Průběh sobotních erzet na Rallye Český Krumlov 2007 5.5.2007 21:10 - tisková zpráva
Kresta vyhrál první průjezd obávaným Kohoutem
Roman Kresta zvítězil v úvodní rychlostní zkoušce druhé etapy, kterou byl obávaný Kohout. Jeho obtížnost znásobila i mlha a mokrý povrch s množstvím vytahaných nečistot, které tam zanechala těžba dřeva. Se ztrátou rovných dvaceti sekund projel cílem jako druhý Václav Arazim a upevnil si tak průběžně stříbrnou příčku v celkové klasifikaci. Třetí místo patří Janu Jelínkovi a čtvrté Karlu Trojanovi, který si tak udržel své postavení na stupních vítězů.
První „dvoukolka“ je Renault Clio S1600 Josefa Petáka, která dorazila do cíle jako šestá v pořadí. To nezměnilo nic na tom, že Josef Peták s Alenou Benešovou jsou celkově čtvrtí.
Zdeněk Vlček odstupuje na startu Kohoutu kvůli prasklé poloose. Na této rychlostní zkoušce odstupuje také Emil Triner kvůli technickým problémům. Antonín Tlusťák měl defekt. Jaroslav Orsák havaroval. Po projetí rychlostní zkoušky odstupuje i Milan Pantálek kvůli technickým problémům.
Celkové pořadí po RZ8 (Kohout):
- Kresta / Gross
- Arazim / Gál +1:12,3
- Trojan K. / Řihák +1:26,5
- Peták / Benešová +1:37,9
- Votava / Synáč +2:13,8
- Jelínek / Kotěna +2:23,9
- Štajf / Černoch +2:25,5
- Barvík / Bartončík +2:32,6
- Hozák / Hršel +2:54,8
- Gavlák / Hůlka +3:04,2
Soutěžní legendy jedou i sobotní RZ
I ve druhé etapě Rallye Český Krumlov pokračují v exhibiční jízdě bájná soutěžní auta 70. a 80. let z Itálie. Majitel stáje pan Volta rozhodl, že dnes vyjede na trať jedna Lancia Stratos a jedna Lancia 037 Rally. Druhý vůz tohoto typu zůstal stát na výstavišti v Českých Budějovicích, protože při včerejší večerní jízdě jeho pilot lehce narazil ráfek a preventivně nepokračuje.
Equipu historických vozů doplňuj Audi Quattro A2, dva vozy Škoda 130 RS a Toyota Celica GT-Four. Plán rychlostních zkoušek se několikrát změnil, ale platí, že skupina těchto automobilů, která absolvovala první průjezd RZ Malonty, pojede ještě dvakrát na českobudějovickém výstavišti. To znamená, že před a po RZ 10, tedy zhruba ve 12:50 a 15:00.
Nasbíráno v servisu po RZ 9
Miniinterview s Romanem Krestou:
Závodíš ještě?
Určitě. Sice jsem trochu zvolnil, ale jedeme pořád dost rychle.
Nejrychlejší dvoukolce (Petákovi) jste dali na Malontech 25 vteřin, tedy sekundu na kilometr. Co kdybys musel opravdu závodit?
Kdyby jel třeba ještě Vašek, jsem stoprocentně přesvědčený, že bych dokázal ještě o další vteřinu na kilometr zrychlit. Teď hlavně testujeme pneumatiky BF Goodrich, jaké se jezdí na mistrovství světa. Byl bych raději, kdyby nepršelo a mohl včerejší poznatky ověřit. Takhle zkoušíme, co dokážou prořezané slicky. Ve světě se – pokud je jen tolik vody jako tady – jedou taky slicky, mokré gumy se nasazují až v jiných podmínkách.
Miniinterview s Josefem Petákem:
Jsi největší plačka, protože přes všechny nářky jste zajeli i na mokru skvělé časy!
No jo, jenže kdyby nepršelo, mohli jsme si ještě troufnout na Karla (Trojana). Takhle nám snadno odskočil. Jedeme přeci jen opatrněji.
Budete do druhé poloviny něco měnit?
Ráno jsme zvolili „měkčí“ program v řídicí jednotce, ale teď se vrátíme k původnímu nastavení. Musíme se taky podívat na stírač, když je na skle málo vody, zastavuje se. A taky se nám potí okna. Když jedeš v podmínkách jako byl Kohout – a byl to opravdu hnus – je to těžké.
Karel Trojan: nějak nás dědek (Arazim) kosí! K Arazimovi: Pojď se domluvit na remíze! To druhé místo totiž jen tak nedostanete.
Petr Zedník: Na Kohoutu jsme tahali břicho po zemi, po jednom nárazu o zem naskočil nouzový program a vypnul nám servo. To jsem ale neznal, takže jsme dojeli vložku bez serva; po cíli jsem všechno vypnul, zapnul a už to funguje. Teď budeme zvedat auto o 2 cm.
Miloš Hůlka: Na Malontech jsme trefili skálu a po cíli museli měnit kolo.
Jan Jelínek: Hned za Pohorskou Vsí jsme zjistili, že máme prázdné levé přední kolo. Protože do cíle zbývalo 20 km, museli jsme kolo vyměnit a ztratili tak tři minuty.
Mr. Cimbu: Na Kohoutu jsem se nemohl najít, na Malontech zase nešel interkomu. V tom kraválu jsem Ivana Hrubého vůbec neslyšel.
Vojtěch Štajf: Vůbec nejsem spokojený, nejde mi to. Kohout jsme jeli až moc opatrně, nemůžu se dostat do tempa
Jiří Vacek: Na mokru se nám celkem daří. Jen na Malontech v Bělé jsme trefili levým předkem lešení na kostelíku a zdemolovali naštěstí jen plechy a světlo.
Jiří Trojan: Na tom mokru nám kity dávají, škoda, chtěl jsem to udržet. Máme trochu potíže s ložisky v zadních kolech a před cílem Malont je už auto, hlavně tlumiče, tak unavené, že nefunguje skoro nic. Je to prostě enko.
Lubomír Minařík: Před cílem v Rychnově (Malonty) jsme se projížděli v rychlé pasáži mezi kapličkami po poli.
Petr Brynda: nová fabia skvěle funguje, rovná se kitu. Máme tady ale jen slabší motor, musím všechno dohánět z kopce. Až budeme mít i správný motor, bude to výborný vůz.
Antonín Tlusťák: suzuki je na vodě lepší než citroën a taky má lepší motor. V úzkých klikaticích by byl naopak lepší on, ale tady jsme teď ve výhodě. Škoda toho defektu pneumatiky.
Skoupil-Marušák: (téměř spolu nemluví, v kontrole přeskupení odchází od auta každý na jinou stranu, v autě musí být hustá nálada; netají se tím, že už spolu nikdy nepojedou, postrádají vzájemnou shodu, čtení rozpisu jim nefunguje)
Vůz Emila Trinera stojí osamoceně v servisu. Na první ranní RZ spadly dvě kapky deště do řídicí jednotky a auto se zastavilo. Stačilo zafoukat fénem a bylo všechno v pořádku.
Druhý průjezd legendárních Malont opět mění pořadí
Vítězem druhého průjezdu touto legendární českokrumlovskou rychlostní zkouškou se stal opět Roman Kresta a nadělil druhému v pořadí, kterým byl Karel Trojan, více než půl minuty. Třetí byl Jaromír Tarabus se Suzuki Ignis S1600, ten ztrácí dalších necelých deset sekund.
Na Malonty nebude v dobrém vzpomínat Václav Arazim (před RZ Malonty II. na druhém místě v absolutním pořadí), protože měl defekt pravého předního kola a musel ho přímo na erzetě měnit. Časová ztráta znamenala sestup na čtvrté místo za Josefa Petáka. Na dostřel Václava Arazima se tak dostal i Vojtěch Štajf se Subaru Impreza Sti.
Petr Zedník s Fordem Fiesta S1600 skončil v potoce, Robert Achs havaroval. Defekty se také nevyhnuly Mr. Cimbu, Pavlu Kundrátovi nebo Martinu Radovi. Technické problémy sužovaly také Tomkovu Felicii Kit Car.
Ohlasy z tankovací zóny za Malontami:
Václav Arazim – „měnili jsme pravé přední kolo na erzetě a ztratili jsme, máme naražený i levý přední disk, který vyměníme na přejezdu“ (pojedou tak bez rezervy)
Karel Trojan – „hluboce smekám před Arazimem, že ztratil výměnou kola tak málo“
Jiří Vacek – „opět jsme poškodili auto na Malontech, na horizontu jsme šli do smyku a trefili jsme velký kámen za levé zadní kolo. Bylo to o chlup. Na stejném místě je mimo trať i Zedník“
Vojtěch Štajf – „zkusíme využít Arazimova problému a půjdeme do toho. Máme řezané slicky, tak snad na Větrné to bude výhoda“
Jaromír Tarabus – „elektrika už dnes funguje, ale začíná nám téct převodovka“
Jiří Trojan – „nevím, jestli je to mnou nebo autem, zdálo se mi že jedu druhé Malonty co to šlo, ale čas byl stejný jako předtím“
David Tomek – „měnili jsme kolo v rychlostní zkoušce“
Mr. Cimbu – „měnili jsme levé zadní kolo po erzetě“
Antonín Novák – „povyskočila nám měrka oleje, takže jsem musel utírat motorový prostor od oleje“
Václav Arazim se stál vítězem rychlostní zkoušky Větrná I
Rychlostní zkoušku Větrná, která měří 25,37 kilometrů a je tak druhou nejdelší rychlostní zkouškou letošní Rallye Český Krumlov, vyhrál Václav Arazim. Jeho Mitsubishi Lancer EVO IX bylo o 4,9 sekundy rychlejší než stejný vůz vedoucího Romana Kresty. Ten dokončil tuto zkoušku na druhém místě. Třetí byl Karel Trojan, rovněž jedoucí na deváté evoluci Mitsubishi Lancer. Čtvrté místo i přes mokrý povrch rychlostních zkoušek obsadil Josef Peták s Renaultem Clio S1600.
Tato rychlostní zkouška byla na pár minut přerušena kvůli průjezdu autobusu. Antonín Tlusťák poškodil na svém Suzuki Ignis S1600 pravý bok. Jiří Navrátil měl defekt pneumatiky. Na Větrné havaroval také Jiří Pertlíček.
Pořadí po 11. RZ:
- Kresta / Gross
- Trojan K. / Řihák +2:15,7
- Peták / Benešová +2:55,0
- Arazim / Gál +3:29,6
- Štajf / Černoch +3:45,9
- Votava / Synáč +3:57,0
- Hozák / Hršel +4:43,8
- Barvík / Bartončík +4:58,8
- Tarabus / Trunkát +5:05,5
- Gavlák / Hůlka 5:16,5
Divácká superspeciálka se stala kořistí Jaromíra Tarabuse
Jaromír Tarabus s rychlou Suzuki Ignis S1600 se stal vítězem při dnešní superspeciální erzetě, která se jela na Výstavišti v Českých Budějovicích. Jen o 1,6 sekundy zaostal Karel Trojan za volantem Mitsubishi Lancer EVO IX. Třetí místo patří Vladimíru Barvíkovi na Mitsubishi Lancer EVO IX. Čtvrtý dojel Vojtěch Štajf na Subaru Impreza Sti a na pátém místě se umístil Jan Votava s Mitsubishi. Pořadí na prvních deseti místech absolutní klasifikace zůstalo beze změn.
Problémy na této rychlostní zkoušce měl Michal Fiala, konkrétně problém s diferenciálem jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII.
Rychlostní zkouška Kohout II byla pozastavena po havárii Jiřího Vacka
Předposlední rychlostní zkouška letošní Rallye Český Krumlov se jmenuje Kohout II. Zkouška byla na pár minut přerušena po havárii Jiřího Vacka se Subaru Impreza Sti. Vítězem druhého Kohoutu se stal Roman Kresta, druhý dojel Václav Arazim a třetí Vojtěch Štajf. Náročné podmínky tohoto testu ukazuje až deváty čas vozu s jednou poháněnou nápravou.
Tím vozem byl Renault Clio S1600 Josefa Petáka. Jaromír Tarabus měl defekt pneumatiky na svém Suzuki Ignis S1600. Propadl se z devátého na dvanácté místo absolutně, ale v hodnocení skupiny A si udržel svou průběžnou druhou příčku. Dalším jezdcem, který měl defekt pneumatiky byl David Tomek se Škodou Felicia Kit Car. I Antonína Nováka postihl defekt pravé přední pneumatiky. Druhý průjezd Kohoutu se stal osudným Josefu Koupalovi, který havaroval.
Na soutěžící nyní čeká závěrečná rychlostní zkouška. Pojede se druhý průjezd pětadvacetikilometrovou erzetou, která nese název Větrná II.
Průběžné pořadí po 13. RZ:
- Kresta / Gross
- Trojan K. / Řihák +2:46,4
- Peták / Benešová +3:28,3
- Arazim / Gál +3:37,2
- Štajf / Černoch +4:06,6
- Votava / Synáč +4:23,6
- Hozák / Hršel +5:07,7
- Barvík / Bartončík +5:25,4
- Gavlák / Hůlka +5:49,1
- Mifka / Plachý +6:28,3
Třetí se prali
Sobotní druhá etapa se už obešla bez větších překvapení. Proti předchozímu dni ovšem zkrápěl trať déšť a učinil podmínky ještě náročnější. Ne snad ve volbě pneumatik – ta byla jednoznačná – ale povrchem trati. Nejvíc se určitě zapíše do vzpomínek posádek Kohout, kde pozůstatky po těžbě dřeva spojené s vodou, připravily doslova jezdecké peklo.
Hned na první ranní zkoušce zastavili Emil Triner s Kateřinou Achsovou. Do řídicí jednotky motoru se dostalo pár kapek vody a vyřadilo ji z činnosti. Na trati se s tím nedalo nic dělat, ale stačilo pak během pár sekund počítač fénem vysušit a motor šel jako hodinky.
Kresta s Grossem vyhrávali opět jednu vložku za druhou, ale stoprocentní úspěšnosti nedosáhli. Prohráli dvakrát – jednou na pětadvacetikilometrové RZ Větrná s Arazimem a Gálem o 4,9 sekundy, podruhé na superspeciální RZ na výstavišti v Českých Budějovicích. Ta je sice jen krátká – 3,08 km – ale přinesla překvapivé pořadí. Startovní pole sem dorazilo rozděleno do dvou částí vlivem průjezdu autobusu na předchozí RZ.
První čtyřčlennou skupinu dělilo od zbytku pole 16 minut. Pořadatelé se ve spolupráci s časoměřiči snažili rozdíl co možná při startech do okruhu zmenšit, ale i tak tu jistý rozdíl byl.
Kresta jako vedoucí jezdec vyjel na poměrně mokrou trať, ta ale s přibývajícím časem osychala. Časy se začaly zrychlovat zejména po zmíněné přestávce – a překvapení bylo na světě. Vítězi 12. RZ se stali Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát se Suzuki Ignis S1600 před Trojanem, Barvíkem, Štajfem, Votavou a šestým Krestou. Vše s tak minimálními rozdíly, že nemohly na celkovém pořadí nic změnit.
Drama se odvíjela na druhé až čtvrté pozici. Vlivem defektu na Malontech ztratil Arazim přes dvě minuty a tím druhou příčku, na které ho vystřídal Trojan a ještě se dostal na třetí místo Peták. Arazim odpověděl už zmíněným vítězstvím na následující Větrné a také potom s výjimkou Budějovic vždycky Trojana porazil. Drama se udrželo až do úplně posledních okamžiků, Arazim tahal bez přestání do konce a nakonec prohrál třetí místo o 1,8 sekundy. Rozhodla až poslední RZ, na které zajel Arazim druhý vynikající čas, ale pořád to na Petáka nestačilo. Trojan jel už na druhém místě v klidu.
Štajf se necítil ve své kůži, proto přihlížel jejich souboji z pátého místa. Jeho týmový kolega Jiří Vacek se blýskl několika dobrými ranními časy na mokru, ale nevydržel. Nejprve trefil levým blatníkem na Malontech lešení u kostela, poté měl druhou krizovku při Malontech II (na stejném místě, kde skončil v potoce Zedník) a osud zpečetil havárií na předposlední RZ, musel se se čtrnáctým místem rozloučit.
Až do poslední chvíle se Štěstěna stranila Tarabuse. Po včerejším výpadku alternátoru vystoupal ve druhé etapě až k deváté metě, ale defekt na předposlední zkoušce ho srazil zpět na závěr prvního tuctu. I tak dojel ve třídě a skupině druhý, boj o mistra mezi ním a Petákem zůstává otevřený. Třetí místo získal Tlusťák s poškozenou Suzuki Ignis, na poslední RZ přišel o čtvrtou příčku po defektu Minařík. Předstihl ho Estonec Mölder, jinak trochu zklamání, od účastníka mistrovství světa se čekalo víc.
N jedničky dojelo pět posádek s tím, že druzí Stejskal s Králem nestačili v loganu jen na vítěze Přibyla a Šebu. Pro dacii tak první vavříny. O kategorii výš bere vše dvojice manželů Trojanových z domácího ČK motosport, s VW Polo porazili všechny hondy v pořadí rozdílem minimálně jedné třídy. Za nimi zůstali s více než tříapůlminutovou ztrátou Šlehofer a Soběhart, třetí dojeli o dalších téměř pět minut zpět Korčák s Jirkou. Dvoulitrová enka se ještě větším rozdílem stala kořistí Křížka a Chlupa, druzí Vaňáč a Talaváňa dostali děsivých téměř deset minut, třetí Rada a Petr jedenáct.
Nejslabších enek dojelo jedenáct, trojice vedoucích jezdců se jmenuje Dohnal, Kopelent a Mr. Cimbu. Dvoulitry vyhráli s přehledem Kundrát a Váňa s dieselovou octavií, Fišer a Středa dovedli obstarožní VW Golf na druhé místo a Kubata s Marouškovou podobně letitý Ford Escort RS 2000 na třetí. Sám se sebou ve třídě a technickými potížemi zápolili Brůzl a Němec v kitové fabii, celkově dojeli 38.
Celkem se do cíle dostalo 51 posádek ze 70, vcelku průměrný odpad. Nedošlo k žádné vážnější havárii, nikdo nebyl zraněn, škody vznikly pouze materiální, soutěž odsýpala jak měla. Výrazným zpestřením se stala exhibiční účast dvou vozů Lancia Stratos, dvou Lancií O37 Rally, vozu Audi Quattro A2, dvou stotřicítek RS, jedné 120 S a Toyoty Celica GT-Four.
Italové byli z krumlovské atmosféry nadšeni, příští rok prý přijedou s deseti auty. Jedním z pilotů Lancie 037 byl i její majitel dr. Pasquale, generální ředitel Martini, jemuž se rovněž v Krumlově zalíbilo a slíbil na příští rok svou účast a pomoc.
Příjemného sobotního odpoledne se na budějovickém výstavišti před tisíci diváků sešla i parta pamětníků, Stanislav Fošum, Vratislav Kulhánek, Jiří Urban a Ladislav Křeček zavzpomínali na staré časy a své spojení s motoristickým sportem a Rallye Český Krumlov.
Tiskové středisko vydalo celkem 80 novinářských akreditací, převážně pro fotografy, z toho tři zahraniční. Televizní štáby přihlásily dalších 40 lidí.
35. Rallye Český Krumlov končí v 21 hodin slavnostním vyhlášením výsledků pod zámkem, tradičně za doprovodu hudby, zpěvu ohňostroje a dalších atrakcí. Tradiční píseň We are the Champions zazní tentokrát na počest posádky Roman Kresta – Petr Gross.
Aktuální informace získáte na oficiálních stránkách www.rallyekrumlov.cz.
Vladimír Dolejš, 35. Rallye Český Krumlov © 2007
|