Ať už měl český tým po skončení dnešních závodů jakékoliv pocity, jedna věc je jistá – víkend v Brands Hatch byl pro fanoušky motoristického sportu fantastický a diváci si ho museli užít. Okruh, který se výrazně liší od moderních autodromů, nabídnul zaplněným tribunám vše od vzrušujících soubojů kolo na kolo, přes vítězství domácího jezdce, až po dramatické nehody.
Charouz do sprintu vyrazil ze 17. místa a dokázal se posunout vpřed. Většinu závodu strávil bojem s Australanem a v cíli byl před ním odmávnut na 14. místě. Další příčku pak získal poté, co byl jihoafrický jezdec časově potrestán za způsobení kolize se švýcarským vozem.
Třinácté místo na startu hlavního závodu bylo solidní výchozí pozici do boje o body, ale o pár set metrů později už byly všechny naděje vniveč. Australský vůz se dotknul českého, což poslalo Charouze do jihoafrického vozu. Češi dokázali pokračovat, ale muselo dojít k neplánované zastávce, která je odsunula na konec startovního pole.
Odstupy však nebyly díky zpomalovacímu vozu velké, ale chování českého vozu bylo po nehodě nepředvídatelné. Charouz tvrdě bojoval a tým správně načasoval zastávku v boxech, ale jakýkoliv plamínek naděje byl uhašen penalizací průjezdem boxy. Charouz nakonec dojel s kolem ztráty na 17. místě.
Jan Charouz: „Dnešní den byl pro mě velkým zklamáním. Sprint byl ještě více méně ok a posunuli jsme se na 13. místo na startu hlavního závodu, z této pozice jsem pochopitelně doufal v boj o body. Bohužel hlavní závod pro mě fakticky skončil ještě před první zatáčkou. Australan se snažil prosmýknout přes výjezd z boxů a pak neměl kam jet.
Dotknul se mě a náraz mě odhodil na jihoafrický vůz. Měl jsem štěstí, že jsem mohl pokračovat, ale vůz byl poškozený, ošidně se řídil a navíc mě po nárazu bolely prsty. Vůz se pak zdál být ok, ale pak najednou ustřelil, takže jsem musel být pořád ostražitý. Mám-li být upřímný, pořád nevím důvod penalizace.
Nevím o ničem, co bych udělal špatně, ať už jde o situaci po startu nebo při zastávce v boxech. Před penalizací jsem aspoň bojoval s ostatními vozy a to mě bavilo, po ní jsem už jel osamoceně, což nebylo moc příjemné. Přejde mě to, ale teď jsem hodně zklamaný."
Antonín Charouz, šéf týmu: „Doufali jsme v lepší výsledek, takže nemůžeme být spokojeni. V Anglii jsem nebyl, protože jsem závodil v České republice a stále čekám na podrobné informace. Asi jediným pozitivem je fakt, že ve sprintu jsme zmenšili odstup v časech na kolo. To je vše, co teď mohu říci a pokud jde o další působení týmu v šampionátu, rozhodneme se později.“
BPA