Sébastien Loeb před Argentinou : Vymetám, protože vedu 4.5.2007 11:36 - tisková zpráva
Sébastien Loeb: Vymetám, protože vedu
Portugalsko bylo pro vás oslavou desátého výročí od
začátku vaší kariéry a současně 31. prvenstvím ve
WRC…
„Není toho tolik, za čím bych se měl
ohlížet a mluvit o tom. Je ale pravda, že naše kariéry letí pěkně rychle.
S Danielem už máme tři tituly mistrů světa. Vylezli jsme po tom žebříku
velice rychle, ale nebyla ani jiná možnost. Vždycky jsem se snažil těžit
z každé příležitosti . Myslím, že jsem udělal to, co jsem měl udělat. Před
deseti lety jsem si těžko mohl představit, že by moje kariéra mohla dojít až
tam, kde jsem teď. Samozřejmě jsem ale rád, že se to tak
vyvinulo.“
Díky vítězství v Portugalsku jste pro Argentinu zase
v roli vymetače trati pro ostatní.
„Naše výkony od Norska nemohly být lepší.
Marcus Gronhölm nás ale pronásleduje, všude a vždycky. Bylo těžké útočit na jeho
vedení. Nebýt penalizace v Portugalsku, mohl jsme být za ním o dva body,
takhle vedu o jeden. Sice pojedu v Argentině jako první, ale současně to
znamená, že Marcus jede o jedno místo za mnou. To by mělo mít na výkony velký
vliv. V každém případě vždycky říkám – Jestliže jsem první na trati, je
jasné, že vedu v mistrovství světa.“
Dani
Sordo: Jako v příboji
Jak se díváte na váš úspěch
v Portugalsku?
„Navzdory mým dvěma předchozím startům
v Portugalsku, můj rozpis příliš neseděl. Na mnoha místech jsem jel víc po
paměti, než podle not, protože nám vypadlo dorozumívací zařízení. Asi si umíte
představit, jak složitá to byla situace. Stále se učím a když mám na konci dne
dobrý výsledek, je to o to lepší.“
Těšíte se na Argentinu?
„Pro mě je vždycky lepší, když startuji
v zemi, kde se hovoří španělsky. Atmosféra je tu pokaždé nádherná, tratě
zajímavé a různorodé. Pro superspeciálku na stadionu River Plate si umím
představit ty davy diváků. Jsem zvědavý, jak Citroën C4 WRC obstojí při přejíždění vodních
překážek.“
Znáte recept na jejich
překonávání?
„Nevím, jaká je nejlepší cesta přes ty
brody. Musíme se nejprve podívat, jak hluboká je tam voda. Když je projíždíte
napoprvé, není nejlepší tam vletět plnou rychlostí. Důležitá je i šířka přes
vodu. Jestliže jste „krátcí“, jste ve vodě krátkou dobu a nemusíte ani moc
zpomalovat. Když je brod delší, můžete si připadat jako v příboji. Auto se
pak špatně kontroluje.“
PR
|