Brněnská sobotní tříhodinovka - dvojí stupně vítězů pro tým BRT 30.4.2007 08:04 - tisková zpráva
Ve velké drama se změnilo premiérové nasazení nového vozu AUDI A4 DTM, s nímž letos Bohemia Racing Team startuje v domácím okruhovém mistrovství. Sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny však nakonec týmu přinesl cenné body a dvojí umístění na brněnských stupních vítězů.
Tým na místě testoval už v týdnu a v oficiálních kvalifikacích pak jezdci Milan Maděryč, Tomáš Kostka a Jan Kopecký dosáhli a na druhé místo na startovním roštu. Nasazen byl tentokrát i starší model AUDI specifikace Supertourismo a s ním Jaroslav Páral vyjel první místo mezi vozy s motorem o obsahu do dvou litrů a startoval z celkově dvacáté pozice.
S kevlarovým speciálem z DTM závod rozjížděl mladý Kostka, po startu sice klesl, ale Mückeho - profesionála z DTM - a Lacka se srovnatelnými stroji se pevně držel. Po celou svou vyhrazenou dobu pevně držel třetí místo, jen s minimálním odstupem za konkurencí. Velice dramatický byl letmý start tříhodinovky pro Párala. Během zaváděcího kola měl totiž defekt zadní pravé pneumatiky, který se naplno projevil až po zhasnutí červených světel. Cílovou rovinou tedy letěl mimo ideální stopu zahalen oblaky dýmu od zadní nápravy.
Odstoupit pochopitelně nechtěl a tak musel dokončit celý okruh, než v boxech dostal nové kolo. Propadl se tak až na samý konec startovního pole a vyrazil na stíhací jízdu. Kolo za kolem se prokousával přes soupeře na slabších strojích a postupně se úspěšně pouštěl do křížku i s konkurenty z vlastní kubatury. Vepředu mezitím Kostka dál držel pozici a Milanu Maděryčovi předával vůz stále na třetím místě. Horká chvíle nastala v boxech zhruba o hodinku později, kdy Maděryče střídal Jan Kopecký. Jezdec už seděl připoután ve voze a mechanici končili tankování. Trocha paliva však z rychlotankovacího ventilu vytekla. Po styku se žhavou koncovkou výfuku, která je u tohoto vozu po straně, a tedy právě pod nalévacím hrdlem, došlo ke vzplanutí. Zásah přihlížejících hasičů byl bleskový a hrůzostrašně vyhlížející situace naštěstí neskončila tragédií. Vůz bylo potřeba jen rychle očistit od hasící pěny a Kopecký mohl pokračovat v boji.
Párala na starším voze v tu dobu už vystřídal zase Kostka a i on pokračoval v postupu vpřed. Tříhodinová bitva končila až za tmy a přinesla následující výsledky: AUDI A4 DTM skončilo třetí absolutně a Audi A4 Supertourismo skončilo celkově na patnáctém místě a to znamenalo prvenství ve třídě do dvou litrů!
"Je to určitě velký úspěch, zvláště, když jsme měli tak smolný začátek. Kluci ale ztrátu excelentně zvládli. Co se týče premiérového nasazení DTM, jsme spokojeni a třetí místo rozhodně není špatné. Z mého pohledu byl první závod jakýmsi ověřením našich možností a jistě úspěšným zhodnocením celkové přípravy. Od pořízení vozu až po jeho ostré nasazení. Nyní víme, že můžeme postupně začít upravovat vůz, abychom ho maximálně zrychlili a uzpůsobili pro vytrvalostní bitvy. Bylo by divné, kdybychom byli už teď na maximu. Ale to zdaleka nejsme. Naopak jsme na začátku a máme velké možnosti i motivaci vůz, jezdce i tým zlepšovat a zrychlovat" zhodnotil tříhodinovku manažer Petr Najman. "Třetí místo je dobré, ale druhé by určitě bylo lepší," kontroval Milan Maděryč.
Své pocity líčili i hostující mladíci. "Rozjížděl jsem závod a auto se mi zdálo hodně přetáčivé. Ale člověk si zvykne na všechno. Třetí pozici jsem uhájil. Byl to zápřah, vlastně od středy jsem tu byl v plném nasazení při testech a teď v ostrém závodě. Bylo to prima, ale už se těším, až si odpočinu," nechal se slyšet Tomáš Kostka. "Když to baflo, příjemně mi opravdu nebylo. Naštěstí do dopadlo dobře. Jel jsem pak za tmy a zjistil jsem, že nemám pořádně seřízená světla. Skoro jsem neviděl kam jedu. Ale každopádně to bylo nádherné svezení," doplnil Jan Kopecký.
Mechanici večer ještě dali do pořádku techniku, aby byla v dokonalé kondici pro nedělní sprint. První ostré nasazení nového vozu Bohemia Racing Teamu naplnilo očekávání.
(28.4. 2007)
PR
PS: Fotografie ze zmíněného požáru brzy najdete v naší fotogalerii
|