Před Intermotem první letošní cesta do Itálie 10.5.2007 00:17 - tisková zpráva
09. 05. 2007 – Před královéhradeckým motocyklovým týmem Intermoto Czech je první ze tří letošních cest do Itálie, na Monze se jede šestý závod Mistrovství světa supersport.
Již šestý závod Mistrovství světa supersport se bude konat tento víkend na italském okruhu Monza. Na nejrychlejším okruhu Itálie, jehož historie sahá až před 2. světovou válku, se k boji o světové body postaví i jediný český tým v této sérii, královéhradecké Intermoto Czech. Pro tým pánů Kubíčka a Látra to bude v rychlém sledu této sezóny již čtvrtý závod na evropském kontinentu.
Od holandského Assenu, kde se bojovalo o body do Mistrovství světa supersport minulý týden, uplynulo jen několik dní, které celý tým strávil přípravou motocyklů Honda CBR 600RR. Samotný závod na okruhu Monza se jede až v neděli od 13:20 hodin, nicméně již v pátek krátce po půl desáté vyrazí oba jezdci v červeno-modro-bílých kombinézách k prvnímu volnému tréninku. Odpoledne je poté na programu úvodní kvalifikace, v sobotu poté nejen druhý z volných tréninků, ale především i druhá kvalifikace, která určí konečné postavení na startu závodu.
Okruh Monza: Autodromo di Monza jeden z nejrychlejších okruhů v seriálu Mistrovství světa supersport. Leží v městském centrálním parku města Monza, nedaleko severoitalského Milana a je pověstný svou slavnou historií. V posledních letech byl často rekonstruován, když kvůli vysokým rychlostem dosahovaných při závodech Formule 1 bylo do jeho charakteru vklíněno několik zpomalovacích šikan. O tomto okruhu se hovoří jako o okruhu, na kterém se rychlost nejenže dosahuje, ale hlavně dlouho udržuje.
Rychlost na Monze je pánem všeho, kdo nemá rychlý motocykl nebo automobil, nemůže pomýšlet na dobré umístění. Závody na Monze bývají vždy velkou společenskou událostí. Zatáčky Biassono, Lesmo, Variante della Roggia, Variante Ascari, ale především pak legendární zatáčka Parabolica, se nesmazatelným dojmem zapsaly do pamětí všech aktérů, ale i fanoušků, kteří Monzu navštívili.
Okruh samotný měří 5793 metrů, má 5 levých a 8 pravých zatáček, jeho nejdelší rovinka je dlouhá 1195 metrů a jezdci na ní dosahují absolutních maximálních hodnot svých motocyklů. Na okruhu, který byl vybudován v již v roce 1922, uspějí jezdci, kteří mají správné a nebojácné srdce, které jim nevelí příliš brzo tahat za páčky brzd!
Petr Štola
Media servis
|