Tomáš Mikšovský v Assenu skoro po roce na supersportu 3.5.2007 07:49 - tisková zpráva
Pouze pět dnů po dokončení náročného závodu 24 hodin Le Mans nastoupil motocyklový závodník Tomáš Mikšovský v holandském Assenu k závodu Mistrovství světa supersport. V barvách týmu Intermoto Czech zasáhl na motocyklu Honda CBR 600RR do pátého dílu tohoto prestižního seriálu šestistovek, kde nahradil zraněného Matta Lagriveho.
Během kvalifikace si Tomáš sice vyjel až 33. místo na startu nedělního závodu, nicméně nízké časové rozestupy mezi jezdci slibovaly zajímavé souboje. Jednoho takovéhoto souboje se zúčastnil i Tomáš Mikšovský, který do samotného závodu dobře odstartoval. Z 24. místa, na které se dostal po projetí úvodního kola, se sice dlouho neradoval, nicméně souboj se Španělem Davidem Fornerou a později i s domácím Holanďanem Van Ginhovenem, přinesl přítomným divákům pěknou podívanou. Oba své soupeře Tommy dokázal porazit a cílem závodu tak projet na 26. pozici, která oproti startovnímu místu znamenala posun o sedm míst.
Již tento víkend se Tomáš Mikšovský postaví na start svého třetího závodu během pouhých tří týdnů. Ve španělském Albacete absolvuje společně se svým týmem Maco Moto Racing závod Mistrovství světa Endurance. Jedná se o závod na osm hodin, který se celý jede v noci ze soboty na neděli. Po první noční zkušenosti se závoděním, kterou Tommy prodělal ve francouzském Le Mans, se nymburský závodník na tento druhý podnik vytrvaleckého šampionátu velmi těší, a protože pravděpodobně k němu nastoupí se zkušeným Rakušanem Thomasem Hinteraiterem, věří i v lepší výsledek, než dosáhl při své vytrvalecké premiéře.
Tomáš Mikšovský: „Byl to pro mě velice těžký víkend. Po 8 měsících jsem se vrátil do sedla supersportového speciálu bez naprosto žádných testů, hned mezi tu největší elitu této třídy. Zpočátku jsem se seznamoval s rekonstruovaným okruhem, kde mi asi největší problémy dělala levá „vracečka“ s výjezdem na dlouhou rovinu, kde jsem nejvíce ztrácel. Příčinou byl můj styl jízdy, který jsem nepřizpůsobil této lehké motorce s menším výkonem a projížděl jsem tuto zatáčku jako se superbikovou motorkou.
Kvalifikační čas nebyl až tak zlý. Pole bylo velmi vyrovnané a tak bylo velice těžké ukrojit drahocennou desetinku, která posouvala v průměru a jedno místo vpřed. Start se mi jako již tradičně povedl, když jsem prvním kolem projížděl jako 24. ale postupně jsem se propadával a nemohl jsem se udržet rychlejších jezdců. Jezdil jsem o 2 sekundy horší časy než v kvalifikaci. Tento závod bych hodnotil velice negativně.
Byl to asi můj nejhorší v kariéře a rád bych na takový „race“ zapomněl. Poděkování samozřejmě patří klukům do Intermota, kteří mě posadili na jejich supersport a dali mi opět přivonět kouzlu tohoto šampionátu. Tým pracoval velmi dobře. Budu se těšit opět na naši spolupráci.“
Petr Štola, Media servis
|