www.car.cz
 

Argentinská neporanitelnost Citroënu
     9.5.2007 12:15 - tisková zpráva


27. Rallye Argentina
„Flecha roja“ Citroënu a Loeb triumfovali

Po dvou hektických dnech 27. ročníku Rallye Argentina skončili na nejvyšším stupni opět Sébastien Loeb a Daniel Elena na Citroënu C4 WRC, když druhá posádka na stejném voze, Dani Sordo – Marc Marti, dojela v Jižní Americe na 6. příčce.

Dobrá volba pneumatik
Klasické rychlostní zkoušky nedělního programu vysoko v horách nebyly rozhodně žádnou procházkou posledního dne. Platí to zejména o nejslavnějších z rychlostních zkoušek Giulio Césare a El Cóndor. K tomu všemu se přidala těžká, téměř osmdesátikilometrová smyčka bez dosahu servisu. Živná půda pro případná překvapení tu tedy byla.

Po nich následovala superspeciálka u Cordóby, završující víkend, který byl svátkem hlavně pro místní diváky. Liják zalévající přes celou noc na neděli oblast Villa Carlos Paz, ustoupil až se svítáním. To kladlo velké nároky na volbu pneumatik. Ačkoli auta vyjížděla ze servisní zóny po vodě, vsadil Citroën Sport na měkčí směs pneumatik BFGoodrich s prořezáním dezénu. A vsadil dobře, neboť trakce obou vozidel byla na optimální úrovni.

Jedním z typických rysů Argentinské rallye, jsou diváci a téměř stoprocentní pokrytí rádiovým signálem. Stává se tak, že průjezdy jednotlivých vozů jsou zaznamenány v rozhlasových zprávách průběžně a okamžitě. Jeden z reportérů visel na tyči mezi kameny zkoušky El Cóndor a jeho hlas do mikrofonu byl nepřeslechnutelný – „Y vemos ahora la Citroën C4, la flecha roja de Sébastien Loeb que passa noc un estilo espectacularrr!!!“

Svým vylíčením v podstatě řekl úplně všechno o účinkování Citroënu. Jeho rudý šíp sice držel pevně v rukou úřadující mistr světa a obhájce titulu, nicméně vítězství to bylo navýsost efektivní.

Tvrdý boj na pokračování
Do nedělního rána startoval Loeb s odhodláním zvýraznit své těsné vedení a dát maximum sil do prvních dvou rychlostních zkoušek. To se také vyplatilo a Loeb s Elenou zdvojnásobili své vedení
. „Rozhodli jsme se přitlačit hned od začátku. To pro případ, že by Marcus chtěl něco zkoušet,“ komentoval v cíli Sébastien Loeb.

„Podařilo se nám tak zvýšit naše vedení na čele a trochu si oddechnout před závěrečnými zkouškami. Jsem samozřejmě rád, že jsme vyhráli s C4 na dalším odlišném typu soutěže a povrchu. Nebýt problémů s organizací první etapy, bylo opět potěšením tady v Argentině startovat před tolika nadšenými diváky. Naše auto šlapalo jak hodinky na všech druzích cest. Nyní vedeme v klasifikaci mistrovství světa před Marcusem o tři body. Je to opravdu hodně těsné a pro následující Sardinii to slibuje zase tvrdý boj.“

Dani Sordo měl v sobotní osmnácté rychlostní zkoušce problémy s hydraulikou, nicméně do nedělního startu byl opět v bojovné náladě a připraven přidat nějaký bod do pokladnice Citroënu. „Nedělní etapa nebyla dlouhá, ale šance na zlepšení našeho postavení tu byla. Nejrychlejší čas na rychlostním testu číslo 20 nám umožnil odpoutat se od sedmého místa. S vozem C4 jsem se cítil skvěle, proto jsem se rozhodl zaútočit na lepší pozici a nakonec se to povedlo a dojeli jsme na 6. příčce,“ hodnotil své vystoupení v Argentině Dani Sordo.

Argentinská neporanitelnost Citroënu
Zrušení sedmi z osmi pátečních rychlostních zkoušek změnilo celý víkend v bitvu na dva sety. Uhráli je k vítězství Sébastien Loeb a Daniel Elena. Všechno hrálo pro ně a jejich 32. vítězství v kariéře a s Citroënem bylo naprosto zasloužené. Bilance vozu C4 WRC s 12 nejrychlejšími časy z 16 možných je také dalším důkazem o konkurenceschopnosti tohoto vozu. Je to třetí vítězství  Séba za sebou v řadě a čtvrté ze šesti možných od začátku sezony.

Jsem rád, že Citroën v Argentině nepřišel o svou tamější neporanitelnost, která trvá už čtyři roky. To vše je nejlepší odměnou za tvrdou práci pro všechny v Citroën Sport,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel týmu. „Bylo to náročné i pro Dani Sorda, který je ale mladý a má málo zkušeností. V sobotu neměl štěstí, ale jeho celkový výkon byl uspokojivý. Myslím, že se ve své výkonnosti zase posunul o krok dopředu a že se neustále zlepšuje.“

Vítězství v rychlostních zkouškách:
1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2 až RZ 8: zrušeno – RZ 9: M. Hirvonen.
2. etapa – RZ 10 až 14: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 15: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 16 a 17: S. Loeb – RZ 18: M. Grönholm.
3. etapa – RZ 19: S. Loeb – RZ 20: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 21: S. Loeb – RZ 22: D. Sordo – RZ 23: S. Loeb.

Nejlepší časy celkem:
S. Loeb 10  – M. Hirvonen 2, M. Grönholm 2, D. Sordo 2.

Vedení v soutěži:
RZ 1 až 9: M. Hirvonen – RZ 10 až 23: S. Loeb. (RZ 2 až 8 zrušeny).

Konečné pořadí Rallye Argentina
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 2:52:03,8 hod.
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 36,7 s
3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:15,2 min.
4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3:43
5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:10,1
6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4:23,6
7. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 4:43,4
8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5:20,2
9. F. Villagra/D. Curletto (Mitsubishi Lancer) + 16:49,9
10. T.Araï/T. Sircombe (Subaru Impreza) + 16:59,2

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (6/16):
1. Ford, 81 – 2. Citroën, 72 – 3. Stobart, 30 – 4. Subaru, 29 – 5. OMV
Kronos Citroën, 22.

Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů (6/16):
1. S. Loeb, 48 – 2. M. Grönholm, 45 – 3. M. Hirvonen, 36 – 4. D. Sordo, 22 – 5. P. Solberg, 16 – 6. H. Solberg, 15 – 7. C. Atkinson, 12 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. D. Carlsson, 9 – 10. M. Stohl, 6 – 11. T. Gardemeister, 5 – 12. G Galli, 5 – 13. J. Kopecky, 2 – 14. M. Wilson, 1.

PR


 
 
Fotogalerie:   Rally Český Krumlov 2007 - foto Petr Bača

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose