V Albacete zastavila snahu Mikšovského o body převodovka 10.5.2007 12:33 - tisková zpráva
S novým týmovým kolegou a velkým odhodláním získat světové body, nastoupil Tomáš Mikšovský do druhého závodu Mistrovství světa Endurance, který ovšem pro poruchu převodovky nedokončil.
Ke třetímu závodnímu víkendu v rychlém sledu nastoupil Tomáš Mikšovský na španělském okruhu Albacete. Po závodě 24 hodin Le Mans a po závodě Mistrovství světa supersport, to byl druhý ze závodů letošního světového šampionátu endurance. S novým týmovým kolegou, kterým se stal zkušený vytrvalec z Rakouska Thomas Hinterreiter, bylo cílem týmu Maco Moto Racing získat bodovanou pozici a ve třídě Superproduction, které se tým účastní, bojovat o přední pozice.
Bohužel již v úvodní kvalifikaci Tomáš ve velké rychlosti havaroval. Vše v době, kdy figuroval na 12. místě celkového kvalifikačního pořadí. I přes bolestivě pohmožděnou nohu nastoupil nymburský jezdec do závodu, který se jel na 6 nočních hodin. Snaha o dobrý výsledek ovšem netrvala dlouho a již po necelých třech hodinách musel tým Maco Moto Racing ve složení Hinterreiter – Mikšovský odstoupit. Důvodem nedokončeného závodu byla porucha převodovky.
Tomáš Mikšovský : „Na tento závod jsem se velice těšil. Byl to opět pro mě nový okruh, který se mi velice líbí, přestože je velice hrbolatý. Náš tým postavil na start dva motocykly. Tentokrát můj kolega byl velmi zkušený a rychlý jezdec Thomas Hinterreiter, se kterým se mi vážně dobře spolupracovalo. Vše začalo v pátek volnými tréninky. Dvacet absolvovaných kol nebylo moc do první kvalifikace, ale o to víc jsem se soustředil na ideální stopu a proměnit ji tak v co nejlepší čas. Bohužel jsme měli problém s pneumatikami a dopadlo to přesně tak, jak jsem nechtěl.
Bylo 6 minut do konce kvalifikace mé skupiny, kdy jsem zajel 12. nejrychlejší čas. Vyjel jsem a v rychlém posledním kol e jsem upadl na klasického „hajsika“. Zadní pneumatika se na výjezdu z levé rychlé zatáčky utrhla a katapultovala mě ze sedla. Naštěstí z toho byl jen výron, ale motocykl dopadl hůř než já. Čelo rámu bylo prohnuté, to byl asi největší problém. Já jsem se regeneroval po celý zbytek času až do samotného závodu. Thomas ještě dokázal zrychlit v druhé kvalifikaci a tak nás náš průměr kvalifikačních časů posunul na 11. startovní pozici. Startoval Thomas, který přijel zhruba po 10. kolech s tím, že motocykl špatně řadí. Mechanici se pustili do boje s časem. Vše proběhlo velmi rychle a Thomas opět s plnou nádrží vyjel na trať.
Po hodině své jízdy přijel a říkal, že je to špatné. Sedl jsem na to a pokračoval v závodě. Bohužel v 76. kole řekla převodovka dost a pro naši posádku závod předčasně skončil. Víkend byl dobře rozjetý, ale od mého pádu to šlo vše z kopce. Musím se také pozastavit nad firmou Dunlop, která přijela na tyto závody a dávala nám k dispozici pneumatiky i z roku 2004 ! Myslím, že by se to na závodech takovéto úrovně nemělo stávat. To vše jsme řešili přímo na místě po mém pádu, ale bezvýsledně. Proto tým předběžně uvažuje o změně značky pneumatik. Jinak tým předvedl opět skvělou práci a s velkým odhodlání a proto jim chci za vše poděkovat.“
Petr Štola
Media servis
|