Citroën pomýšlí v Argentině na vítězství 4.5.2007 11:14 - tisková zpráva
27. Rallye Argentina (3. – 6. 5. 2007)
Na šesté pokračování seriálu mistrovství světa v rallye (WRC) do Argentiny vysílá Citroën opět dva vozy C4 WRC s tradičními posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí. Měsíc po Portugalské rallye je Rallye Argentina další z legendárních soutěží, kterou mnoho pilotů označuje za svou oblíbenou. A to zejména pro přívětivost fanoušků, vůni barbecue ve vzduchu a jedinečnou atmosféru měst, jakými jsou například Villa Carlos Paz, Mina Clavero a Santa Rosa de Calamuchita. Právě tyto „ingredience“ dávají následujícímu víkendu v Jižní Americe zvláštní příchuť. Pro většinu účastníků WRC 2007 je tak Argentina velkou výzvou.
Tato atraktivní rallye nabízí od všeho kousek – skoky z rychla do pomala, technicky náročné pasáže, naopak velice rychlé sekce a navíc místní speciality, velký počet mělkých brodů přes řeky, které posádky musí překonávat. Všechno může ještě více zkomplikovat podzimní déšť, který v tuto roční dobu není v Argentině žádnou výjimkou. Také kvůli tomuto charakteristickému rysu je technický ředitel Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon ve svých předstartovních úvahách opatrný. „Naše předstartovní testování bylo dobré. Nic ale nemůže nahradit skutečnou rallye. Pro C4 WRC to bude první setkání s vodními přejezdy a uvidíme, jak se nový vůz popasuje s trochu drsnějšími podmínkami a jak se bude chovat na měkčích a vyježděných tratích.“
Slavné zkoušky Panidla, Calamuchito či Traslasierra Valleys by mohly být pro Citroën znovu přívětivé jako v minulosti. V ní Citroën tuto rallye vyhrál třikrát za sebou v posledních třech letech. Dvojnásobní vítězové tohoto podniku, Loeb s Elenou, vyhráli také v Mexiku a Portugalsku a vedou mistrovství světa pilotů. „Je to nádherná rallye, tratě jsou náročné, diváci extrémně nadšení a vždycky tu dostaneme veliký kus masa. C4 WRC ukázal svoji konkurenceschopnost a je úspěšným vozem. Na druhou stranu je třeba vidět, že jsme o úspěch museli tvrdě bojovat. Jsem optimistou, ale určitě to bude v Argentině hodně těžké,“ tvrdí Loeb.
Pro Dani Sorda to bude už třetí start v Argentině, nicméně mnohem zkušenější je jeho spolujezdec Marc Martí. Ten ostatně právě v Jižní Americe oslaví svou stou rallye. „Je to velice různorodá soutěž,“ říká juniorský mistr světa z roku 2005 Sordo, pro něhož je letošní sezona rokem velkého učení. „Do Argentiny jsem se moc těšil už při prvních dvou startech, protože právě tady se toho člověk naučí nejvíc. Udělám maximum, abych navíc pro Citroën získal co nejvíc bodů.“
Guy Fréquelin: Máme šanci na vítězství
Vy na Rallye Argentina nemáte nejlepší vzpomínky, vždyť jste v roce 1981 nebyl schopen si vychutnat své vítězství kvůli zranění krční páteře. Vzpomínky vám ale vylepšily úspěchy Carlose Sainze a Sébastiena Loeba.
„Rallye Argentina je jednou z hlavních událostí roku. Organizace, spontánní a v rallye zběhlí diváci, různorodé rychlostní zkoušky dělají z Argentiny pozoruhodnou soutěž. Klasické testy jako Giulio Césare či El Cóndor, to nejsou snadné záležitosti. Proto jsem před startem opatrný. Máme šanci na vítězství, ale lehké to nebude.“
První a třetí místo v Portugalsku vás vrátily do hry o titul…
„Sébastien Loeb s Danielem Elenou a celý Citroën Sport absolvovali v Portugalsku velice dobrou rallye, která skončila vítězstvím pro tým. Penalizace našich soupeřů po skončení soutěže nám nahrála více bodů, než jsme očekávali. Udržuje nás to s osmibodovým odstupem na vedení v Poháru konstruktérů a Séb s Danielem se vrátili do čela jednotlivců. Další průběh bude ještě hodně těžký.“
Jak jste hodnotil výkon Sorda v Portugalsku a co mu poradíte pro Argentinu?
„Moje hodnocení je stejné jako na začátku roku. Vzhledem k jeho věku a omezeným zkušenostem jsme tušili, že bude více riskovat a potvrdil to i v Portugalsku, kde prokázal velký kus odvahy. Moje instrukce pro Argentinu zní – pokračovat v učení a pokusit se o co nejlepší výsledek pro tým.“
Citroënu se v Argentině tradičně daří, navíc vyhrál poslední dva podniky programu mistrovství. Může Citroën pokračovat ve vítězné linii?
„Doufám, že zase budeme ve hře o vítězství. Všichni v Citroën Sport tvrdě pracujeme na tom, aby naše posádky měly auta schopná bojovat až do konce. Argentina bude pro C4 WRC neznámým terénem. Jsme schopní dělat velké výsledky a v tom chceme určitě pokračovat.“
Rallye Argentina v kostce
První ročník se odehrál v roce 1980, letos se jede 27. ročník.
Hlavní stan rallye, Villa Carlos Paz, leží 700 km severozápadně od Buenos Aires. Trať má celkovou délku 1383,14 km, z toho je 346,55 km měřených v 22 rychlostních zkouškách na 14 trasách. S tratí se posádky seznamovaly od pondělka, shakedown je na programu ve středu 2. května a má délku 4,59 k mezi městy Villa García a Cabalango.
1. etapa – čtvrtek 3. a pátek 4. května: 499,99 km, z toho 126,90 km měřených v 9 RZ. Čtvrtek 3.5. seznámení se superspeciálkou na River Plate Stadium a slavnostní start v 18.35 hod. – RZ 1: 'River Plate Stadium' (2,40 km) – Pátek 4.5. start v 9 hod. – RZ 2: 'Capilla del Monte/San Marcos 1' (22,95 km) – RZ 3: 'San Marcos/Cuchi Corral 1' (19,24 km) – RZ 4: 'Villa Giardino/La Falda 1' (15,50 km) – RZ 5: 'Valle Hermoso/Casagrande 1' (10,95 km) – RZ 6: 'Cosquín/Tanti 1' (11,27 km) – Seskupení Villa Carlos Paz (14.11 hod. / 15 min.) – Asisteance B (14.26 hod. / 30 min.) – RZ 7: 'Capilla del Monte/San Marcos 2' – RZ 8: 'San Marcos/Cuchi Corral 2' – RZ 9: 'Estadio Córdoba 1' (2,40 km) – Asistence C (19.45 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 0 hod.
2. etapa – sobota 5. května: 563,07 km, z toho 159,16 km měřených v 9 RZ. Start – Asistence D (6.55 hod. / 10 min.) – RZ 10: 'La Cumbre/Agua de Oro' (18,70 km) – RZ 11: 'Ascochinga/La Cumbre' (23,28 km) – RZ 12: 'Villa Giardino/La Falda 2' – RZ 13: 'Valle Hermoso/Casagrande 2' – RZ 14: 'Cosquín/Tanti 2' – Seskupení Villa Carlos Paz (12.05 hod. / 15 min.) – Asistence E (12.20 hod. / 30 min.) – RZ 15: 'Santa Rosa/San Agustín 1' (21,41 km) – RZ 16: 'Las Bajadas/Villa del Dique' (16,35 km) – RZ 17: 'Amboy/Santa Mónica' (20,29 km) – Seskupení Santa Rosa (16.27 hod. / 15 min.) – RZ 18: 'Santa Rosa/San Agustín 2' – Asistence F (18.37 hod. / 45 min.) – Cíl kolem 0 hod.
3. etapa – neděle 6. května: 320,08 km, z toho 60,49 km měřených ve 4 RZ. Start - asistence G (6.51 hod. / 10 min. – RZ 19: 'El Cóndor/Copina 1' (16,82 km) – RZ 20: 'Mina Clavero/Giulio Césare' (24,45 km) – RZ 21: 'El Cóndor/Copina 2' – Asistence H (11.42 hod. / 30 min.) – RZ 22: 'Estadio Córdoba 2'.
Slavnostní ceremoniál a pódium Córdoba v neděli ve 13.15 hod.
Bilance pilotů Citroën
Citroën vyhrál 2004: Carlos Sainz/Marc Martí (Xsara WRC), 2005 a 2006: Sébastien Loeb/Daniel Elena (Xsara WRC).
Sébastien Loeb a Daniel Elena mají na kontě čtyři starty. Po seznamovacím ročníku 2002, 2003 nedokončili (Xsara WRC), 2004 – 2., 2005 a 2006 vyhráli na voze Xsara WRC.
Dani Sordo - 2004 (Mitsubishi / nedokončil) a 2006 (Xsara WRC/5.).
Marc Martí pět účastí: 1997 (Oriol Gómez / Ibiza GTi/9.), 1998 (Oriol Gómez / Ibiza GTi/10.), 2003 (Carlos Sainz / Xsara WRC/2.), 2004 (Carlos Sainz / Xsara WRC/1.), 2006 (Dani Sordo / Xsara WRC / 5.).
S vozem Citroën Xsara WRC privátního týmu OMV Kronos Citroën World Rally Team pojede Manfred Stohl (Ilka Minor).
Simona Klavrzová
PR
|