Brněnská Autotec rally 2004 odhaluje nové rychlostní zkoušky tisková zpráva
Na sever od jihomoravské metropole již v sobotu 15. května povedou rychlostní zkoušky druhého dílu jednodenních sprintrallye, které budou měřit celkem 75 km. Jedna z nových erzet se pojede nad Blanskem a další účastníky zavede přímo do serpentin na dohled hradu v Boskovicích. Mapky trati i umístění pracovišť v areálu BVV jsou pro zájemce k vidění na oficiálních stránkách soutěže.
RZ 2/6 „Veselická“, délka 8,83 km, 100 % asfalt.
U Blanska, ale na opačné straně města, než v loňském roce, kdy se jela RZ Vranov – Blansko, se pojede RZ Veselická, tedy Blansko - Vavřinec, která je zcela nová. RZ startuje na okraji města Blanska, známého vyznavačům jeskyní a krasových jevů, a po několika obloucích ve stoupání na kvalitním širokém povrchu posádky opustí město. Trať pokračuje poměrně rychlou pasáží s několika záludnými zatáčkami k Těchovu, kde na posádky čekají dva umělé retardéry. Po průjezdu obcí následuje rychlá pasáž do Veselice, přibržděná jedním retardérem v odbočce na Suchdol. V závěrečné části se RZ „zamotá“ po místních komunikacích v obci Vavřinec a těsně za obcí, v klesání do Sloupu, je cíl RZ.
Zkouška je přístupná zejména v místě startu a cíle, tedy z Blanska, či obce Vavřinec. V cíli ale bude omezena možnost parkování. Prostřední pasáž je naopak obtížně přístupná a to pouze pěšky. K RZ se dá přijet také přes Češkovice a Obůrku nebo po komunikaci z Petrovic do Veselice. Návštěvníci této RZ mohou sledování rallye případně spojit s jinými zážitky pro celou rodinu – ať již s návštěvou nedaleké rozhledny, případně přímo známých jeskyní Moravského krasu a Macochy, které jsou nedaleko tohoto úseku. V jeskyních je ovšem zaveden rezervační systém a vstup je třeba zajistit si dopředu.
RZ 3/7 „Boskovická“, délka 4,43 km, 100 % penetrace.
Tato další zcela nová RZ startuje na okraji města Boskovice, známých svým židovským , ale také westernovým městečkem. V úvodní části trať mírně klesá údolím říčky Bělé pod zříceninou hradu k osadě Pilský Dvůr. Velmi zajímavou pasáží s dvojitým obloukem a „nakopávacím“ mostkem překonává potok a blíží se k levému pravoúhlému odbočení na Újezd. Po vjezdu do lesa následuje prudké stoupání až do cíle RZ v obci Újezd u Boskovic, vyšperkované množstvím nejrůznějších zatáček všech možných stupňů obtížnosti. Tuto pasáž označují odborníci za velmi zajímavou a to jezdecky i divácky. Povrch RZ tvoří hodně pospravovaná a uskákaná penetrace. Závěrečné stoupání mohou pamětníci pamatovat i jako závod do vrchu.
Tato relativně krátká zkouška je přístupná od startu nebo od cíle, ale také zhruba v polovině délky s příjezdem od obce Lhota Rapotina. Právě z tohoto úseku budou dostupné některé zajímavé pasáže a uvedené odbočení i stoupání.
V opačném směru proti minulému ročníku se pojede osmnáctikilometrová RZ nazvaná Tišnovská ( RZ 4 a 8), která byla součástí všech předchozích brněnských soutěží, a v nezměněné podobě se pojede také RZ Adamovská ( RZ 1 a 5).
Autotec rally 2004 bude předehrou červnového automobilového veletrhu Autotec Brno 2004 , který bude letos věnován zejména nákladním automobilům. Právě podle automobilových velerhů v areálu BVV má brněnská rallye název a jelikož názvy ( i náplň) těchto veletrhů se pravidelně střídají (Autosalon a Autotec), střídají se také názvy soutěže, která má za sebou tři úspěšné ročníky a která si získává stále větší oblibu. Do budoucna by navíc pořadatelé chtěli namísto jednodenní sprintrallye organizovat soutěž dvoudenní a s rychlostními zkouškami se opět vráti do areálu výstaviště, kde se závodilo v prvním ročníku akce.
Dosavadními vítězi jsou Tomáš Hrdinka a Petr Gross, kteří s vozem Subaru Impreza WRC vyhráli premiérový ročník 2001 a Tomáš Vojtěch a Štěpán Palivec, kteří byli nejúspěšnější v roce 2002, tehdy s vozem Toyota Corolla WRC. Do třetice se do seznamu vítězů v roce 2003 zapsal Stanislav Chovanec s Karlem Holáněm a s vozem Škoda Octávia WRC. Letos je největším favoritem na prvenství úřadující mistr ČR Václav Pech s Petrem Uhlem s vozem Ford Focus WRC a úřadující mistr jednodenních sprintrally Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem s vozem Peugeot 206 WRC. Celkem je přihlášeno 127 posádek, z toho 18 posádek pojede s historickými, ale mnohdy stále ještě krásnými i rychlými vozy.
Sobotní Autotec rally 2004 bude také součástí akce Brno- město uprostřed Evropy, známé především mezinárodním festivalem ohňostrůjců i řadou dalších akcí. O dva týdny později se na brněnském Masarykově okruhu pojede jeden z nejvýznamnějších závodů sezóny - Mistrovství světa FIA GT (29 a 30. května), nazvaný jako LG Super Racing Weekend Matador 2004, přičemž gétéčka budou doplněna i o řadu dalších závodů. Na startu hlavního tříhodinového závodu se mimochodem má objevit také domácí brněnský jezdec Jan Vonka a pražský závodník Jaroslav Honzík, který v poslední době střídá starty na okruzích se starty na automobilových soutěžích. Oba pojedou s vozy porsche.
Autotec rally 2004 odstartuje v sobotu 15. května v 8 hodin ráno, cíl je v plánu v 16,30 hodin. Start i cíl jsou na rampě před hlavní bránou BVV.
Pavel Jelínek
Tisková informace číslo 7 k Autotec rally 2004
V Brně 12. května 2004
IV. AUTOTEC RALLY BRNO
MČR ve sprintrally, MČR v rally historických vozidel
Česko-slovenská trofej, Regionální mistrovství Čech a Moravy
Sobota 15. května 2004
ČK Místo RZ Úsek bez RZ Celková Jízdní Čas 1.
RZ délka délka délka doba jezdce
0 START - Brno, BVV – – – 8:00
1 Adamov – 22,36 22,36 35 8:35
RZ1 Adamovská 5,35 – – 8:38
2 Blansko – 15,41 20,76 29 9:07
RZ2 Veselická 8,83 – – 9:10
3 Boskovice – 15,24 24,07 30 9:40
RZ3 Boskovická 4,34 – – 9:43
4 Všechovice – 33,65 37,99 50 10:33
RZ4 Tišnovská 18,97 – – 10:36
4A Přeskupení - vjezd – 25,23 44,20 55 11:31
Přeskupení (Brno, BVV) 40
4B Přeskupení - výjezd – – – 12:11
4C Servis - vjezd – 0,25 0,25 4 12:15
Servis A (Brno, BVV) (37,49) (112,14) (149,63) 20
4D Servis - výjezd – – – 12:35
5 Adamov – 21,97 21,97 35 13:10
RZ5 Adamovská 5,35 – – 13:13
6 Blansko – 15,41 20,76 29 13:42
RZ6 Veselická 8,83 – – 13:45
7 Boskovice – 15,24 24,07 30 14:15
RZ7 Boskovická 4,34 – – 14:18
8 Všechovice – 33,65 37,99 50 15:08
RZ8 Tišnovská 18,97 – – 15:11
8A Servis - vjezd – 25,23 44,20 54 16:05
Servis B (Brno, BVV) (37,49) (111,50) (148,99) 20
8B Servis - výjezd – – – 16:25
8C CÍL - Brno, BVV – 1,10 1,10 5 16:30
Trať celkem: 74,98 224,74 299,72
|