z Brands Hatch pustí Česká televize na svém druhém programu 40 minut po nedělní půlnoci.
Jan Charouz: „Jsem zvědavý, jak mi to v Brands Hatch půjde. Trať se mi zalíbila už při mé premiéře v roce 2005 a loni jsem na ní byl v mistrovství F3000 International Masters jednou třetí a jednou druhý. Na druhé straně jsem toho s ájedničkovou formulí poslední dobou moc nenajezdil, takže si budu muset rychle zvyknout. Těžko odhadovat šance předem, ale do desítky bych snad mohl být. Doufám.“
Antonín Charouz: „Z šampionátu A1 Grand Prix mám stále více smíšené pocity. Mrzí mě to, ale nemůžu se zbavit dojmu, že v závodech hraje zákulisní politikaření. Navíc jsme se rozhodli l, že do doby, než vedení šampionátu nevyřeší veškeré vztahy a závazky vůči české reprezentaci, nebudeme jednat o příštím ročníku. V Brands Hatch bude jako vždy záležet na kvalifikaci. Bohužel nikdo z našich jezdců nenašel způsob, jak být co nejrychlejší vždy v příslušném jediném měřeném kole. V samotných závodech jsme pak dost rychlí, umíme i zastávky v boxech, ale bez místa v popředí startovního roštu je těžké myslet na úspěch.“
BPA