Tříhodinovku v Mostě poznamenal karambol, AUDI DTM sestřeleno..... 13.5.2007 06:11 - tisková zpráva
Tříhodinovku poznamenal karambol, BRT přesto stál na stupních vítězů.
Sobotní události na mosteckém okruhu byly skutečně dramatické. Týmové AUDI A4 DTM tříhodinovou bitvu bohužel nedokončilo po karambolu se soupeřem. Starší typ specifikace Supertourismo však dojel absolutně sedmý a první ve třídě do dvou litrů. Kvalifikace poháru octavií přinesla pro nedělní první závod týmovým vozům jedno osmé a jedno sedmnácté místo.
Best Replica Watches
Kvalifikace octavií se jely na vodě a pak na polosuchu. Podmínky měly tedy k ideálním dost daleko. Jirka Gottwald pak přezul na suché obutí, protože v ideální stopě byla voda už skoro všude vyjetá. V oficiálním měřeném tréninku pak časem 1:59,337 dokázal vybojovat sedmé místo a postoupil do Super Pole. V něm dokonce o víc, než dvě sekundy zrychlil, ale soupeři se také činili. Jiří tedy bude v neděli dopoledne startovat z osmé pozice.
Michaela Pešková v ranní volné mokré jízdě zajela dvanáctý čas, necelé dvě sekundy za vítězem tréninku a dokonce lépe, než až čtrnáctý Gottwald. V měřeném tréninku ale po taktické chybě neměla už dost času pořádně se rozjet na suchém obutí a skončila sedmnáctá.
Pak už všechno směřovalo ke startu vytrvalostní bitvy na tři hodiny. Milan Maděryč ještě na roštu žertoval s Antonínem Charouzem, svým hlavním protivníkem, a společně pózovali fotografům. S AUDI A4 DTM závod rozjížděl Thed Björk a nenechal nikoho na pochybách, že usiluje o jasný triumf. V osmém kole zajel dokonce nejlepší čas celého závodu. Vytvářel si pořád větší náskok před druhým vozem z DTM v poli, konkurenčním mercedesem, který pilotoval Stefan Mücke. Po půlhodině byl ale závod zpomalen Safety Carem kvůli velkému množství oleje na trati a náskok byl pryč. Po restartu Thed pokračoval v boji a začal se soupeřům zase vzdalovat. Milanu Maděryčovi stroj předával stále na prvním místě.
Pak ale začala úřadovat smůla. Po průjezdu cílovou rovinou v nájezdu do Carecovy šikany přišel defekt levé přední pneumatiky a Maděryč musel do boxů pro nové kolo. „Bylo to hodně ošklivé, guma se svlékla v poměrně velké rychlosti a auto bylo skoro neovladatelné. Projel jsem rovně starým retardérem a belhal se celý okruh k mechanikům,“ líčil situaci jezdec.
www.goodtimepics.com
Soupeři se mezitím ujali vedení a Maděryč pokračoval v boji. V jednom momentě pod mosteckým obloukem Matadoru předjížděl pomalejší vůz, vtom ale zezadu přiletěl Charouzův mercedes a došlo k bočnímu kontaktu.
„Vůbec to nechápu, Charouz snad nebrzdil a normálně se o mne zpomalil. Málem jsme se oba zabili. Měl jsem zatočeno doprava a rána poškodila zavěšení předního kola,“ stěžoval si Maděryč. Charouz později vysvětloval, že to cítí jako běžnou závodnickou situaci a že jej Milan musel vidět v zrcátkách. Nic to nemění na faktu, že vůz musel z boje odstoupit, protože závadu nebylo možné rychle opravit.
Se druhým týmovým AUDI A4 ST rozjížděl tříhodinovku Páral a obul se do soupeřů hodně ostře. Pak jej vystřídal Björk a naprosto neuvěřitelným způsobem předjížděl na voze s dvoulitrovým motorem podstatně silnější stroje. V cíli byl nakonec na sedmém místě absolutně a pochopitelně první mezi dvoulitry.
„Když jsme rozebrali auto, zjistili jsme, že rozsah poškození je větší, než se původně zdálo. I když jsme pro podobné případy velice dobře vybaveni náhradními díly, došli jsme k závěru, že některé specifické věci dohromady prostě nedáme. Jedeme tedy do Ingolstadtu, k ránu se vrátíme a mechanici dají auto do pořádku, aby mohlo startovat v odpoledním sprintu nad dva litry,“ řekl manažer týmu Petr Najman.
„I přes zbytečný incident se dá sobota zhodnotit pozitivně. Hlavně Thed se ukázal jako fantastická akvizice. Ale pochválit musím opravdu všechny. Milana, který bojoval jako lev, Jardu Párala, líto je mi Pepíka Krále, který se vlastně ani nesvezl. Ale i takové situace k motorsportu patří. Mechaniky čeká perná noc, ale zítra si snad smůlu vynahradíme,“ dodal.
(12.5. 2007)
|