Jiří Svoboda se po Hořovicích dotáhl do čela absolutního pořadí VP 07 9.5.2007 12:19 - tisková zpráva
Volný pohár ČR v rallye 2007 pokračoval o minulém víkendu dvoudenní soutěží v Hořovicích na Berounsku. Posádka Svoboda – Adámek s letitou Toyotou Celicou si vedla opět úspěšně, když v konečném účtování obsadila 2. místo absolutně za Vyštejnem, který zde startoval s vypůjčenou Octavií WRC od Karla Trněného.
„Měli jsme velké štěstí na správnou volbu pneumatik – vlastně ani jednou jsme se v proměnlivém počasí nespletli“ – říká spolujezdec Pavel Adámek a jezdec Jirka Svoboda ho s úsměvem doplňuje: „Jeli jsme úplně bez problémů a rozmary počasí jsme si užívali!“ To platilo doslova, protože posádka dokázala na třech mokrých rychlostních vložkách zdolat rychlé WRcéčko v součtu o 39 sekund!
Náskok 1 minuty z prvních suchých sobotních vložek však Vyštejnovi stačil na klidné přenocování. V součtu časů z nedělních vložek však byla pelhřimovská Toyota rychlejší o 4 sekundy, než pozdější vítěz rallye.
„Bylo jasné, že Pepa Vyštejn jel při zdi, vědom si toho, že musí dovézt auto celé, ale ani my jsme nechtěli ztratit výsledek, protože od samého začátku jsme byly svými časy hodně vysoko. Na suchu jsme závodili hlavně se Zbyňkem Passerem na Mitsubishi Lancer EVO XIII, který však v přemíře snahy na předposlední zkoušce havaroval a také s Petrem Koutným se Subaru, který byl naštěstí nejrychlejší hlavně na přejezdech mezi RZ, kde od Policie ČR vyfasoval 2x pokutu za překročení rychlosti v obci“- komentuje šibalsky s úsměvem od ucha k uchu Adámek.
A co další soupeři? „Obavy jsme měli hlavně z jezdců v nižších třídách, kteří mohli jet na více osychající trati, než my vepředu. Tradičně rychlí byli Aleš Moravec s Mazdou a Jirka Vrkoslav s Favoritem, to jsou motivovaní mladí kluci, se kterými se musí vždycky počítat!“ dodává spolujezdec.
Jaká byla hořovická trať? – komentuje ji jezdec Toyoty: “No musím říci, že jsme trochu závistivě vzpomínali na podzimní Hořovice. Tentokrát se jelo hodně rychle a přestože nejsem zastáncem retardérů („a na retardéry jsme vyhráli bezkonkurenčně“– skáče mu do řeči spolujezdec – poznámka – vyhráli na trestné sekundy za retardéry – celkem 45!!!), možná těch retardérů mohlo být tentokrát více.
Jen jednou jsem se podíval v plné rychlosti na přístrojovku a viděl jsem, že Toyota točí na pětku přes 6 tisíc otáček a tachometr odkrýval 220! Přiznám se, že jsme některé nejrychlejší úseky prodali, hlavně poté, co jsme viděli vyvrácený strom po havárii Jirky Strejce se Subaru. Jinak je však potřeba vyseknout hořovickým poklonu za perfektní a profesionální zabezpečení tratí. V neděli jsme měli pocit, že diváci v Chlustině jsou příliš blízko u vracáku, do kterého jsme brzdili z plné rychlosti. Stačila zmínka řediteli a v dalším kole byli diváci v maximálně bezpečné vzdálenosti“.
Na slavnostní vyhlášení nastoupil Jiří Svoboda se dvěma spolujezdci - s Pavlem Adámkem a s vedoucím 1. hořovické RZ, který jako dárek k padesátinám dostal od pořadatelů svezení s Jirkou po této vložce a mohl se na vlastní kůži přesvědčit, jaké nástrahy posádkám připravil! Jirka si na této jízdě dal záležet a na mokré trati ukázal novému spolujezdci všechny vychytávky s ruční brzdou včetně nevinného výletu mimo trať. Padesátiletý oslavenec po vyhlášení prozradil, že na to bude dlouho vzpomínat …
PR
|