Opel Antara míří na tuzemský trh 10.5.2007 18:46 - tisková zpráva
• Cena od 799 900 Kč, bohatá výbava už od základní verze • Výkonné vznětové motory, silný zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 227 k • Komfortní ovládání, praktické prvky – integrovaný nosič „Flex-Fix"
Opel slaví návrat do segmentu vozů s pohonem všech kol. Díky novému modelu Antara, který spojuje elegantní design s „inteligentním“ pohonem kol obou náprav, se Opel opět představuje jako přední výrobce vozů třídy SUV.
Technologicky vyspělý pětisedadlový crossover s pohonem všech kol se chlubí stejným komfortem ovládání jako u moderního osobního vozu, velkorysým interiérem a inovativními prvky, jako je například integrovaný záďový nosič „Flex-Fix". Cena Opelu Antara začíná na částce 799 900 Kč (verze Antara Base, 2.4 ECOTEC), nejdostupnější turbodieselová verze Antara Base 2.0 CDTI/93 kW přijde na 819 900 Kč. Cena špičkového modelu Antara Cosmo 3.2 V6 činí 1 059 900 Kč.
Pro model Antara jsou k dispozici tři napříč uložené motory se čtyřventilovou technikou. Nejvýkonnějším agregátem je vidlicový zážehový šestiválec se zdvihovým objemem 3,2 litrů a výkonem 167 kW/227 k. Největší zájem Opel předpokládá o dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k, který se bude nabízet i v provedení o výkonu 93 kW/127 k. Oba tyto motory mají standardně bezúdržbový částicový filtr DPF. Základním motorem je zážehový čtyřválec zdvihového objemu 2,4 l o výkonu 103 kW/140 k.
„Inteligentní“ pohon všech kol modelu Antara v sobě spojuje výhody pohonu kol pouze jedné nápravy, kterými jsou stabilní trakce při zrychlování a vysoká jízdní dynamika, s přednostmi pohonu 4x4. Součástí pohonu všech kol Antary je elektronicky řízený elektro-hydraulický diferenciál, který v každé situaci zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Pohonný systém je dokonale sladěný se systémy ABS a ESP, které zlepšují ovládání vozu i jeho aktivní bezpečnost.
Crossovery a SUV v Evropě stále populárnější Od roku 1998 se celkový tržní podíl SUV modelů a tzv. crossoverů zdvojnásobil, když vzrostl ze 3 na 6 procent. Stále více rodin, které se věnují outdoorovým zálibám a sportu, dává přednost všestrannému praktickému SUV vozu nebo crossoveru, které současně nepostrádají styl a eleganci.
S modelem Antara chce Opel proniknout na přední pozice ve stále konkurenčnějším segmentu, který zaznamenává trvalý růst a jemuž dlouho dominovaly neevropské značky. V roce 2007 Opel předpokládá, že v Evropě prodá na 40 000 nových modelů Antara, přičemž polovina ze zákazníků přejde k Opelu od jiné značky.
Návrat Opelu do segmentu 4x4 Opel už na čele segmentu vozů s pohonem všech kol byl, a to díky modelu, který svého času předběhl svou dobu: Frontera, která se představila v roce 1991, byla jedním z prvních vozů třídy SUV. Ve svém segmentu byla Frontera řadu let „jedničkou“ v celé Evropě a Opelu „přitáhla“ nejvíce zákazníků od jiných značek. Na rozdíl od samonosné konstrukce modelu Antara měla Frontera rámovou koncepci, která je typická pro ryzí off-road vozy. Celkem se v Evropě do roku 2003 prodalo kolem 285 000 vozů Opel Frontera, přičemž nejvíce - 37 500 – se jich prodalo v roce 1993.
Komplexní standardní výbava Antara se nabízí ve třech stupních výbavy: Base, Enjoy a Cosmo. Silným argumentem ve prospěch modelu Antara je jeho komplexní standardní výbava už v základní verzi, jejíž součástí jsou vysoce hodnotné prvky, jako je například: • inteligentní pohon kol obou náprav s kontrolou trakce • elektronický stabilizační systém ESP s funkcí modulovaného brždění v zatáčkách CBC • protiblokovací systém brzd ABS s brzdovým asistentem HBA • systém DCS pro bezpečné sjíždění svahů • centrální zamykání • klimatizace s pylovým filtrem • elektrické ovládání předních i zadních oken • elektricky vyhřívaná a nastavitelná vnější zrcátka • palubní informační displej • autorádio s CD přehrávačem a podporou formátu MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a sedmi reproduktory • kola 16“ s ocelovými ráfky • do výbavy všech vznětových modelů patří částicový filtr DPF, elektrické vytápění Quickheat a systém samočinného vyrovnávání světlé výšky
Velmi bohatá je standardní bezpečnostní výbava: • čelní, boční a průběžné hlavové airbagy • tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy u všech pěti sedadel • předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech předních sedadel, • systém ISOFIX pro rychlé a bezpečné ukotvení dětských sedaček u krajních zadních sedadel
Modely ve vyšším stupni výbavy Enjoy mají navíc např. sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami 235/60 R 17, elektronicky ovládanou klimatizaci ECC, vyhřívaná přední sedadla nebo systém samočinné aktivace světel ALC.
Nejluxusnější provedení Antara Cosmo se může pochlubit např. osmnáctipalcovými hliníkovými koly s pneumatikami 235/55 R18, kombinovaným čalouněním kůže-textil, palubním počítačem, tempomatem, parkovacím asistentem vpředu i vzadu, termoreflexním čelním sklem nebo stěrači s dešťovým senzorem.
Volitelné prky výbavy umožňují ještě větší přizpůsobení modelu Antara potřebám zákazníků. Vedle palubního počítače, parkovacího asistentu k nim patří např. tempomat, držák na mobilní telefon s rozhraním Bluetooth a hlasovým ovládáním, kožené čalounění, xenonové světlomety s ostřikovači, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS, systém elektrického přiklápění vnějších zrcátek ke karoserii, tažné zařízení, průhledné (elektricky ovládané) střešní okno, autorádio s CD-MP3 přehrávačem a DVD navigací, měničem na 6 CD a držákem mobilního telefonu...
Inovativní prvky: nosič Flex-Fix a systém FlexOrganizer Opel Antara navozuje díky prostornému interiéru, četným odkládacím schránkám a řadě inteligentních a praktických prvků atmosféru neformálního pohodového životního stylu. Vnímání prostoru vytvořeného zvýšenými sedadly a velkými prosklenými plochami je dokonalé. Antara prostorně nejen vypadá, ale její rozměry potvrzují, že cestující se mohou opravdu těšit z velkého prostoru. Například místem pro nohy na zadních sedadlech - 933 milimetrů – se Antara řadí na první místo ve svém segmentu.
Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (při využití až po kryt zavazadlového prostoru). Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu potom dokonce až 1420 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, přičemž obě části lze sklápět samostatně. S překlopeným sedadlem předního spolujezdce lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,63 m.
Odkládací schránka pod podlahou zajišťuje praktické uspořádání zavazadlového prostoru, podobně jako volitelný systém FlexOrganizer, který je již známý z kombi verzí modelů Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. V interiéru modelu Antara lze najít spoustu přihrádek a schránek, včetně zásuvky pod sedadlem spolujezdce, držáku na sluneční brýle ve stropním obložení, síťované kapsy na v zádech opěradel předních sedadel, držáku na parkovací lístky vlevo od volantu, síťce na středové konzoli, schránky v přední i zadní loketní opěrce...
Integrovaný záďový nosič Flex-Fix je mimořádně praktický a stanovuje nová měřítka pro flexibilní přepravu, podobně jako je nastavil systém Flex7 u modelu Zafira. Stejně, jako v případě nové Corsy, je integrovaný záďový nosič „neviditelně“ složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.
Dynamika osobního vozu, schopnostmi modelu 4x4 Díky přesnému řízení a tuhému podvozku se Antara chová jako dynamický osobní vůz se schopnostmi modelu třídy off-road. Přední zavěšení kol McPherson a čtyřprvkové závěsy zadních kol přinášejí kvalitu jízdy podobnou modelům Opel Vectra a Signum. Opel Antara Base se standardně dodává s pneumatikami rozměru 215/70 R16. Verze Antara Enjoy má sedmnáctipalcová litá kola a nejluxusnější verze Antara Cosmo osmnáctipalcová. Volitelnou výbavou je systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS.
Systém pohonu všech kol modelu Antara v sobě spojuje výhody pohonu předních kol tedy nízkou spotřebu paliva a pohodlné řízení s přednostmi vozu s pohonem všech čtyř kol. Za normálních okolností se výkon přenáší na přední kola, v případě potřeby lze ale výkon rychle a plynule rozložit mezi kola přední a zadní nápravy v poměru až 50:50. Klíčovým prvkem této aktivní funkce je elektronicky řízený elektromagnetický a elektrohydraulický diferenciál zadní nápravy. Kompaktní a lehký systém pohonu kol obou náprav je dokonale sladěný se systémy ABS a ESP a účinně podporuje řidiče ve všech situacích, k nímž může v provozu dojít.
Brzdový systém zahrnuje kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a moderní čtyřkanálový systém ABS s funkcí brzdového asistentu. Moderní stabilizační systém ESP se pyšní řadou dalších funkcí, které dále zvyšují aktivní bezpečnost, včetně systému DCS – ten umožňuje bezpečné udržování konstantní rychlost i v prudkých klesáních, aniž by řidič musel brzdit. Další bezpečnostní prvek, systém ARP (ochrana proti převrácení vozu), dokáže během několika milisekund řízeně aktivovat brzdy jednotlivých kol.
PR
|