I on řídil speciál Mercedes Benz AMG DTM, na rozdíl od vítěze však řídil kupé CLK. Závod na deset kol byl pro diváky poutavý z více pohledů – pro souboj čtyř monster DTM na špici pole a také díky nejpočetnější i nejkvalitnější konkurenci v historii šampionátu.
Mercedesy připravované techniky týmu Charouz Racing System šly do čela hned po letmém startu. audemars piguet replica watches První místo z roštu si držel Nimč ve stříbrno-zeleném voze (Rhino‘s), hned za něj poskočil z třetího místa Charouz v modrém stroji (O2).
Stájoví kolegové postupně zvyšovali náskok na třetího Milana Maděryče s Audi A4 DTM. Jury však připravila nemilé překvapení pro Nimče. Pražský pilot musel kvůli předčasnému startu projet boxovou uličkou. Jakmile se po polivně jízdy vrátil na trať, dal se do stíhání ztracených pozic.
V předposledním kole se dokázal dostat na druhé místo před Maděryče a za kolegu Charouze a v tomto pořadí také projeli cílem. Stáj AMG M3000 tak zopakoval sobotní triumf ze závody na tři hodiny, ve kterém se ve vítězném stoji střídal Charouz s německým expilotem DTM Stefanem Mückem a Václava Nimče doplnil Adam Lacko.
Antonín Charouz: „Myslím, že diváci viděli pěkný závod. Jarní cena Brna potvrdila očekávání, že úroveň českých okruhů jde výrazně nahoru. V závodě jsem měl dva menší problémy. Špatně jsem spal, tak mě docela bolelo za krkem a potom se postupně zhoršovaly jízdní vlastnosti auta. Ale ovládnout celý víkend, to je velká radost.“
Václav Nimč: „V sobotu jsem byl na sebe trochu naštvaný, protože mi to za volantem nešlo. Trápil jsem se. Dnes to bylo něco jiného. Jelo se mi výborně, škoda jen toho trestu. Nebýt jeho, myslím, že bych s přehledem vyhrál. Provinění si nejsem vědom, ale s rozhodnutí jury už nic nenadělám. Už se těším na další závody za dva týdny v Mostě.“
Výsledky, Jarní cena Brna, Divize 4, Sprint:
1. A. Charouz (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 10 kol za 21:01,441
2. Nimč (Rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) -0,294
3. Maděryč (Audi A4 DTM) -3,793
4. Konopka (SR/Saleen S7R) -28,933
5. Liedl (SR/Audi DTM TT-R) -38,593
6. Daniš (SR/Lamborghini Gallardo) -39,460
7. Stanco (Pol./Porsche GT3) -50,343
8. Bezák (Švýc./Porsche 911 GT3 Cup) -1:08,999
9. Šenkýř (BMW M3 GTR) -1:29,022
10. M. Urban (Lamborghini Gallardo) -1:30,777
Startovalo 33 vozů, klasifikováno bylo 25 vozů
Tisková zpráva k sobotní tříhodinovce Divize:
Okruhy: Brněnský double stáje AMG M3000
Dvojnásobným triumfem stáje AMG M3000 skončil hlavní závod Jarní ceny Brna, bitva na 3 hodiny Divize 4. Zvítězili Antonín Charouz s německým kolegou Stefanem Mückem, druzí dojeli jejich týmoví kolegové Václav Nimč a Adam Lacko. Víkend otevírá Mezinárodní mistrovství ČR.
Vítězný tandem se střídal v modrém čtyřdveřovém Mercedesu Benz AMG DTM třídy C, swww.watchonsale.co tříbrné duo závodilo se starším kupé typu DTM CLK. Oba stroje připravují technici týmu Charouz Racing System.
Speciály s trojcípou hvězdou ovládly úvodní podnik sezony suverénně, vedly od začátku do cíle. I třetí místo patřilo silnému stroji ze série DTM, Audi A4 trojice Milan Maděryč, Tomáš Kostka, Jan Kopecký. Trio zaostalo o jeden okruh.
Posledně jmenovaný si užil horkou chvilku, kdy při tankování vzplál jeho vůz. Zvenku i zevnitř. Ještě větší požár vyděsil již v pátek posádku Marcel Kusín, Petr Kačírek s BMW M3 GTR. Plameny naštěstí ani v jednom případě nikoho nezranily.
Antonín Charouz: „Mám velkou radost, protože konkurence je mnohem větší než v minulých letech. Byl na nás vyvinutý tlak, a my jej ustáli. Potěšili mě i další naši jezdci, kteří startovali v týmech, s nimiž spolupracujeme. Velmi pěkně zajel třeba Erik Janiš s Lamborghini Gallardo. Já sám jsem měl trošku problém s brzdami. Ale beru to jako daň za to, že auto jsme získali teprve nedlouhou před sezonou. Věřím, že budeme ještě rychlejší.“
Stefan Mücke: „Vynikající závod. Brněnskou trať dobře znám, jel jsem zde v DTM i s formulí 3, a mám to tady rád. Trošku mě naštvala jury, že mě potrestala průjezdem boxů, byť já si nejsem vědom, že bych start ulil. Ale nevadí, důležité je, že jsme vyhráli. Stáj pracoval bezvadně, konkurence velmi silná, byla to pěkná a úspěšná sobota.“
Václav Nimč: „Výsledek dobrý, stáj spokojená, jen já jsem na sebe naštvaný. Nejelo se mi zkrátka dobře. Ale takové dny snad má někdy každý závodník. Už se těším na nedělní sprint, do kterého vyrazím z pole position.“
Adam Lacko: „Auto vždy po půlhodině začalo klouzat více než je zdrávo. Dalo se to zvládnout a držet druhé místo, ale s řízením bylo do práce. V zatáčkách klouzal hlavně před vozu.“
Výsledky, Jarní cena Brna, Divize 4, závod na 3 hodiny:
1. A. Charouz, Mücke (Něm./O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C) 85 kol za 3:00:10,819
2. Nimč, Lacko (Rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK) -2:32,895
3. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -1 kolo
4. Bezák (Švýc.), Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -5 kol
5. Macháček, Charous (Ferrari F430) -6 kol
6. Machánek (SR), Barta, Racz (Maď/Porsche 911 GT3) -6 kol
7. Šenkýř, Fried (BMW M3 GTR) –6 kol
8. Matzke, Skula (Chevrolet Corvette) -7 kol
9. Válek, Talkanitsa (Porsche GT3) -7 kol
10. J. Urban, E. Janiš, M. Urban (Lamborghini Gallardo) -7 kol
26. P. Charouz, Blažek, Semerád (Ford Fiesta) -17 kol
Startovalo 51 vozů, klasifikováno bylo vozů 41
Výsledky z pátku:
Kvalifikace Divize 4
Závod na 3 hodiny, TOP 10 z 50 startujících:
1. A. Charouz, Nimč, Lacko, Mücke (Něm./O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C-MODRÁ BARVA) 1:57,782
2. Maděryč, Kostka, Kopecký (Audi A4 DTM) -0,329
3. A. Charouz, Nimč, Lacko, Mücke (Něm./Rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK-STŘÍBRNO/ZELENÁ KOMBINACE) -1,146
4. Daniš, Dobrota (SR), E. Janiš (Lamborghini Gallardo) -9,503
5. J. Urban, M, Urban, E. Janiš (Lamborghini Gallardo) -9,618
6. Machánek (SR), Barta, Racz (Maď/Porsche 911 GT3) -9,784
7. Konopka, Malchárek (SR/Porsche GT3) -9,974
8. Bezák (Švýc.), Studenič (Porsche 911 GT3 Cup) -10,419
9. Válek, Talkanitsa (Porsche GT3) -12,371
10. Padovani, Gravino (Porsche 996 GT3 RS) -12.394
Kvalifikace pro Sprint, TOP 10 z 37 startujících:
1. Nimč (Rhino’s Mercedes Benz AMG DTM CLK-STŘÍBRNO/ZELENÁ KOMBINACE) 2:00,890
2. Maděryč (Audi A4 DTM) -1,279
3. A. Charouz (O2 Mercedes Benz AMG DTM třídy C-MODRÁ BARVA) -1,413
4. Konopka (SR/Saleen S7R) -5,176
5. Malchárek (SRPorsche GT3) -7,021
6. Liedl (SR/Audi DTM TT-R) -7,509
7. Stanco (Pol./Porsche GT3) -8,290
8. Daniš (SR/Lamborghini Gallardo) -8,527
9. Matzke (Chevrolet Corvette) -9,616
10. Šenkýř (BMW M3 GTR) -10,225.
Kalendář MMČR na okruzích, Divize 4
27.-29.dubna Brno
11.-13. května Most
8.-10. června Most
10.-12. srpna Most
17.-19. srpna Piešťany (SR)
21.-23. září Brno
Internet: www.autoklub.cz
BPA