www.car.cz
 

Nové Audi A6 se představuje
     tisková zpráva


Květen 2004

Nové Audi A6

 
Krátká verze                                                                                        2
Úplná verze                                                                                          7
Design exteriéru                                                                                   7
Sportovní silueta, výrazná tvář                                                      8
Interiér                                                                                                 9
Pohonné jednotky                                                                                  10
Převodovky                                                                                         16
Plynulá změna s multitronicem                                                 17
Stálý pohon všech kol quattro                                                 18
Dynamické zavěšení                                                                                   19
Zavěšení předních kol                                                                 19
Řízení                                                                                                   20
Zavěšení zadních kol                                                                               20
Od roku 2005: Na přání pneumatické závěsy                          21
Brzdový systém                                                                                    22
ESP ve standardní výbavě                                                             22
Elektromechanická parkovací brzda                                                   23
Kola a pneumatiky                                                                              24
Za příplatek: Pneumatiky PAX                                                    25
Struktura karoserie                                                                                  25
Pasivní bezpečnost                                                                               26
Aerodynamika, Adaptivní světlomety,                                           28
„Denní světlomety“                                                                              29
Brzdová světla z LED diod, MMI                                                   29
Klimatizace, Telefon, Advanced Key                                     31
Světelný a dešťový senzor                                                                        32
Adaptivní tempomat v roce 2005                                                     33
Standardní výbava                                                                         33
Výbava na přání                                                                            35
 
Výbava a technická data se týkají České republiky.
Vyhrazujeme si právo na změny.

Krátká verze

 

Nové Audi A6
Špičkový design, maximální výkony
Nastupující Audi A6 se stává přelomovým modelem svého segmentu prestižních vozů střední třídy – svými technologiemi, jízdní dynamikou, poskytovaným maximálním komfortem, bezpečností a širokou škálou doplňků a příslušenství představuje jednoznačně špičkovou nabídku své kategorie.
 
Základním  prvkem každého Audi jsou výborné motory a vynikající podvozek. Zákazníci mohou vybírat z široké škály zážehových a TDI vznětových motorů, jejichž výkony vrcholí na hodnotě 246 kW/335 k. Pohonné jednotky přenášejí svůj výkon buď pouze na přední kola, nebo prostřednictvím systému quattro na kola obou náprav. Propracované zavěšení a velmi tuhá karoserie jsou zárukou skvělých jízdních vlastností, kterými nastupující Audi A6 vnáší do své třídy novou dimenzi jízdní dynamiky. Při hodnocení dynamických vlastností nechává Audi A6 nové generace všechny konkurenty daleko za sebou a dokonale doplňuje luxusní limuzínu Audi A8, která je uznávaná jako nejsportovnější představitel své třídy.
 
 

Nová tvář prestižní třídy

 
Nové Audi je nepřehlédnutelným vozem, a to nejenom díky rozměrům 4,92 m x 1,86 m x 1,46 m (délka x šířka x výška). Je to především zásluha jeho výjimečného designu, který kombinuje příjemně čistý styling hladkých ploch a splývavých linií s progresivními designerskými prvky typickými pro značku Audi.
 
Vyklenutá křivka střechy připomíná při pohledu ze stran velké vozy kupé, tento dojem umocňuje i vysoko posazená linie boků. Pečlivě tvarované partie předních a zadních nárazníků a dveřních prahů umocňují dynamický image. Nejvýraznějším stylistickým prvkem nového Audi A6 je však určitě mohutná jednodílná maska chladiče (která se stává charakteristickým znamením všech nových modelů značky Audi) ve tvaru převráceného lichoběžníku, na níž opticky navazuje výrazný V-prolis v kapotě motoru. Za širokými krycími skly světlometů se ukrývá nejmodernější osvětlovací technika – modely Audi A6 mohou být jako první reprezentanti své značky vybaveny adaptivními světlomety včetně „Xenon Plus“, které se natáčejí do zatáček a tím řidiči dokonale osvětlují jejich obvykle temná zákoutí.
 
Také interiér dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál: Jasně strukturovaná přístrojová deska s masivním středovým panelem a plynule navazující horizontální sekcí s integrovaným přístrojovým štítem řidiče doslova obklopuje, takže má všechny ovladače dokonale v dosahu ruky. V kapkovitém přístrojovém štítu jsou umístěny velký kruhový rychloměr a otáčkoměr a dva menší přístroje – teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva – s polokruhovými číselníky.
 
V nastupujícím Audi A6 se poprvé představují volanty nové generace. Charakteristickým rysem těchto tří- a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou decentně začleněny také čtyři spojené kruhy znaku automobilky Audi.
 
Pohonné jednotky
 
Pro nové Audi je připraveno celkem pět motorů – tři zážehové a dva vznětové TDI agregáty. Všechny se svými výkonovými parametry řadí ve svých třídách na samou špičku nabídky automobilového trhu:
-          Zážehový osmiválec 4.2 V8 (246 kW/335 k, 420 Nm)
-          Zážehový šestiválec 3.2 V6 (188 kW/255 k, 330 Nm)
-          Zážehový šestiválec 2.4 V6 (130 kW/177 k, 230 Nm)
-          Vznětový šestiválec 3.0 V6 TDI (165 kW/225 k, 450 Nm)
-          Vznětový čtyřválec 2.0 TDI (103 kW/140 k, 320 Nm). Tento motor bude k dispozici ve druhé polovině roku 2004.
 
Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. Šesti a osmiválcové motory patří do rodiny nových „vidlicových“ agregátů značky Audi, pro které je charakteristické rozevření obou řad válců v úhlu 90o, vzdálenost mezi hlavami 90 mm, kompaktní dimenze a bezúdržbový pohon vačkových hřídelí prostřednictvím rozvodového řetězu.
 
Jízdní dynamika a komfort
 
Torzní tuhost karoserie vzrostla o více než 34 procent. Vzhledem k tomu, že už minulé Audi A6 vynikalo vysokou tuhostí karoserie, je tento další posun opravdu výjimečný. Zvýšení tuhosti se projevilo ve snížení či úplné eliminaci rušivých hluků a vibrací a ve zvýšení jízdní dynamiky. Perfektně odhlučněný interiér je příkladem dokonale tichého moderního automobilu prestižní třídy. Na zvýšení tuhosti karoserie mají velkou zásluhu vylepšené technologie svařování a materiálová i konstrukční optimalizace používaných ocelových dílů.
 
Nové Audi potvrzuje náskok před ostatními konkurenty i svým podvozkem: Vpředu jsou přepracované čtyřprvkové závěsy, vzadu pak nezávislé zavěšení s lichoběžníkovými rameny, které má základ v zavěšení luxusního modelu Audi A8. Vyspělé zavěšení kol a pohon předních nebo všech čtyř kol zaručují skutečně excelentní jízdní vlastnosti, z pohledu řidiče je velmi příjemný především pocit dokonalé kontroly a vlády nad vozem i v extrémních jízdních situacích. Stejně jak je větší Audi A8 považováno za nejsportovnější model své kategorie, také Audi A6 se od konkurentů odlišuje svým dokonalým chováním i při velmi dynamické jízdě.
 
 
Výbavy
 
Už ve standardní konfiguraci se nové Audi A6 svojí výbavou řadí jednoznačně nad průměr své třídy. A tento fakt umocňuje i kvalita zpracování každého detailu interiéru a důsledné využívání mimořádně jakostních materiálů.
 
Nové Audi A6 dostalo už ve standardu unikátní systém MMI (Multi Media Interface); terminál na středové konzole umožňuje několika tlačítky snadno ovládat všechna elektronická zařízení vozu, jako jsou např. autorádio, měnič CD, na přání dodávaná televize, mobilní telefon nebo satelitní navigační přístroj s DVD. MMI interface je propojený s 6,5palcovým monochromatickým displejem, umístněným v přístrojové desce ve stejné výšce jako rychloměr a otáčkoměr, takže řidič má displej přesně v zorném poli.
 
 
Dalším standardním prvkem nového Audi A6, který rozhodně nepatří ani v segmentu prestižních modelů střední třídy k těm běžným, je komfortní automatická klimatizace se zvýšeným výkonem. Obdobně výjimečným prvkem je také např. standardně montovaná elektromechanická parkovací brzda, všechna Audi A6 mají také stěrače s dešťovým senzorem a systém samočinné aktivace světlometů při poklesu viditelnosti.
 
Velmi působivá je standardní bezpečnostní výbava. Do komplexní škály ochranných a bezpečnostních prvků patří např. stabilizační systém ESP poslední generace s integrovaným brzdovým asistentem a elektronickým děličem brzdných sil EBD. V případě havárie chrání posádku velmi pevný skelet karoserie, která má v předem daných místech vytvořené deformační zóny, ve kterých se maří energie nárazu. Maximální míru ochrany při kolizích garantují dále čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy spolu s tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy u všech sedadel. Velkoobjemové čelní airbagy se naplňují ve dvou stupních v závislosti na intenzitě nárazu. Riziko poranění krční páteře řidiče a jeho spolujezdce při nárazech zezadu snižují aktivní opěrky u předních sedadel.
 
Nové Audi A6 jediným pohledem
 
-          Atraktivní, sportovně laděný design exteriéru i interiéru
-          Rozměry 4,92 x 1,86 x 1,46 m (délka x šířka x výška), rozvor 2,84 m (o 83 mm více než u předchozího modelu)
-          Více prostoru pro cestující
-          Výkonné zážehové a vznětové TDI motory:
o       Zážehový osmiválec 4.2 V8 (246 kW/335 k, 420 Nm)
o       Zážehový šestiválec 3.2 V6 (188 kW/255 k, 330 Nm)
o       Zážehový šestiválec 2.4 V6 (130 kW/177 k, 230 Nm)
o       Vznětový šestiválec 3.0 V6 TDI (165 kW/225 k, 450 Nm)
o       Vznětový čtyřválec 2.0 TDI (103 kW/140 k, 320 Nm). Tento motor bude k dispozici ve druhé polovině roku 2004.
-          Manuální 6stupňová převodovka, 6stupňová automatická převodovka tiptronic nebo převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem za příplatek
-          Pohon předních nebo všech čtyř kol quattro
-          Dynamické zavěšení kol – vpředu čtyřprvková náprava, vzadu nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny
-          Na přání adaptivní pneumatické zavěšení kol (od roku 2005)
-          Posilovač řízení servotronic, měnící svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy
-          Výkonná brzdová soustava s elektronickým brzdovým asistentem
-          Elektromechanická parkovací brzda
-          Za příplatek systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách
-          Na přání adaptivní světlomety včetně „Xenon Plus“, poziční světla pro jízdu za denního světla, brzdová světla tvořená LED diodami
-          Za příplatek adaptivní tempomat se systémem udržování odstupu od vpředu jedoucích vozidel (od roku 2005)
-          Stěrače s dešťovým senzorem a systém samočinné aktivace světlometů při poklesu viditelnosti
-          Mlhová světla standardně
-          Systém „MMI basic“ (Multi Media Interface) s monochromatickým displejem
-          Na přání systém „Advanced Key“, umožňující ovládání vozu bez použití klíčku
-          Nová generace kůží obšívaných volantů
-          Na přání audiosystém BOSE, DVD navigace
 
 

Úplná verze
 
Nové Audi A6
Špičkový design, maximální výkony
 
Nastupující Audi A6 se stává přelomovým modelem segmentu prestižních vozů střední třídy – svými technologiemi, jízdní dynamikou, poskytovaným maximálním komfortem, bezpečností a širokou škálou doplňků a příslušenství představuje jednoznačně špičkovou nabídku své kategorie.
 
Základním prvkem každého Audi jsou výborné motory a vynikající podvozek. U nové limuzíny Audi A6 mohou zákazníci vybírat z široké škály zážehových a TDI vznětových motorů, jejichž výkony vrcholí na hodnotě 246 kW/335 k. Pohonné jednotky přenášejí svůj výkon buď pouze na přední kola, nebo prostřednictvím systému quattro na kola obou náprav. Propracované zavěšení a velmi tuhá karoserie jsou zárukou skvělých jízdních vlastností, kterými nastupující Audi A6 vnáší do své třídy novou dimenzi jízdní dynamiky. Při hodnocení dynamických vlastností nechává Audi A6 nové generace všechny konkurenty daleko za sebou a dokonale doplňuje luxusní limuzínu Audi A8, která je uznávaná jako nejsportovnější představitel své třídy.
 
Design exteriéru
 
Stačí jediný pohled na nové Audi A6 a okamžitě je jasné, že tento výjimečný model si dokáže rychle a přirozeně zjednat respekt. Svými proporcemi se staví opět o stupínek nad předchozí model – délka činí 4,92 m, což je o 12 cm více než u předchozí „á-šestky“. A obdobné je to i s šířkou – ta je u nového Audi A6 1,86 m, tedy o 4,5 cm více než u předchozího modelu. Svými vnějšími rozměry se Audi A6 nové generace řadí před své dva nejvýznamnější konkurenty.
 
Protože výška 146 cm zůstala takřka nezměněná, působí nová verze ještě atletičtějším dojmem, její proporce jsou ještě sportovnější a „svalnatější“.
 
Velmi důležitým parametrem je rozvor, který se zvětšil o 83 mm až na špičkových 2843 mm, což je záruka extrémně prostorného a pohodlného interiéru. Díky rozšíření rozchodu předních i zadních kol (vpředu 1612 mm (+67 mm), vzadu 1618 mm (+49 mm)) jsou jízdní vlastnosti nového Audi A6 ještě suverénnější. Také těmito rozměrovými parametry se Audi A6 staví na samou špičku svého segmentu.
 
 
Sportovní silueta, výrazná tvář
 
Nové Audi A6 je zhmotněním nejmodernějšího vývoje designu automobilky Audi, který optimálně kombinuje příjemně čistý styling hladkých ploch a splývavých linií s progresivními designerskými prvky typickými pro značku Audi. Výrazně vyklenutou křivkou střechy nové Audi připomíná velká kupé, nízká příď a zřetelně stoupající křivka boků naznačují dynamiku tohoto elegantního vozu. Image výkonného atleta pak završuje zdravě agresivní příď, které dominuje jednodílná maska chladiče (ta se stává charakteristickým rysem všech nových modelů Audi) ve tvaru převráceného lichoběžníku, na níž opticky navazuje výrazný V-prolis v kapotě motoru. Působivé je i pečlivé tvarování dveřních prahů nebo zádi vozu, která vizuálně propojuje víko zavazadlového prostoru, rozměrná koncová světla a masivní nárazník s výrazně dolů protaženým dolním lemem.
 
Designersky efektní střídání konvexních a konkávních ploch vyvolává efektní hru světel a stínů, díky které vůz svého majitele neustále překvapuje novými podobami a náladami.
 
Všechny verze vyjíždějí standardně na šestnáctipalcových litých kolech dynamického designu, Audi A6 poháněné osmiválcovým motorem 4.2 V8 má standardně sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Pro náročné zákazníky je však připravena celá škála dalších kol až do rozměru 18“, takže každý si může vůz upravit podle svého osobitého vkusu.
 
Za širokými krycími skly hlavních světlometů se ukrývá nejmodernější osvětlovací technika – modely Audi A6 mohou být jako první reprezentanti své značky vybaveny adaptivními světlomety včetně „Xenon Plus“ (za příplatek), které se natáčejí do zatáček a tím řidiči dokonale osvětlují jejich obvykle temná zákoutí. Komfort obsluhy a bezpečnost jízdy zvyšuje i systém samočinné aktivace světlometů při snížené viditelnosti.
 
Rozměrná koncová světla jsou velmi výrazným designerským prvkem nového Audi A6 – světla jsou dokonale integrována do struktury zadních partií vozu a zasahují hluboko do boků, takže je na ně dobře vidět i ze strany. Decentní chromovaná lišta opticky propojuje koncová světla a vizuálně vůz rozšiřuje a snižuje, takže působí ještě sportovněji. Hrana víka zavazadlového prostoru je vytvarována do malého spojleru, který zvyšuje přítlak především ve velmi vysokých rychlostech.
 
Zájemci o nové Audi A6 mohou vybírat z pestré palety patnácti laků – od arkticky bílé až po černou „Brillant“ – přičemž čtyři odstíny jsou naprostou novinkou: Modrý „Aero“, béžový „Dakar“ (metalíza), červený „Canyon“ a modrý „Stratos“ (posledně dva jmenované laky jsou laky s perleťovým efektem). Všechny verze modelové řady A6 mají všechny karosářské detaily, jako např. dveřní kliky, nárazníky nebo kryty zpětných zrcátek vyvedené v barvě karoserie.
 
 
Interiér
 
Také interiér dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál: Jasně strukturovaná přístrojová deska s masivním středovým panelem a plynule navazující horizontální sekcí s integrovaným přístrojovým štítem řidiče doslova obklopuje, takže má všechny ovladače dokonale v dosahu ruky. V kapkovitém přístrojovém štítu jsou umístěny velký kruhový rychloměr a otáčkoměr a dva menší přístroje – teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva – s polokruhovými číselníky.
 
V nastupujícím Audi A6 se poprvé představují volanty nové generace. Charakteristickým rysem těchto tří a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou decentně začleněny také čtyři spojené kruhy znaku automobilky Audi. Všechny volanty jsou obšité kvalitní kůží.
 
Středová konzole a navazují sekce na tunelu převodovky svým designem a provedením připomíná Audi A8. Také nové Audi A6 dostalo elektromechanickou parkovací brzdu, díky které se stylistům uvolnil prostor mezi předními sedadly, kde jinak poněkud překáží masivní páka ruční brzdy. Uvolněné místo umožnilo začlenění rozměrné, praktické a pohodlné střední loketní opěrky.
 
Přesně tam, kde má být – tedy nad řadicí pákou - je do palubní desky vsazen displej systému MMI (Multi Media Interface). Umístěním displeje k hornímu okraji přístrojové desky jej má řidič pohodlně ve svém přirozeném zorném poli.
 
Všichni cestující se mohou těšit z ještě prostornějšího interiéru. Rozvor narostl o 83 mm až na 2843 mm, což přineslo ještě vyšší komfort zejména cestujícím na zadních sedadlech, kteří mají více místa pro nohy, v prostoru ramen i nad hlavami. Šířka v oblasti ramen se u nového Audi A6 zvětšila na předních sedadlech o 23 mm, na zadních pak o 6 mm. Vzadu sedící pasažéři mají o 10 mm více volného místa pro svá kolena.
 
Standardně montovaná sedadla nového Audi A6 zaručují maximální komfort a pohodlné neunavující cestování i při delších jízdách. Na přání dodávaná sportovní sedadla, která jsou výrazněji tvarovaná, pak ještě lépe podpírají tělo především v příčném směru, což přijde vhod při dynamické jízdě zatáčkami.
 
V závislosti na zvolených sedadlech mohou zákazníci volit mezi třemi typy čalounění, poprvé v modelové řadě A6 se v nabídce objevuje kožené čalounění Valcona a Volterra, přičemž každé je k dispozici v šesti různých barvách. Za příplatek se dodává také vysoce kvalitní čalounění sportovních sedadel v kombinaci Alcantara/kůže. Interiér zkrášlují dekorativní prvky z leštěného hliníku, nebo (na přání) z ořechového či březového dřeva.
 
Jak modely s pohonem předních kol, tak i vozy s pohonem všech čtyř kol quattro, se chlubí velmi objemnými zavazadlovými prostory. Základní objem zavazadlového prostoru nového Audi A6 činí 546 litrů, což je o 112 litrů (resp. přibližně o 20 %) více, než u předchozího modelu.
 
Palivová nádrž modelů s poháněnými koly přední nápravy má objem 70 l, verze „quattro“ mají nádrž o objemu 80 l.
 
Pohonné jednotky
 
Pro nové Audi je připraveno celkem pět motorů – tři zážehové a dva vznětové TDI agregáty. Všechny se výkonovými parametry řadí ve svých třídách na samou špičku nabídky automobilového trhu:
 
-          Zážehový osmiválec 4.2 V8 (246 kW/335 k, 420 Nm)
-          Zážehový šestiválec 3.2 V6 (188 kW/255 k, 330 Nm)
-          Zážehový šestiválec 2.4 V6 (130 kW/177 k, 230 Nm)
-          Vznětový šestiválec 3.0 V6 TDI (165 kW/225 k, 450 Nm)
-          Vznětový čtyřválec 2.0 TDI (103 kW/140 k, 320 Nm). Tento motor bude k dispozici ve druhé polovině roku 2004.
 
Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. Šesti- a osmiválcové motory patří do rodiny nových vidlicových agregátů značky Audi, pro které je charakteristické rozevření obou řad válců v úhlu 90o, vzdálenost mezi hlavami 90 mm, kompaktní dimenze a bezúdržbový pohon vačkových hřídelí prostřednictvím rozvodového řetězu.
 
 
Zážehové motory
 
4.2 V8
 
Výkonný zážehový osmiválec 4.2 V8 s rozvodovým řetězem si odbyl svůj debut koncem roku 2002 v modelu Audi S4. Nyní byl specificky naladěn pro nové Audi A6. Charakteristickými rysy osmiválce 4.2 V8 jsou „býčí“ zátah - točivý moment od nejnižších až po maximální otáčky - a překvapivá hospodárnost. Osmiválec 4.2 V8 dosahuje maximálního výkonu 246 kW/335 k při otáčkách 6600 min-1, točivý moment vrcholí při 3500 min-1 na hodnotě 420 Nm.
 
Nové Audi A6 poháněné zážehovým osmiválcem 4.2 V8 zrychluje z 0 na 100 km/h během 6,1 s, jeho nejvyšší rychlost je z bezpečnostních důvodů elektronicky omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba bezolovnatého benzinu činí jen 11,6 l/100 km.
 
Osmiválec 4.2 V8 vyniká velmi kompaktní stavbou, zejména délkou jen 464 mm, takže konstruktéři jej mohli snadno zabudovat do štíhlé přídě nového Audi A6. Další výhodou je malá hmotnost – pouze 195 kg, což znamená vyšší jízdní dynamiku a lepší chování v zatáčkách. Za své kompaktní rozměry osmiválec vděčí mj. nezvyklé koncepci - vačkové hřídele i všechny přídavné systémy jsou poháněné řetězem umístěným na straně odvodu výkonu. Toto řešení zkrátilo délku nového osmiválce v porovnání s předchozím motorem stejného objemu o 52 mm. Nízké celkové hmotnosti motoru se podařilo dosáhnout díky použití lehkých komponentů.
Osmiválec 4.2 V8 dostal dvoustupňový systém sání ze speciálního syntetického materiálu. V nízkých otáčkách, kdy je zapotřebí co nejvyšší točivý moment, proudí vzduch do spalovacích prostorů sacím potrubím délky 705 mm, v oblasti vysokých otáček, kdy vystupuje do popředí požadavek špičkového výkonu, se sací potrubí přepne na kratší větev délky 322 mm. Řídicí jednotka Bosch Motronic ME 7.1.1. umožňuje spouštění motoru pomocí tlačítka, pokud je vůz vybavený na přání dodávaným systémem „Advanced Key“.
 
Dva vícestupňové katalyzátory, jež jsou v zájmu rychlého zahřátí na provozní teplotu po spuštění umístěny velmi blízko motoru, se starají o čistotu spalin. Dokonalé spalování a efektivní systém čištění výfukových spalin zaručují plnění emisních limitů normy Euro 4, a to i když je vůz standardně vybavený stálým pohonem všech kol quattro a automatickou převodovkou tiptronic.
 
 
3.2 V6 FSI
 
Nový zážehový šestiválec 3.2 V6, vybavený systémem přímého vstřikování benzinu, si pod kapotou nového Audi A6 odbývá svoji premiéru. Tento agregát má kromě systému přímého vstřikování benzinu FSI také čtyři ventily na válec, variabilní sací potrubí a proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
 
Maximálního výkonu 188 kW/255 k dosahuje šestiválec 3.2 V6 FSI při otáčkách 6500 min-1, nejvyšší točivý moment 330 Nm je k dispozici už při 3250 min-1. Audi A6 3.2 FSI s šestistupňovou manuální převodovkou a poháněnými předními koly zrychluje z 0 na 100 km/h během 6,9 s. Jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, a to i ve verzi se stálým pohonem všech kol quattro a šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.
 
Přes 90 procent nejvyššího točivého momentu má řidič k dispozici v širokém rozmezí otáček 2400 až 5500 min-1, což je na nepřeplňovaný zážehový motor V6 vynikající výsledek. Vedle skvělého průběhu točivého momentu vyniká šestiválec 3.2 V6 FSI i velmi mírnou spotřebou paliva - ta v průměru činí jen 9,7 l/100 km.
 
Stěžejním prvkem motoru 3.2 V6 FSI je systém dodávání paliva do spalovacích prostorů. To se – na rozdíl od konvenčních zážehových motorů s nepřímým vstřikováním benzinu do sacího potrubí – vstřikuje přímo do spalovacích prostorů. Motor 3.2 V6 FSI dostal vysokotlaký zásobníkový systém přímého vstřikování „common-rail“, který pracuje s tlaky od 30 do 100 barů a umožňuje na tisícinu sekundy přesně načasovat vstříknutí dávky benzinu. Systém FSI dovoluje také zvýšení kompresního poměru – zatímco konvenční motory jen málokdy pracují s kompresním poměrem vyšším než 10,5:1, kompresní poměr motoru Audi 3.2 V6 FSI činí 12,5:1, což je nejvyšší hodnota mezi produkčními zážehovými motory.
 
Nový šestiválec 3.2 V6 FSI je velmi kompaktní, do délky měří jen 360 mm a široký je pouze 430 mm. Jeho hmotnost činí jen 169,5 kg, což je zásluha hojného využití hliníku. Obě řady válců svírají úhel 90 stupňů, vzdálenost mezi hlavami činí 90 mm. Válce mají vrtání 84,5 mm a zdvih 92,8 mm, což dává přesný zdvihový objem 3123 cm3.
 
Motor 3.2 V6 FSI je vybavený variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, díky kterému má motor výborný průběh výkonu i točivého momentu. Vačkové hřídele, olejové čerpadlo a vyvažovací hřídele jsou poháněny od klikového hřídele stejným čtyřřadým řetězem, který se uplatnil i v motoru 4.2 V8.
 
Díky efektivnímu systému čištění výfukových plynů dvojicí keramických katalyzátorů, umístěných co nejblíže k motoru, plní také šestiválec 3.2 V6 FSI emisní limity normy Euro 4. Konstruktéři si dali záležet i na správném „soundu“ a pečlivě naladili výfukový systém, tak, aby zvuk šestiválce skutečně lahodil uchu každého motoristy.
 
Modely Audi A6 3.2 V6 FSI s pohonem předních kol se standardně dodávají s manuální šestistupňovou převodovkou. Verze quattro mohou mít buď manuální šestistupňovou převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic.
 
 
2.4 V6
 
Dalším debutujícím agregátem je zážehový šestiválec 2.4 V6, menší bratr šestiválce 3.2 V6 FSI, který však má konvenční nepřímé vstřikování benzinu. Díky dvojici protiběžných vyvažovacích hřídelí vyniká šestiválec 2.4 V6 velmi klidným a tichým chodem.
 
Vrtání válců činí 81 mm, zdvih pístů 77,4 mm, z čehož plyne přesný zdvihový objem 2393 cm3. Maximálního výkonu 130 kW/177 k dosahuje šestiválec při otáčkách 6000 min-1, nejvyšší točivý moment 230 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 min-1 až 5000 min-1.
 
Výkonové parametry motoru 2.4 V6 jsou zárukou příjemné dynamiky: Audi A6 poháněné tímto agregátem zrychluje z 0 na 100 km/h během 8,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 231 km/h. Kombinovaná spotřeba bezolovnatého benzinu činí jen 9,7 l/100 km. A stejně, jako všechny ostatní motory nového Audi A6, také šestiválec 2.4 V6 plní emisní limity normy Euro 4.
 
Motor 2.4 V6 pohání přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, na přání bude ve druhé polovině roku 2004 k dispozici také bezestupňová automatická převodovka multitronic.
 
 
 
Vznětové motory TDI
 
3.0 TDI
 
Mimořádný točivý moment i výkon a hospodárný provoz – to novému Audi A6 zaručuje nový třílitrový turbodiesel 3.0 TDI. Maximální výkon šestiválcového turbodieselu s přímým vstřikováním nafty do válců činí 165 kW/225 k (při 4000 min-1), točivý moment vrcholí na hodnotě 450 Nm, který je k dispozici v širokém rozmezí otáček 1400 – 3250 min-1.
 
I se samočinnou převodovkou tiptronic dokáže Audi A6 poháněné turbodieselem 3.0 TDI zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7,3 s a dosahuje rychlosti 243 km/h, což jsou výkony, na které si netroufá ani leckterý ryze sportovní vůz.
 
Nový motor 3.0 TDI je prvním šestiválcem TDI z nové rodiny „vidlicových“ agregátů Audi. Typickým rysem šestiválce 3.0 TDI je přeplňování turbodmychadlem umístěným mezi oběma řadami válců, víceparametrický  systém recirkulace výfukových plynů a pohon vačkových hřídelí řetězem. Také motor 3.0 TDI je příjemně kompaktní, jeho délka činí pouze 444 mm. Hmotností pouze 219 kg se šestiválec 3.0 TDI řadí k nejlehčím vidlicovým šestiválcům na světě.
 
Přímé vstřikování nafty do válců systému „common-rail“ pracuje s tlaky až 1600 barů, tedy asi o 250 barů vyššími, než v případě předchozích turbodieselů „common-rail“. Mimořádně vysoké vstřikovací tlaky zaručují dokonalou atomizaci vstřikovaného paliva, což přispívá k efektivnějšímu spalování. Nejdůležitějšími prvky vstřikovacího systému jsou piezoelektrické vstřikovače, které využívají změn krystalové mřížky určitých látek pod vlivem elektrického proudu, jež se projevují mikroskopickými změnami rozměrů. Tyto nepatrné změny postačí u sofistikovaných vstřikovačů motoru 3.0 TDI k ovládání regulační jehly.
 
Piezoelektrické vstřikovače mají oproti konvenčním solenoidovým vstřikovačům celou řadu výhod. Hmotnost pohybující se jehly, která výrazně rozhoduje o vlastnostech vstřikovače, činí namísto 16 jen 4 gramy. Díky tomu dokážou piezoelektrické vstřikovače dopravit do spalovacích prostorů i nepatrné množství paliva v naprosto přesný okamžik. Přesné piezoelektrické vstřikovače dovolují mnohonásobné vstřiky během jediného pracovního cyklu motoru - u šestiválce 3.0 TDI je to konkrétně až pět vstřiků: Kromě hlavního vstřiku jsou to dva pilotní předvstřiky (v nízkých otáčkách motoru), samostatný pilotní vstřik ve středních otáčkách motoru a jeden uzavírací vstřik při otáčkách motoru asi 2500 min-1 pracuje-li motor pod plným zatížením.
 
Systém katalyzátorů zaručuje plnění emisních limitů normy Euro 4. Kombinovaná spotřeba nafty činí jen 8,3 l/100 km, což díky nádrži o objemu 80 l postačí bezmála na 1000 km jízdy bez tankování paliva.
 
Modely Audi A6 3.0 TDI jsou standardně vybavovány stálým pohonem všech kol quattro a šestistupňovou převodovkou tiptronic.
 
 
2.0 TDI
 
Ve druhé polovině roku 2004 obohatí nabídku pohonných jednotek modelové řady Audi A6 čtyřválcový turbodiesel 2.0 TDI. Motor 2.0 TDI je prvním TDI agregátem se čtyřventilovou technikou. Maximální výkon tohoto čtyřválce, který pohání přední kola, činí 103 kW/140 k, točivý moment dosahuje své nejvyšší hodnoty 320 Nm v rozmezí otáček
1750 min-1 až 2500 min-1. Audi A6 poháněné motorem 2.0 TDI propojeným s manuální šestistupňovou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 10,1 s a jeho maximální rychlost činí 208 km/h. Velmi příjemná je také spotřeba paliva, která v průměru činí jen 6,1 l/100 km. Rovněž čtyřválec 2.0 TDI plní limity emisní normy Euro 4.
 
 
Převodovky
 
Nové modely Audi A6 jsou standardně vybavovány šestistupňovými převodovkami, a to buď manuálními, nebo automatickými, které přispívají k dynamičnosti i hospodárnosti tohoto modelu.
 
Šest stupňů standardem
 
V novém Audi se poprvé objevuje manuální šestistupňová převodovka z nové generace převodovek Audi „ML“ (Manual/Lenghtwise = manuální/podélně uložená). Tyto sofistikované převodovky vynikají velmi přesným řazením s krátkými a precizními drahami řadicí páky. Speciální rozvidlené uchycení kulisy řadicí páky efektivně odcloňuje páku od vibrací přenášených od pohonného systému, aniž by ovšem řidič ztrácel pocit dokonalého a bezprostředního kontaktu se svým vozem. Řada konstrukčních opatření, uplatněných ve stavbě nové šestistupňové převodovky, výrazně snižuje její vnitřní třecí ztráty, takže převodovka přispívá k hospodárnosti provozu nových modelů Audi A6 .
 
 
Šestistupňový tiptronic
 
Pro modely Audi A6 poháněné motory 4.2 V8, 3.2 V6 FSI a 3.0 TDI je připravena šestistupňová automatická převodovka tiptronic, která spolupracuje se stálým pohonem všech kol quattro. Šestistupňový tiptronic si odbyl svoji premiéru ve vysoce výkonném modelu Audi S4, kde prokázal svoji schopnost efektivně přenášet mohutné točivé momenty a velmi přesně, rychle, citlivě a hladce měnit převodové poměry podle okamžité jízdní situace.
 
Nízká hmotnost a schopnost rychlých změn převodových stupňů dobře ladí se sportovním duchem modelů Audi A6. V porovnání s předchozí pětistupňovou automatickou převodovkou tiptronic váží nová šestistupňová převodovka o 14 kg méně, její hmotnost činí pouze 115 kg. Ve srovnání se svým předchůdcem má nový tiptronic také o 18 % širší převodový rozsah, což přináší lepší akceleraci z nízkých rychlostí a snížení otáček motoru ve vysokých rychlostech. To se odráží jak v nižším hluku, tak i ve snížení spotřeby.
 
Velkou výhodou nové šestistupňové převodovky tiptronic je rychlost, s jakou dokáže měnit převodové poměry. Řidič to pocítí ve spontánnosti a okamžité reakci převodovky, především při řazení směrem dolů. Agilitu převodovky tiptronic umocňuje také samočinné dvojí sepnutí a rozepnutí spojky při změně rychlostního stupně. Řídicí jednotka nové převodovky tiptronic neustále vyhodnocuje údaje o podélném a příčném zrychlení vozu a tlaku nohy řidiče na pedál plynu, takže například při projíždění táhlých zatáček pod plynem nedojde k nechtěnému odřazení nahoru, ale vůz vykrouží celou zatáčku pod plynem.
 
Plynulá změna s multitronicem
 
Po úspěšném debutu bezestupňové převodovky multitronic, která dokáže plynule měnit převodový poměr v modelu Audi A6 v roce 2000, se multitronic nyní objevuje i v nastupujícím Audi A6 nové generace. Konstruktéři u převodovky multitronic provedli řadu vylepšení, takže nyní je tato inovativní převodovka schopná přenášet točivý moment až 330 Nm, což z ní dělá ideální doplněk i nejvýkonnějšího šestiválcového motoru, připraveného pro modelovou řadu Audi A6 – zážehového šestiválce 3.2 V6 FSI o výkonu 255 k, jehož točivý moment vrcholí právě na hodnotě 330 Nm.
 
Multitronic dokonale kombinuje výhody manuálních převodovek s automatickými převodovkami s plynule měnitelným převodem. Řidič může vychutnávat plynulou, nicméně velmi důraznou akceleraci bez jakýchkoli rušivých projevů (škubání atp.), které jsou často průvodním jevem práce konvenčních automatických převodovek.
 
 
Příjemnou stránkou převodovky multitronic je nabízený komfort jízdy, přičemž  dynamickými vlastnostmi i hospodárností se model s multitronicem ve všech ohledech vyrovná modelu s manuální převodovkou. A pokud si řidič přeje aktivně řadit jednotlivé rychlostní stupně, i to mu multitronic umožňuje – po přesunutí páky voliče do souběžné kulisy nebo za příplatek dodávanými páčkami u volantu může řidič volit ze sedmi předem definovaných „rychlostních stupňů“, tedy převodových poměrů.
 
Multitronic, ve své podstatě vlastně variátor, dokáže pokrýt mimořádně široké spektrum převodových poměrů - poměr mezi nejvyšším a nejnižším převodovým poměrem činí 6,25:1. To zaručuje jak razantní akceleraci z nízkých otáček, tak i hospodárný provoz vysokými rychlostmi na dálnicích, kdy nižší otáčky motorů přispívají k dosažení nižší spotřeby paliva.
 
Zcela novou funkcí převodovky multitronic je funkce asistentu pro rozjezdy do stoupání – multitronic zabrání nechtěnému couvnutí vozu poté, co řidič dá nohu z pedálu brzdy a přesune ji na pedál plynu. Rozjezdy do kopců jsou díky tomuto zařízení naprosto plynulé a komfortní.
 
Stálý pohon všech kol quattro
 
Typickým prvkem vozů Audi je stálý pohon všech kol quattro, díky kterému mají kola vozu optimální trakci i za nepříznivých adhezních podmínek, takže jízda je mimořádně stabilní a bezpečná.
 
Podélně situovaný mezinápravový diferenciál Torsen (z konstrukčního hlediska samosvorný šnekový diferenciál) citlivě rozděluje přenášený výkon mezi kola přední a zadní nápravy podle okamžitých trakčních podmínek. Velkou výhodou diferenciálu Torsen je, že jeho svornost se mění pouze pod vlivem přenášeného výkonu motoru a toleruje tedy rozdílnou rychlost otáčení kol i v takových situacích, jako je například brzdění v zatáčkách. Za normálních podmínek se přenáší výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50, v extrémních situacích zařídí diferenciál Torsen přenos až 75 procent výkonu na jednu z náprav.
 
 
 
Dynamické zavěšení Audi
 
Podvozek nového Audi A6 využívá technologie, jejichž sportovní kvality prověřilo náročné nasazení ve výjimečných podmínkách – za své vynikající jízdní vlastnosti Audi A6 vděčí především propracované čtyřprvkové přední nápravě a zadním závěsům s lichoběžníkovými rameny, které jsou odvozené od zadních závěsů luxusního modelu Audi A8. Spousta dílů zavěšení je vyrobena z lehkého hliníku, což snižuje množství tzv. neodpružených hmot.
 
Nové Audi A6 má v porovnání se svým předchůdcem delší rozvor (o 83 mm), zvětšil se i rozchod kol – vpředu o 67 mm na 1612 mm, vzadu pak o 49 mm na 1618 mm, což jsou jedny z největších hodnot v celém segmentu. V zájmu zaručení špičkové ovladatelnosti optimalizovali konstruktéři i rozdělení hmotnosti na přední a zadní nápravu.
 
Vyspělé zavěšení kol a pohon předních nebo všech čtyř kol zaručují skutečně excelentní jízdní vlastnosti, z pohledu řidiče velmi příjemný je především pocit dokonalé kontroly a vlády nad vozem i v extrémních jízdních situacích. Stejně jako je větší Audi A8 považováno za nejsportovnější model své kategorie, také Audi A6 se od konkurentů odlišuje svým dokonalým chováním i při velmi dynamické jízdě.
 
Zavěšení předních kol
 
Čtyřprvková přední náprava nového Audi A6 je v porovnání s předchozím modelem posunuta asi o 83 mm směrem dopředu, což zlepšilo rozložení hmotnosti vozu na obě nápravy, zlepšilo stabilitu vozu v zatáčkách a navíc vylepšilo i vzhled – kratší přední převis karoserie umocňuje dynamický image nového Audi A6.
 
Konstruktéři předního zavěšení se snažili o maximální redukci neodpružených hmot, proto jsou všechna čtyři ramena z hliníku, pomocný rám je koncipován jako skořepinová tenkostěnná struktura a horní ložiskové pouzdro je odlité z aluminia. Ke snížení hmotnosti přispívá i trubkový stabilizátor.
 
V zájmu dosažení špičkových jízdních vlastností konstruktéři velmi pečlivě ladili elastokinematické vlastnosti předních závěsů – zavěšení je díky masivním kotvicím pouzdrům velmi tuhé v příčném směru, mimořádně velká pryžová pouzdra, přes která jsou komponenty zavěšení uchycena k pomocnému rámu, zabraňují pronikání vibrací a hluku do interiéru.
 
 
Řízení
 
Audi A6 je standardně vybaveno hřebenovým řízením servotronic s elektrohydraulickým posilovačem, který mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Cílem tvůrců tohoto řízení bylo docílit sportovních vlastností bez negativního vlivu na komfort jízdy. Řízení servotronic zaručuje velmi snadné parkování a manévrování v malých rychlostech, zatímco ve vysokých rychlostech má řidič díky tužšímu řízení příjemný pocit bezprostředního kontaktu s vozovkou.
 
Poloměr otáčení je stejný jako u konkurenčních limuzín s poháněnými koly zadní nápravy, a to i přesto, že motor přenáší svůj výkon na přední kola a Audi A6 má velmi dlouhý rozvor.
 
Audi A6 má za příplatek elektricky nastavitelný volant – lze jej posouvat v rozmezí 40 mm ve svislém směru a 50 mm v osovém směru. Pečlivě vyřešené uchycení sloupku volantu k nosné struktuře karoserie snížilo přenos vibrací na nepostřehnutelnou míru. V nových modelech Audi A6 se představují volanty nové generace. Kostra volantu je vyrobena z lehkého a zároveň velmi pevného magnézia. Charakteristickým rysem nových tří- a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou decentně začleněny čtyři spojené kruhy znaku automobilky Audi. Věnec volantu je standardně obšitý kvalitní kůží, na přání však může být v provedení s leštěným dřevem. Všechny volanty mohou mít tlačítka pro ovládání palubních systémů a páčky pro manuální řazení rychlostních stupňů v automatické převodovce tiptronic. Čtyřramenný volant může být na přání dokonce vyhříván.
 
 
Zavěšení zadních kol
 
Nové Audi A6 (jak ve verzi s pohonem pouze předních kol, tak i s pohonem všech kol quattro) má vzadu nezávislé zavěšení kol s lichoběžníkovými rameny, které má základ v zavěšení kol Audi A8. Sofistikovaná zadní náprava propůjčuje nastupujícímu modelu nepřekonatelné jízdní vlastnosti a dynamiku. Lichoběžníková ramena jsou konstrukčně řešena jako skořepinový výlisek vysoce pevné oceli. Také horní ustavující rameno zavěšení je vyrobeno z ocelového plechu.
 
Všechny komponenty zadního zavěšení jsou uchycené prostřednictvím kombinovaných pouzder (pryž/kov) k pomocnému rámu, který je čtyřmi mohutnými hydraulickými tlumicími pouzdry dokonale vibračně odstíněný od skeletu karoserie. Odpružení zadních kol je zajištěno lineárními vinutými pružinami, které spodním koncem spočívají na lichoběžníkových ramenech a horním koncem jsou uchycené do nosné struktury karoserie. Dvouplášťové plynové tlumiče pérování jsou dole uchycené přímo k nábojům kol.
 
 
Od roku 2005: Na přání pneumatické závěsy
 
Stejně jako v případě luxusního Audi A8, také pro nové Audi A6 bude na přání k dispozici adaptivní pneumatické zavěšení kol, a to od roku 2005. Tento sofistikovaný systém zaručuje ještě dokonalejší syntézu sportovních a komfortních vlastností podvozku nového modelu.
 
Výhodou pneumatického zavěšení kol Audi je možnost změny světlé výšky vozu v závislosti na rychlosti jízdy – ve vysokých rychlostech se zavěšení spustí níže, čímž se zlepší aerodynamika vozu (a tedy i spotřeba) a níže položené těžiště zvyšuje stabilitu jízdy. V nižších rychlostech, například při jízdě po velmi rozbitých silnicích, může řidič naopak světlou výšku vozu zvýšit.
 
Pneumatické závěsy jsou u přední nápravy navrženy jako komplexní sestava vzduchové pružiny a centrálně umístěného dvouplášťového tlumiče pérování. Vzadu pak jsou pneumatické pružiny i tlumiče umístěny odděleně. Výhodou tohoto řešení je velká využitelná šířka zavazadlového prostoru a možnost snižovat jeho nákladovou hranu například při nakládání těžkých předmětů.
 
Velkou předností pneumatického odpružení jsou stále stejné vlastnosti zavěšení kol bez ohledu na zatížení vozu. Speciální vzduchový kompresor dokáže natlakovat pneumatické pružiny podle okamžitého zatížení vozu, při menším zatížení se vzduch z pneumatických pružin jednoduše odpouští. Celková tuhost zavěšení je tedy konstantní, i když zatížení vozu se výrazně mění.
 
 
Brzdový systém
 
Nové modely Audi A6 jsou vybaveny šestnáctipalcovým posilovačem brzd, vysoce výkonné verze poháněné osmiválcem 4.2 V8 mají posilovač sedmnáctipalcový. Přední brzdové kotouče modelů poháněných motory 2.4 V6 a 2.0 TDI mají průměr 314 mm, u modelů s motory 3.2 V6 FSI a 3.0 TDI mají průměr 321 mm, nejvýkonnější verze poháněná osmiválcem 4.2 V8 má vpředu kotouče o průměru 347 mm. Vzadu pak mají všechny verze kotouče o průměru 302 mm, pouze nejsilnější provedení Audi A6 4.2 V8 má vzadu kotouče o průměru 330 mm. Velký průměr brzdových kotoučů se projevuje v jejich nižším tepelném zatížení.
 
Do brzdového okruhu je zařazený dvoustupňový posilovač – při běžném brzdění, kdy řidič sešlapuje pedál malou nebo jen střední silou, pracuje posilovač s 5,5násobným účinkem. Po překročení určité meze intenzity brzdění se posilový účinek zesiluje na 12násobek. Díky tomu Audi A6 dokáže bezpečně zpomalit nebo zastavit i v kritických situacích.
 
 
ESP ve standardní výbavě
 
Všechna nová Audi A6 mají standardně elektronický stabilizační systém ESP poslední generace, který vyvinula firma Bosch. Do struktury stabilizačního systému ESP je zařazený protiblokovací systém brzd ABS, elektronický dělič brzdných sil EBD a brzdový asistent, který v kritických momentech samočinně zvýší tlak v brzdovém systému na maximální úroveň. K vyšší stabilitě jízdy přispívá i protiprokluzové zařízení ASR, které je propojené s elektronickou závěrou diferenciálu EDS.
 
Stabilizační systém ESP je vybavený citlivými senzory, které neustále monitorují jízdu. V případě potřeby pak ESP zasáhne do činnosti motoru a brzd a účinně stabilizuje jízdu. ESP je mimořádně efektivní především když se vůz začíná projevovat nedotáčivě.
 
Velmi zajímavou funkcí, integrovanou do systému ESP, je udržování brzdových kotoučů a obložení v čistotě a suchu, tak, aby byly schopné v případě potřeby podávat okamžitě optimální výkony. Jestliže za jízdy v dešti řidič po dlouhou dobu nesešlápne brzdový pedál, brzdové destičky se v naprogramovaných intervalech samy lehce přitlačí ke kotoučům. Ty se tím rychle vysuší a dokážou i za mokra okamžitě a bez prodlevy účinně zpomalovat rozjetý vůz.
 
Audi A6 je vybaveno dvoustupňovým vypínáním systému ESP – prvním krátkým stlačením tlačítka se vypíná protiprokluzové zařízení ASR, což bývá někdy nezbytné pro spolehlivý rozjezd a plynulou akceleraci v hlubokém sněhu nebo na štěrku. Zmáčknutím tlačítka na delší dobu se deaktivuje vlastní systém ESP, což někdy vyžadují nároční sportovně založení řidiči, kteří chtějí naplno využít všech schopností podvozku nového Audi A6 a dokážou využít i akceleračních nebo brzdných smyků. I když je systém ESP vypnutý, zůstává stále v činnosti protiblokovací systém brzd ABS a elektronická závěra diferenciálu EDS.
 
 
 
Elektromechanická parkovací brzda
 
Po úspěšném debutu v Audi A8 dostalo také nastupující Audi A6 elektromechanickou parkovací brzdu, která má v porovnání s konvenčními parkovacími brzdami celou řadu výhod. Elektromechanická parkovací brzda Audi A6 se ovládá páčkou na středovém tunelu: Brzdy se aktivují zvednutím páčky, stisknutím páčky při sešlápnutém pedálu brzdy se parkovací brzda uvolňuje. Indikátor přímo na páčce a kontrolka v přístrojovém štítu řidiče informují o tom, v jakém stavu se parkovací brzda nachází. Parkovací brzda je konstruována tak, aby dokázala udržet bezpečně zajištěné vozidlo na třicetiprocentním svahu, pokud by byl svah ještě prudší, je řidič varován prostřednictvím nápisu na palubním displeji.
 
Elektromechanická parkovací brzda pomáhá řidičům také při rozjezdech do kopců, což je pro některé řidiče stále obtížný úkon. Při rozjezdu do svahu řídicí jednotka parkovací brzdy sleduje pomocí citlivých čidel polohu pedálu plynu, otáčky motoru, točivý moment, směr jízdy, zařazený rychlostní stupeň a podélný náklon vozu. Na základě všech těchto údajů potom řídicí jednotka parkovací brzdy citlivě a postupně brzdy uvolňuje, takže ani v prudkých stoupáních nehrozí nechtěné popojetí vozu dozadu a rozjezd je naprosto plynulý.
 
Elektromechanická parkovací brzda Audi A6 se dokáže zhostit i náročné role nouzové brzdy. Pokud by z jakýchkoli důvodů, například při selhání provozní brzdy, musel řidič k zastavení použít parkovací brzdu, stačí pouze aby zatáhl za ovládací páčku na středovém tunelu. Během krátké chvíle se zvýší tlak v brzdovém systému natolik, že vůz snižuje rychlost se zpomalením 8 m/s2, což je mnohem více, než dokážou při nouzovém brzdění konvenční parkovací brzdy.
 
 
Kola a pneumatiky
 
Už základní modely Audi A6 vyjíždějí na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin rozměru 7x16“ na které obouvají pneumatiky rozměru 205/60 R16, výkonnější šestiválcové verze pak dostaly kola rozměru 7,5 x 16 s pneumatikami rozměru 225/55 R16. Nejsilnější model poháněný osmiválcem 4.2 V8 vyjíždí na sedmnáctipalcových kolech a pneumatikami rozměru 225/50 R17.
 
V nadstandardní nabídce je pro nové Audi A6 připraveno deset dalších různých kol o rozměrech až 18 palců s pneumatikami 245/45 R18. Na zimu je pro Audi A6 k dispozici trojice kol rozměru 7x17“ se zimními pneumatikami rozměru 225/50.
 
Vozy Audi A6 mohou být vybaveny systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách, jehož prostřednictvím je řidič stále informován o tlaku a teplotě každého z kol. V každém z kol je zabudovaný senzor, který bezdrátově předává informace do řídicí jednotky systému. Při poklesu tlaku v kterékoli z pneumatik pod zadaný limit je na to řidič upozorněn prostřednictvím akustického signálu a palubní displej jej informuje o tom, které z kol je podhuštěné. Poklesne-li tlak o více než 0,3 barů, vyšle systém „žluté upozornění“, které by řidiče mělo motivovat k zajetí k čerpací stanici a dohuštění pneumatiky. Pokud pokles tlaku činí více než 0,5 barů pod zadanou mez, nebo pneumatika velmi rychle ztrácí tlak, upozorní systém řidiče „červeným varováním“, které přikazuje okamžité zastavení a řešení vzniklého problému. Systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách bere v úvahu i změny tlaku při měnící se teplotě kol nebo aktuální zatížení vozu a dokáže tak eliminovat případná falešná varování.
Za příplatek: Pneumatiky PAX
 
Od roku 2005 si budou moci zájemci pro své Audi A6 objednat hliníková kola s pneumatikami PAX system, která umožňují pokračování v jízdě i při ztrátě tlaku – řidič může i při úplné ztrátě tlaku vzduchu ujet ještě 200 km rychlostí nejvýše 80 km/h. Díky tomu může řidič dojet do nejbližšího servisu Audi, kde mu kolo opraví.
 
Základním prvkem systému PAX je speciální ráfek s originálním podpůrným prstencem a modifikovaná pneumatika. Při úplné ztrátě tlaku vzduchu v pneumatice podpírá plášť podpůrný prstenec. I docela prázdné kolo systému PAX poskytuje dobrý cestovní komfort a zaručuje odpovídající bezpečnost jízdy. PAX system se vždy kombinuje se systémem monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách.
 
Struktura karoserie
 
Torzní tuhost karoserie nového Audi A6 se zvýšila o více než 34 %, což je velmi výrazné zlepšení zejména s ohledem na to, že už předchozí model patřil svojí tuhostí k nejlepším vozům své kategorie. Vysoká tuhost karoserie se pozitivně projevuje jednak ve výborných jízdních vlastnostech a také v minimálních vibracích a hlučnosti. Největší předností tuhé a pevné karoserie je však její schopnost efektivně ochránit posádku při havárii. Zároveň však snahou konstruktérů bylo dosažení nízké hmotnosti karoserie a celého vozu, protože nízká hmotnost znamená také nízkou spotřebu paliva a malé emise škodlivin. Jedinou cestou, jak mohli konstruktéři skloubit tyto dva protichůdné požadavky bylo důsledné využití pevných ale lehkých ušlechtilých materiálů a nejmodernějších svařovacích metod.
 
Na zpevnění karoserie má velkou zásluhu používání plechů z vysoce pevných ocelí. Řada dílů z hliníku (například protlačované profily) zase snižují hmotnost. Z lehkého aluminia jsou vyrobeny také např. kapoty motoru a zavazadlového prostoru nebo spodní část zadní přepážky zavazadlového prostoru. Extrémně pevné hliníkové profily našly své místo též ve struktuře dveřních prahů, kde hrají významnou úlohu při ochraně interiéru při nárazech z boků nebo při nárazech šikmo zepředu. Přední část rámu střechy je vyrobena z pevné a zároveň lehké kombinace ocel/hliník. V konstrukci skeletu a karoserie Audi A6 se hojně uplatňují také na míru stříhané plechy proměnné tloušťky, které přispívají k hmotnostní a pevnostní optimalizaci.
Jednotlivé komponenty karoserie jsou vzájemně pospojovány nejenom konvenčním bodovým svařováním elektrickým obloukem, ale také nýtováním, lepením, laserovým svařováním či svařováním v ochranné atmosféře inertních plynů.
 
 
Pasivní bezpečnost
 
Velmi tuhý skelet nového Audi A6 je základním prvkem jeho výborných ochranných vlastností při případných kolizích. Struktura karoserie je navržena tak, aby optimálně odolávala nejčastějším druhům nárazů, tak, jak je specifikují statistiky dopravních nehod. Při troše zjednodušení měli konstruktéři dva hlavní úkoly: Za prvé zmařit, resp. proměnit kinetickou energii nárazu v deformační energii, kterou pohltí karosářské panely a nosný skelet, a za druhé zaručit, že deformace neproniknou do interiéru a neohrozí bezpečnost cestujících.
 
Při čelním nárazu nejprve senzory ukryté za maskou chladiče vyšlou signál do řídicí jednotky, které během několika málo tisícin sekundy vyhodnotí všechny další údaje z ostatních senzorů a určí tak druh a intenzitu nárazu. Na základě toho se potom jen o několik milisekund později aktivují předpínače bezpečnostních pásů, které pevně přitáhnou těla cestujících do opěradel. Po dosažení předem definovaného napětí v pásech se pásy o něco málo povolí, aby byl umožněn co nejšetrnější kontakt těl pasažérů s airbagy, které se mezitím naplnily.
 
Audi A6 je prvním modelem své značky, který je vybaven dvoustupňovými airbagy: Při nárazech v nižších rychlostech se airbagy naplňují jenom částečně, při těžkých kolizích se plní na maximum, aby mohly co nejúčinněji snížit riziko poranění cestujících.
 
 
Bezpečnostní koncept nového Audi A6 pamatuje i na takové zdánlivé maličkosti, jako je umístění všech předmětů, které by mohly ohrozit zdraví pasažérů při kolizi (klíček ve spínací skříňce, ovladače ventilace, páčky pod volantem atd.) do míst, kde toto riziko nehrozí. Naprostá většina ploch v interiéru je také krytá měkkým materiálem. Volant má teleskopický sloupek a také speciální uchycení pedálů, které je při čelním nárazu uvolní, snižuje riziko poranění řidiče.
 
Při nárazech v rychlostech do 15 km/h se prakticky veškerá deformační energie absorbuje v náraznících a karoserie zůstává nedotčena, což snižuje finanční náročnost následné opravy. Speciální konstrukce nárazníků chrání před poškozením při čelních kolizích v rychlostech do 15 km/h i blatníky vozu.
 
Zatímco při čelních nárazech mohou konstruktéři využívat délky vozu a vytvářet účinné deformační zóny, při nárazech z boku jsou výrazně limitováni, protože boční a deformační zóny jsou jen minimální. Proto také v bocích nového Audi A6 lze najít prvky ze speciálních ocelí, zušlechťovaných například dvoufázovým lisováním atd. Komponenty z protlačovaných hliníkových profilů, začleněné do struktury prahů, zaručují účinné pohlcení deformační energie bočních nárazů. Dveře jsou vyrobené z plechů proměnné tloušťky a v jejich struktuře se také ukrývají hliníkové deformační prvky. Do podlahy jsou začleněné pevné příčníky a bezpečnost cestujících při nárazech z boku umocňují i trubkové příčky z vysoce pevné oceli ukryté v předních sedadlech.
 
Ochranu cestujících při nárazech ze stran samozřejmě výrazně zvyšují i boční airbagy – boční airbagy pro přední sedadla jsou součástí standardní výbavy, dozadu si je mohou zájemci objednat za příplatek. Hlavy a ramena pasažérů chrání průběžné hlavové airbagy, které po aktivaci a naplnění kryjí jako závěs oblast bočních oken po celé délce vozu. Plnění airbagů je úkolem hybridního vyvíječe plynu, airbagy zůstávají záměrně naplněné po předem definovanou dobu, aby byly schopné ochránit posádku i při vícečetných nárazech, ke kterým při těžkých havárií často dochází. O aktivaci bočních airbagů rozhoduje řídicí jednotka na základě signálů ze senzorů ve dveřích a C-sloupcích karoserie.
 
Audi A6 chrání výborně své pasažéry i při nárazech zezadu. Nové Audi A6 už nyní vyhovuje teprve chystaným normám pro tento druh kolizí, které předepisují náraz zadní částí vozu do deformovatelné bariéry v rychlosti 80 km/h s překrytím 70 %. I při těžkých nárazech zezadu se prostor pro cestující nedeformuje a palivová nádrž zůstává mimo ohroženou zónu.
 
Nebezpečí poranění krční páteře při nárazech zezadu eliminují aktivní opěrky hlav montované na přední sedadla. Pákový mechanismus aktivních opěrek, který je ukrytý ve struktuře opěradla, zaručí, že při nárazu zezadu se opěrka v reakci na tlak těla pasažéra posune o něco dopředu a tak rychleji a účinněji zachytí pohyb jeho hlavy.
 
 
Aerodynamika
 
Nové Audi A6 je prostornější a komfortnější než jeho předchůdce, má i širší rozchod kol, je prostě zřetelně větší. Má tedy i větší čelní plochu, která znamená vyšší odpor vzduchu a tedy i vyšší spotřebu. Proto se konstruktéři snažili snížit co nejvíce koeficient aerodynamického odporu vzduchu a podařilo se jim jej stlačit na vynikající hodnotu Cd = 0,28. I přes větší čelní plochu A je součinitel Cd x A nového Audi A6 o 9 až 13 % (podle zvoleného motoru) nižší, než u jeho předchůdce.
 
Na velmi dobrých aerodynamických vlastnostech mají velkou zásluhu čistě řešené partie podlahy vozu. Absence technologických výklenků a kapes, ve kterých zbytečně víří vzduch, snížila koeficient aerodynamického odporu vzduchu o 0,031, tedy asi o 11 %., což při rychlosti jízdy 180 km/h znamená snížení spotřeby asi o šest procent!
 
Pečlivé řešení zadních partií s decentním integrovaným spojlerem zvyšuje přítlak vozu k silnici, což je dobře patrné na stabilitě jízdy zejména ve velmi vysokých rychlostech.
 
Adaptivní světlomety
 
Audi A6 má – podobně jako další modely Audi – světlomety s charakteristickými tubusovitými reflektory, které pod čirým krytem působí vizuálně velmi atraktivně. Pro nové Audi A6 jsou připraveny tři druhy hlavních světel: Standardní halogenové světlomety s reflektory s tzv. volnou odrazovou plochou, světlomety „Xenon Plus“ a adaptivní světlomety včetně „Xenon Plus“, které se natáčejí spolu s řízením do zatáček.
U adaptivních světlometů včetně „Xenon Plus“ se parabola tlumících světel natáčí souběžně s pohyby volantu, takže v noci mnohem lépe osvětluje řidiči zatáčky. Pohyb světlometů řídí procesor, který bere v úvahu rychlost jízdy, natočení volantu a další faktory.
 
 
 
„Denní světlomety“ zvyšují bezpečnost
 
Je jednoznačně prokázáno, že svícení za dne zvyšuje bezpečnost provozu. Na druhou stranu je pravdu, že hlavní světlomety automobilu jsou energeticky poměrně náročným zařízením, které zvyšuje spotřebu asi o 0,2 l/100 km. Světlomety „Xenon Plus“ nového Audi A6 proto dostaly speciální tlumený reflektor, integrovaný do vnitřního tubusu v tělese světlometu, který funguje jako tzv. obrysové světlo za dne, kdy je ostatní osvětlení vozu vypnuto. Tento doplňkový „denní“ reflektor prakticky nemá vliv na spotřebu paliva.
 
 
Brzdová světla z LED diod
 
Brzdová světla obsahují v základním provedení konvenční žárovky. Na přání však (ve spojení se světlomety „Xenon Plus“) mohou být brzdová světla tvořena LED diodami. Jejich výhodou je dlouhá životnost (nejméně 10 000 hodin), až o 80 procent nižší spotřeba energie a především velmi krátké aktivační časy: Zatímco konvenční žárovka se naplno rozzáří po přibližně 200 milisekundách, LED dioda plně září už během jediné milisekundy. Při rychlé jízdě po dálnici má i takové zrychlení informace pro vzadu jedoucí řidiče velkou cenu. V neposlední řadě je výhodou světel z LED diod i možnost formovat je do designerský atraktivních seskupení.
 
 
MMI – Multi Media Interface
 
Nové Audi A6 dostalo unikátní systém MMI (Multi Media Interface), který je komunikační platformou pro ovládání celé řady palubních systémů – audiosystémů, klimatizace, navigačního zařízení atd… Logicky uspořádaný koncept MMI dovoluje řidiči soustředit se plně na řízení vozu, tak aby jízda byla co nejbezpečnější.
 
Pro nové Audi A6 jsou připraveny dvě konfigurace systému MMI: MMI basic plus a MMI. Centrem systému MMI je ovládací terminál na středové konzole vybavený masivním rotačním ovladačem, kterým se volí jednotlivé kroky a jehož stlačením se volba potvrzuje. Kolem centrálního ovladače jsou soustředěna čtyři řídicí tlačítka, které ovládají jednotlivé specifické funkce nebo systémy. Po obou stranách terminálu MMI je rozmístěno až osm dalších funkčních tlačítek.
Jednotlivé funkce, obsluhované prostřednictvím MMI, jsou rozděleny do čtyř sekcí: „Audio“ (rádio, CD/TV), „Komunikace“ (telefon, adresář), „Informace“ (navigace, dopravní zpravodajství) a „Kontrola“ (nastavení systémů vozu). Terminál MMI je umístěný v ergonomicky optimální pozici po pravé ruce řidiče, který při ovládání tlačítek nemusí měnit polohu těla a dotýká se (většinou popaměti) tlačítek jen konečky prstů.
 
Druhým klíčovým prvkem systému MMI je velkoplošný displej, umístěný u horního okraje středového panelu palubní desky, kde jej má řidič i spolujezdec perfektně na očích. Filozofie intuitivního ovládání systému MMI staví na jednoduché a přirozené koordinaci vizuálních vjemů či pokynů a drobných pohybů ruky či jenom prstů. Příklad: Pro aktivaci funkce nabízené v levé horní části displeje stlačí řidič levé horní funkční tlačítko vedle multifunkčního knoflíku.
 
 

MMI basic plus

 
Standardní systém MMI basic plus obsahuje například funkci TP, která dokáže zaznamenávat dopravní zprávy délky až čtyři minuty. MMI basic plus je vybavený soundsystémem DSP, který zahrnuje celkem deset reproduktorů - v předních dveřích jsou třípásmové, v zadních pak dvoupásmové reproduktory.
 
Systém MMI basic plus lze kombinovat také s navigačním systémem s CD-ROM, která řidič navádí k cíli piktogramy a textovými informacemi prostřednictvím informačního systému řidiče. Cílovou destinaci může řidič zadat buď přímo, nebo ji vyvolat z paměti zařízení.
 
 

MMI

 
Nejvyšší verze systému – MMI – je propojena se sedmipalcovým barevným displejem a kromě prvků, které má k dispozici verze MMI basic plus, je terminál MMI propojený také s dvojitým tunerem a zásobníkem na 6 CD disků.
 
Nároční zákazníci mohou do systémů MMI a MMI basic plus začlenit audiosystém BOSE, který interiér limuzíny Audi A6 promění na koncertní síň. Systém BOSE je vybavený elektronickou kompenzací zvukového pozadí konkrétního vozu. Stejně jako u modelu Audi A8, může být systém MMI Audi A6 kombinován s DVD navigačním zařízením, jehož paměť má více než desetinásobnou kapacitu proti konvenčním navigacím s CD-ROM. Tento navigační systém lze ovládat i hlasovými pokyny.
 
 

Klimatizace

 
Všechny modely Audi A6 mají ve standardní výbavě automatickou klimatizační jednotku, do jejíhož okruhu je zařazený pylový filtr a která dokáže pracovat v uzavřeném okruhu recirkulace. Teplotu a sílu proudění vydechovaného vzduchu lze nastavovat zvlášť pro místo řidiče a jeho předního spolujezdce, výdechy jsou i ve středové konzole v prostoru zadních sedadel. Komfort interiéru zvyšují také sluneční senzor, senzor kvality ovzduší a čidlo vlhkosti vzduchu. Výhodou výkonné a kvalitní klimatizace modelů Audi A6 je bezprůvanový provoz.
 
 

Telefon

 
Nové Audi A6 může být na přání vybaveno přípravou pro instalaci mobilního telefonu, nebo autotelefonem. Ať už se rozhodne pro jakýkoli systém, všechny funkce lze ovládat prostřednictvím terminálu MMI.
 

Advanced Key

 

Systém „Advanced Key“, který se dodává pro modely Audi A6 s automatickou převodovkou, spojuje maximální ochranu vozu před neoprávněným použitím s dokonalým komfortem jeho majitele. Speciální klíč systému „Advanced Key“, který nemusí řidič vůbec vyndávat z kapsy,  komunikuje s modelem Audi A6 pomocí rádiových signálů na vzdálenost až 1,5 m. Elektronický systém uvnitř vozu si rádiovým dialogem s klíčem bleskově zkontroluje, zda držitel klíče má oprávnění pro vstup do vozu a v případě shody se vůz po doteku kliky samočinně odemkne. Pomocí multimediálního rozhraní MMI je přitom už předem možné určit, zda se odjistí zámky všech dveří, nebo např. jen zámek dveří řidiče.

 

Ani po usednutí za volant řidič nemusí vyndávat klíč z kapsy – k uvolnění zámku řízení a odblokování spouštěcího zařízení motoru dojde po stisknutí startovacího tlačítka na centrální konzole, řidič jen musí dávat pozor, aby při spouštění motoru byla páky voliče převodovky v poloze „P“ nebo „N“ a byl sešlápnutý pedál brzdy. Motor lze samozřejmě spustit i tradičním způsobem – otočením klíčku ve spínací skříňce.

 

Při opouštění vozu, který je vybavený systémem „Advanced Key“  musí řidič jen stisknout malé zamykací tlačítko pod dveřní klikou a pokud elektronický systém lokalizuje za prostřednictvím rádiových signálů v blízkosti dveří správný elektronický klíč, aktivuje se centrální zamykání a vůz se zamkne.

 
 

Světelný a dešťový senzor

 
Všechna nová Audi A6 mají ve standardní výbavě kombinovaný světelný a dešťový senzor, který samočinně aktivuje či deaktivuje tlumená světla vozu a v případě potřeby automaticky spouští stěrače a řídí rychlost jejich práce. Kombinovaný senzor je ukrytý v základně vnitřního zpětného zrcátka, takže je téměř neviditelný.
 
Světelný senzor sleduje úroveň okolního světla, intenzitu osvětlení ve směru jízdy vozu a bere v úvahu i rychlost jízdy a na základě těchto údajů dá senzor v případě potřeby pokyn k samočinnému rozsvícení tlumených světel. Celý systém se zapíná otočením knoflíku spínače světel do polohy „Auto“. Další funkcí, kterou zabezpečuje světelný senzor, je rozsvícení vnějších světel i interiérového osvětlení vozu, jakmile řidič na dálku odemkne centrální zamykání. Díky tomu se majitel i za tmy blíží už k osvětlenému vozu. A podobně to platí i pro opouštění zaparkovaného vozu: Po zajištění zámků světla vozu osvětlují odcházejícímu řidiči cestu ke dveřím domu nebo vratům garáže, a to po dobu, kterou lze nastavit prostřednictvím terminálu MMI.
 
V závislosti na tom, zda je čelní sklo pokryté kapkami vody, dává dešťový senzor pokyn k samočinné aktivaci stěračů a řídí i jejich rychlost.
 
 
 

Adaptivní tempomat v roce 2005

 

Stejně jako Audi A8, také nový model Audi A6 může být na přání vybavený „inteligentním“ adaptivním tempomatem, který samočinně udržuje bezpečný odstup od ostatních vozidel. Tento systém plní všechny obvyklé funkce konvenčního tempomatu, tedy především udržuje nastavenou rychlost jízdy. Přitom však nedovolí, aby se vůz nebezpečně přiblížil ke vpředu jedoucímu automobilu. Tím výrazně snižuje vypětí řidiče především při dlouhých dálničních cestách, zejména v hustším provozu.

 

Senzor zařízení není vůbec vidět, protože je ukrytý za maskou otvoru přivádějícího chladný vzduch do prostoru motoru. Zařízení vysílá radiové signály za jejichž pomoci neustále propočítává vzdálenost vozu od vpředu jedoucího automobilu. Adaptivní tempomat může pracovat ve čtyřech režimech „citlivosti“, které může řidič naladit prostřednictvím terminálu MMI. Řidič si tak sám určí povolenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozu i míru dynamičnosti, s jakou se má vůz přizpůsobovat měnícím se podmínkám v aktuálním provozu. Navolený režim i nastavená rychlost se řidiči zobrazují v rychloměru, další důležité informace předává řidiči informační displej. Adaptivní tempomat pracuje v rozsahu rychlostí 30 km/h až 200 km/h.

 

 

Standardní výbava

 

Už v základní výbavě si nové Audi A6 přiváží výrazně více funkčních, komfortních a bezpečnostních prvků, než kolik je běžné ve třídě prestižních vozů této kategorie. Do standardní výbavy patří především tyto prvky:

 

-          Protiblokovací systém brzd ABS

-          Airbag řidiče a spolujezdce

-          Průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD a boční airbagy vpředu

-          Automatická dvouzónová klimatizace

-          Podélně a výškově nastavitelný volant s bezpečnostním sloupkem

-          Dálkově ovládané centrální zamykání

-          Interiérový dekor „Radial“ z leštěného hliníku

-          Zeleně tónovaná determální skla

-          Dešťový senzor                                                                         

-          Elektrické ovládání předních i zadních oken

-          Elektronický stabilizační program ESP s integrovanou funkcí brzdového asistentu

-          Imobilizér

-          Devítipaprsková hliníková litá kola rozměru 7J x 16 s pneumatikami 205/60 R 16 (pro modely s motory o výkonu 103 kW a 130 kW)

-          Sedmipaprsková hliníková kovaná kola „Dynamik“ rozměru 7,5J x 16 s pneumatikami 225/55 R 16 (pro modely motory o výkonu 165 kW a 188 kW)

-          Kůží obšitý čtyřramenný volant

-          Mlhové světlomety

-          Systém MMI basic plus včetně integrovaného autorádia Concert, deseti reproduktorů a přehrávače CD disků

-          Textilní čalounění sedadel „Meridian“

-          Přední sedadla manuálně výškově nastavitelná

-          Světelný senzor s integrovanou funkcí „coming home/leaving home“

-          Posilovač řízení servotronic s proměnným účinkem

-          Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asférické na straně řidiče)

-          Ukazatel venkovní teploty

-          Zadní opěradlo dělené a sklopné 1/3 : 2/3 (pro modely se stálým pohonem všech kol quattro)

 

Špičkový model Audi A6 quattro poháněný osmiválcem 4.2 V8 má navíc např. tyto prvky:

-          Alarm systém včetně kontroly vnitřního prostoru, nezávislého zdroje napětí a ochrany proti odtažení

-          Hnědý interiérový dekor z leštěného ořechového dřeva

-          Informační systém řidiče

-          Šestnáctipaprsková hliníková kola rozměru 7,5J x 17 s pneumatikami 225/50 R 17

-          Komfortní automatická klimatizace plus

-          Kožené čalounění sedadel „Voltera“

-          Elektricky nastavitelná přední sedadla (včetně elektricky nastavitelné opěrky bederních obratlů)

-          Střední loketní opěrka vpředu

-          Elektrické vyhřívání předních sedadel

-          Světla „Xenon Plus“ s vysokotlakými ostřikovači

 

 

Výbava na přání

 

Pro zákazníky, kteří chtějí své modely Audi A6 ještě více přizpůsobit osobitému vkusu, je připravená bohatá nabídka doplňků a příslušenství. Mezi nejvýraznější prvky, dodávané na přání zákazníků, patří především:

-          Systém „Advanced Key“

-          TV tuner

-          DVD navigační systém

-          Audiosystém BOSE

-          Sportovní sedadla (s možností elektrického ovládání)

-          Tříramenný sportovní volant obšitý kůží nebo s věncem, z leštěného dřeva

-          Adaptivní světlomety včetně „Xenon Plus“

-          Adaptivní tempomat (k dispozici od roku 2005)

-          Adaptivní pneumatické zavěšení kol (k dispozici od roku 2005)

-          Výklopné tažné zařízení

Tiskové informace a tech. data v elektronické podobě na www.audi.cz

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose