Dvacetiminutová kvalifikace se dnes odpoledne odehrála v suchu a sluncem zalitá. Janiš dosáhnul nejlepšího času 1:38.549, což bylo zhruba dvě vteřiny za nejlepším vozem, ale jen asi šest desetin od páté pozice ve třídě.
Jarek Janiš: „Auto zatím funguje dobře - začátkem týdne jsme zaznamenali potíže s přetáčivostí, ale technici změnili nastavení diferenciálu a vůz se teď řídí mnohem lépe. Zlepšily se vlastnosti při brzdění, lepší je také ovladatelnost při akceleraci. V průběhu dnešního ranního volného tréninku došlo k mnoha kolizím, a tak hlavním cílem pro zítřek je vyvarovat se podobných potíží. Trať rovněž dává zabrat zadním pneumatikám, takže je musíme trochu šetřit, aby se nepřehřívaly.“
Sandor van Es: „Zítřejší závod bude vzrušující - nikdy jsem v šampionátu nezávodil, jak zastávky v boxech tak rychlejší speciály LMP tak pro mě budou výzvou. Vozy LMP1 normálně nepředstavují problém, protože disponují dostatečným výkonem a rychlostí pro svižné předjetí, ale někteří řidiči LMP2 občas jako by s předjížděcím manévrem váhali, což bude náročné. Přestože mi trochu chybí síla posilovače řízení, ve voze se cítím pohodlně. Dnes ráno jsem zajížděl podobné časy jako mí kolegové a pohodlně jsem se dostával do 1:40 minuty, aniž bych jel na sto procent.“
Peter van Erp, šéf týmu: „Startovní pole čítající šestnáct vozů LMGT2 je skutečně nabité a odstupy mezi vozy jsou v porovnání s Monzou před třemi týdny opravdu těsné - auta na třetím až jedenáctém místě jsou naskládána v jedné vteřině. Jak řekl Jarek, zítřejší strategií je vyvarovat se problémů. Délka jedné sekce je něco přes hodinu a deset minut, takže vzhledem k charakteru trati nebudeme prodlužovat interval přezouvání a měnit pneumatiky i řidiče budeme při každém tankování. Významnou roli v závodě může zítra hrát safety car, takže řidiči v kokpitu mohou pobýt déle, než bylo původně plánováno.“
Spyker C8 GT2R se startovním číslem 85 bude pro závod osazen kamerou. Startuje se zítra ve 13:30 středoevropského času a přímý přenos nabídne Galaxie Sport a MotorsTV.
BPA